  • 1. Data: 2006-01-25 21:41:13
    Temat: Metoda memorialowa czy kasowa raz jeszcze
    Od: "Paweł Jurewicz" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wlasnie wypelniam VAT-R. Przejrzalem grupe, ale wyjasnienia dot. tematu nic mi
    nie wyjasniaja. :-/

    Tak bardzo prosto i lopatologicznie poradzcie mi co mam zaznaczyc na VAT-R i
    dlaczego.

    a) metoda kasowa (wybrac czy zrezygnowac?)
    b) deklaracje kwartalne (wybrac czy zrezygnowac?)

    Rozpoczynam dzialalnosc agencyjna (posrednictwo handlowe). Rozliczam sie na
    zasadach ogolnych (mam troche kosztow, wiec wyliczylem, ze to mi sie bardziej
    oplaca niz ryczalt).

    PJ

  • 2. Data: 2006-01-25 22:47:01
    Temat: Re: Metoda memorialowa czy kasowa raz jeszcze
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Paweł Jurewicz wrote:
    > a) metoda kasowa (wybrac czy zrezygnowac?)

    zrezygnuj

    > b) deklaracje kwartalne (wybrac czy zrezygnowac?)

    zrezygnuj

    tak jest dużo łatwiej

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2006-01-26 08:50:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > zrezygnuj

    Zgoda. Metoda kasowa to najlepsza metoda na utratę klientów.

    > zrezygnuj

    Tu się nie zgodzę. Jeśli spełniasz wszsytkie warunki do objęcia meodą
    kwartalną i masz dość sampodyscypliny żeby środki przeznaczone na VAT
    wpłacać np do banku, a nie przejadać, to ta metoda jest wygodniejsza.
    Przede wszystkim 3 mniej wypełniania deklaracji. Bo to że masz w ten
    sposób darmowy kredyt od budżetu na 1 lub 2 miesiące to ma mniejsze
    znaczenie.
    Metoda jest niezalecana tylko dla tych, którzy spodziewają się zwrotów
    VAT.

  • 4. Data: 2006-02-05 14:48:23
    Od: "Paweł Jurewicz" <p...@W...gazeta.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

> [...]
    > znaczenie.
    > Metoda jest niezalecana tylko dla tych, którzy spodziewają się zwrotów

    (sory, ze wracam do starego watku, ale dopiero dzis wpadla mi ta gazeta w rece)

    A co powiecie na te opinie:
    "Najpowszechniej stosowana metoda potracania kosztow przez podatnikow
    prowadzacych podatkowe ksiegi przychodow i rozchodow jest metoda kasowa.
    Ujmowanie kosztow w momencie ich poniesienia jest znacznie prostsze od metody
    memorialowej. W metodzie memorialowej podatnik przed ujeciem kosztu w ksiedze
    musi wielokrotnie dokonac analizy, do ktorego okresu (roku podatkowego) nalezy
    zaliczyc konkretny koszt - stosowanie metody memorialowej w praktyce jest
    przede wszystkim bardziej klopotliwe i pracochlonne. (...) Ewa Gruchot"
    zrodlo: "Gazeta Podatkowa" nr 53, 4.07.2005, s. 11.

    PJ

  • 5. Data: 2006-02-05 19:01:32
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Paweł Jurewicz napisał(a):

    > "Najpowszechniej stosowana metoda potracania kosztow przez podatnikow
    > prowadzacych podatkowe ksiegi przychodow i rozchodow jest metoda kasowa.

    W cytacie tym mowa o metodzie kasowej ujmowania kosztów w KPiR a wątek
    dotyczy metody kasowej w podatku VAT. Nie mają one z sobą nic wspólnego.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 6. Data: 2006-02-06 08:56:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Paweł Jurewicz wrote:

> [...]
    > stosowanie metody memorialowej w praktyce jest przede wszystkim
    > bardziej klopotliwe i pracochlonne. (...) Ewa Gruchot" zrodlo: "Gazeta

    Może uda ci się znaleźć w archiwum grupy w googlach stare posty Maddy
    na ten temat. Sądzę, że od tego czasu nikt w tej sprawie nie dodał nic
    nowego.
    Dla tych który nie znajdą w archiwum wyjaśnienie: Maddy jest
    zdecydowaną zwolenniczką metody memoriałowej.

  • 7. Data: 2006-02-06 17:17:58
    Od: "Paweł Jurewicz" <p...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > nowego.
    > Dla tych który nie znajdą w archiwum wyjaśnienie: Maddy jest
    > zdecydowaną zwolenniczką metody memoriałowej.

    ok, dzieki poszukam

    PJ