  • 1. Data: 2005-07-21 21:08:07
    Temat: Mieszkanie
    Od: "kidbnsew" <k...@p...fm>

    Witam
    Otrzymałam w spadku po rodzicach mieszkanie 50m2.
    po 2 latach chce je sprzedac, jaki zaplace podatek.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-22 20:10:30
    Temat: Re: Mieszkanie
    Od: TwojaKsiegowa <b...@T...pl>

    kidbnsew wrote:

    > Witam
    > Otrzymałam w spadku po rodzicach mieszkanie 50m2.
    > po 2 latach chce je sprzedac, jaki zaplace podatek.
    > pozdrawiam

    Jeśli sprzedaż mieszkania nastąpi przed upływem 5 lat od końca roku
    kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie -stanowi źródło przychodów i
    dochód ze sprzedazy będzie podlegał opodatkowaniu ryczałtowym podatkiem
    dochodowym w wysokości 10% przychodu.
    Ale jesli złożysz oświadczenie do US, że dochód ze sprzedaży mieszkania
    wydasz na nabycie (w ciągu dwóch lat dnia sprzedaży) na zakup innego
    lokalu mieszkalnego -uzyskasz zwolnienie od tego podatku.
    pozdrawiam
    --
    www.TwojaKsiegowa.pl

  • 3. Data: 2005-07-22 23:29:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    TwojaKsiegowa wrote:

> [...]
    > wydasz na nabycie (w ciągu dwóch lat dnia sprzedaży) na zakup innego
    > lokalu mieszkalnego -uzyskasz zwolnienie od tego podatku.

    wróć.
    to jest spadek.
    więc podatek od spadków i darowizn, a nie podatek dochodowy.

  • 4. Data: 2005-07-23 09:32:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Jul 2005, TwojaKsiegowa wrote:

> [...]
    > kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie -stanowi źródło przychodów i
    > dochód ze sprzedazy będzie podlegał opodatkowaniu ryczałtowym podatkiem

    Hm... a nie oszukujesz czasem ? ;)

    ++++
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    32) przychody uzyskane ze sprzedaży nieruchomości i praw
    majątkowych określonych w art. 10 ust. 1 pkt 8 lit. a)-c),
    z zastrzeżeniem ust. 2 i 2a:
    a) w części [...]
    [...]
    d) w całości - jeżeli ich nabycie nastąpiło w drodze spadku lub darowizny,
    ----

    > Ale jesli złożysz oświadczenie do US, że dochód ze sprzedaży mieszkania
    > wydasz na nabycie (w ciągu dwóch lat dnia sprzedaży)

    No to ciekawie: przeczytałaś "a" a nie przeczytałaś "d", za daleko
    schowali ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-07-23 09:34:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Jul 2005, witek wrote:

    [...]
    > wróć.
    > to jest spadek.

    Wróc, to BYŁ spadek :) (poprzednio, jak dostał PO RODZICACH).

    > więc podatek od spadków i darowizn, a nie podatek dochodowy.

    A nie nie - IMO tu to TwojaKsięgowa ma rację.
    To że IMO pominęła łaskawie kawałek ustawy to inna sprawa :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)