  • 1. Data: 2006-01-02 13:40:50
    Temat: Metoda kasowa
    Od: "seba" <i...@a...pl>

    Mam proste pytanie,czy metoda kasowa dotyczy VAT czy podatku dochodowego czy
    jednego i drugiego

    seba

  • 2. Data: 2006-01-02 13:50:52
    Temat: Re: Metoda kasowa
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    VAT

  • 3. Data: 2006-01-02 13:56:11
    Od: "seba" <i...@a...pl>

    Czyli do KPIR ksieguje z data wystawienia przeze mnie faktury a do rejestru
    VAT z data otrzymania platnosci tak?? (czy odwrotnie)

    seba

  • 4. Data: 2006-01-02 14:02:21
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    Użytkownik "seba" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Czyli do KPIR ksieguje z data wystawienia przeze mnie faktury a do
    > rejestru VAT z data otrzymania platnosci tak?? (czy odwrotnie)

    tak, ale vat musisz rozliczyc nie pozniej niz 90 dni bez wzgledu na
    platność.

  • 5. Data: 2006-01-02 14:04:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    seba wrote:

    > Mam proste pytanie,czy metoda kasowa dotyczy VAT czy podatku
    > dochodowego czy jednego i drugiego

    Jeśli wybrałeś tę metodę i poinformowałeś US to dotyczy VAT.
    Jeśli prowadzisz PKPiR i wybrałeś tę metodę (nie musisz nikogo
    informować) to dotyczy podatku dochodowego.

  • 6. Data: 2006-01-02 14:35:03
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    > Jeśli wybrałeś tę metodę i poinformowałeś US to dotyczy VAT.
    > Jeśli prowadzisz PKPiR i wybrałeś tę metodę (nie musisz nikogo
    > informować) to dotyczy podatku dochodowego.
    ==================
    W Kpir, poza nielicznymi wyjątkami nie ma "metody kasowej"

    Atomek

  • 7. Data: 2006-01-02 15:12:31
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Atomek wrote:

    > ==================
    > W Kpir, poza nielicznymi wyjątkami nie ma "metody kasowej"

    W KPiR metoda kasowa księgowania kosztów jest regułą, metoda
    memoriałowa wyjątkiem.

  • 8. Data: 2006-01-02 16:00:10
    Od: "seba" <i...@a...pl>

    hmmm mam to na VAT-r wiec sadze ze chodzi o VAT

    a jak z ksiegowaniem przychodow w KPIR,dla przykladu wyslalem towar za
    pobraniem 2 stycznia (faktura wystawiona z dniam 2.01.06),pieniadze dostalem
    20 stycznia,kiedy to wpisac w KPiR

    seba

  • 9. Data: 2006-01-02 16:24:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jan 2006, seba wrote:

    > Mam proste pytanie,czy metoda kasowa dotyczy VAT czy podatku dochodowego czy
    > jednego i drugiego

    Każdego z osobna, ale każdego w inny sposób (większość przychodów
    liczy się memoriałowo bez względu na sposób rozliczania kosztów).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-01-02 16:26:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jan 2006, Atomek wrote:

    > W Kpir, poza nielicznymi wyjątkami nie ma "metody kasowej"

    Zróbmy tak (wiem że odpowiedź już padła, w celach dydaktycznych
    warto sobie obejrzeć).
    Podaj podstawę prawną twojego twierdzenia. Ustawa, artykuł,
    cytat potrzebnej części.
    I słowo po słowie ją przeanalizujemy.

    Bo to nie jest tak że "tak ma być bo ja tak wiem" - to konkretny
    przepis stanowi jak ma być!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)