  • 1. Data: 2004-01-31 16:42:25
    Temat: NIP a PIT
    Od: Demon <demon125@[nospam]wp.pl>

    Jestem studentem. generalnie nie pracuje, ale mam mozliwosc
    podorabiania sobie troche promujac rozne rzeczy w internecie.
    Firma wymaga NIP. Niestety biznes pewny nie jest wiec mam takie
    pytanko: czy jesli posiadam numer NIP a nie zarobie nic, albo
    kwote mala, nieopodoatkowana czy mosze wypelniac zeznanie
    roczne?? Czy posiadanie numer NIP do czegos mnie zobowiazuje??

    Pozdr

    Ps.wiem, wiem... google, ale nie mam czasu szukac, bo sprawa
    jest na wczoraj

  • 2. Data: 2004-02-01 23:13:29
    Temat: Re: NIP a PIT
    Od: "wieols" <w...@z...pl>

    Użytkownik "Demon" <demon125@[nospam]wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kwote mala, nieopodoatkowana czy mosze wypelniac zeznanie
    > roczne?? Czy posiadanie numer NIP do czegos mnie zobowiazuje??

    NIP do niczego cię niezobowiązuje, ale jezeli cos zarobiłeś i pracodawca
    odprowadził za ciebie podatek to warto złożyć pita. W ten sposób odzyskasz
    tę kasę,
    pod warunkiem że nie zarobiłeś więcej niż 2790 brutto.

    wieols

  • 3. Data: 2004-02-02 04:06:38
    Temat: Re: NIP a PIT - kwota wolna ?
    Od: "NoMad" <n...@n...pl>

    "wieols" <w...@z...pl> wrote in message

> [...]
    odzyskasz
    > tę kasę,
    > pod warunkiem że nie zarobiłeś więcej niż 2790 brutto.
    Czy faktycznie 2790 brutto ?
    Wiem, ze tyle podane jako kwota wolna na 2003 rok (nie wiem czy na ten
    tez).
    Ale wezmy ze zarobil 3480 brutto na umowy zlecenia (koszt 20 proc.)
    Rozliczenie pracodawcy wyglada tak:
    brutto -- 3480
    koszt 20% -- 696
    podstawa op. -- 2784
    podatek (20%) -- 556 (zaliczka dla US)

    i teraz PIT
    19 proc. * podstawa - kwota wolna (530zl)
    0.19 * 2784 - 530 = 529 - 530 ---> 0 (podatek do zaplacenia)
    zwrot w tym przypadku wynosi = suma zaliczek - nalezny podatek czyli
    556zl ?

    Czy gdzies popelnilem blad ?
    Dzieki za pomoc.

    NoMad

  • 4. Data: 2004-02-02 15:57:16
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 2 Feb 2004 00:13:29 +0100, "wieols" <w...@z...pl> wrote:

> [...]
    >tę kasę,
    >pod warunkiem że nie zarobiłeś więcej niż 2790 brutto.
    Jak zarobil wiecej to przeciez tez moze odzyskac.

    WAM
    --
    Poszukuje firmy wyzbywajacej sie sprzetu komputerowego.
    Chodzi o sprzet jeszcze w miare sprawny.