  • 1. Data: 2010-04-18 20:29:59
    Temat: NIP-3
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Kontynuując mój stary wątek (bo w końcu odebrałem faktury za internet i
    chciałem to wszystko rozliczyć)...

    W skrócie był temat, że w poprzednim roku podatkowym zmieniłem miejsce
    zamieszkania i dostawcę internetu przy okazji (miasta są obok siebie, nie
    wiem czy to ma jakieś znaczenie). Grupa podpowiedziała, że powinienem
    złożyć formularz NIP-3 razem z pitem i będę mógł spokojnie odliczyć
    internet od obu dostawców (terminowo nie nachodzą na siebie, umowa najmu
    jest, meldunek ponoć US nie obchodzi).

    No i biorąc powyższe stanęło mi jeszcze jedno głupie pytanie - do którego
    US składam to zeznanie? Tam gdzie jestem zameldowany (i "od zawsze"
    składałem zeznania), czy do US w mieście w którym mieszkam obecnie? :>

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2010-04-18 22:01:40
    Temat: Re: NIP-3
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kapsel k...@p...onet.pl ...

> [...]
    > US składam to zeznanie? Tam gdzie jestem zameldowany (i "od zawsze"
    > składałem zeznania), czy do US w mieście w którym mieszkam obecnie? :>

    tam, gdzie mieszkałes na dzien 31.12.2009

  • 3. Data: 2010-04-19 17:39:25
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 18 Apr 2010 22:01:40 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > tam, gdzie mieszkałes na dzien 31.12.2009

    A do starego US coś napisać? W sensie "hej, wysłałem PITa Waszym kolegom",
    czy coś w ten deseń?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2010-04-19 17:57:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-04-2010 o 19:39:25 Kapsel <k...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > A do starego US coś napisać? W sensie "hej, wysłałem PITa Waszym
    > kolegom",
    > czy coś w ten deseń?

    Wg przepisów - nie musisz, sami powinni sobie to wyjaśnić.

    Natomiast wg moich doświadczeń (zarówno starych jak i bardzo świeżych),
    w urzędach panuje taki bałagan że po przeprowadzce oba urzędy zaczynają
    akcję "Telefony + wezwania" bo "w systemie nic nie ma".

    Także ja sugeruję napisać ładne pisemko z detalami,
    może zaoszczędzisz sobie trochę czasu.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-04-19 18:25:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomek t...@o...pl ...

> [...]
    > akcję "Telefony + wezwania" bo "w systemie nic nie ma".
    >
    > Także ja sugeruję napisać ładne pisemko z detalami,

    moze 5 lat temu.
    Obecnie maja taki system, ze jak nowy urzad sobie ciebie wezmie, to stary
    automatycznie ciebie wyrejestruje od siebie.
    reasumujac - wystarczy poinformowac tylko nowy.

  • 6. Data: 2010-04-19 18:59:49
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-04-2010 o 20:25:01 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    napisał(a):

> [...]
    > automatycznie ciebie wyrejestruje od siebie.
    > reasumujac - wystarczy poinformowac tylko nowy.

    Czytaj dokładniej ;)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-04-19 19:58:45
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 19.04.2010 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał/a:
    > Obecnie maja taki system, ze jak nowy urzad sobie ciebie wezmie, to stary
    > automatycznie ciebie wyrejestruje od siebie.
    > reasumujac - wystarczy poinformowac tylko nowy.
    taa...
    w polowie roku przeprowadzilem sie i przenioslem do innego US.
    Zawiadomilem(pisemnie oczywiscie) nowy US ze od tej pory ryczalt za wynajem
    bede wplacac do nowego US, a wczesniej byly wplacane do starego.
    Rok pozniej wezwanie celem wyjasnienia dlaczego brakuje wplat od poczatku roku
    i nie zgadzaja sie z kwota z pit-28.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 8. Data: 2010-04-19 21:01:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej 'The Undefined' Dopierała u...@p...org ...

> [...]
    > starego. Rok pozniej wezwanie celem wyjasnienia dlaczego brakuje wplat
    > od poczatku roku i nie zgadzaja sie z kwota z pit-28.

    Pisemnie, czyli zlozyłes odpowiedniego NIPa?
    Otrzymujac takie wezwanie (choc pewnie wysłali na stary adres wic nawet go
    nie otrzymałes... :) zadzwoniłbym i przekazał informację, gdzie mają szukać
    twoich aktualnych dokumentów.
    I finito.

  • 9. Data: 2010-04-19 21:01:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomek t...@o...pl ...

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Czytaj dokładniej ;)

    czytam.
    Ale piszesz, ze "w systemie nic nie ma" a to jest niemozliwe, bo system
    jest jeden.
    Moze zwyczajnie nowy urzad jeszcze nie wklepał?
    Zreszta jakie to ma znaczenie - w ostatecznosci wysla jakies wezwanie pod
    adres pod ktorym juz sie nie mieszka, albo zadzwonia i wtedy wystarczy
    jedno proste zdanie, ze zmieniła sie wlasciwosc urzedu i dokumenty sa
    zlozone tu i tu.
    A jak nadgorliwy urzednik poprosi aby moze jednak w starym US tez kopie
    zlozyc, to delikatnei wysłac na drzewo sugerujac, ze przeciez bez problemu
    moze sobie te kopiesciagnac z stwojego nowego urzedu.
    I po sprawie.

  • 10. Data: 2010-04-19 21:33:33
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-04-2010 o 23:01:41 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    napisał(a):

> [...]
    > problemu
    > moze sobie te kopiesciagnac z stwojego nowego urzedu.

    A ja zasugerowałem pytającemu pisemko które być może pomoże uniknąć tego
    co wyżej opisujesz.
    Mi przy okazji przeprowadzki "posiali" aktualizację VIES, dwa konta
    bankowe, PIT-4R
    i pewnie coś jeszcze wyjdzie, więc pisanie że system jest jeden naprawdę
    nic nie wnosi do sprawy.

    --
    Tomek