  • 11. Data: 2005-01-20 06:20:12
    Temat: Re: Maluszek na DG
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Wed, 19 Jan 2005 17:59:44 +0100, ArS_ wrote:
    > tylko trzeba pamietac, ze pozniej sprzedaz tak "wartosciowego" malucha
    > jest traktowana jako przychod z DG.

    Alez nie ma sprawy :) Skoro teraz sobie odlicze go od dochodu
    to potem przy sprzedazy bardzo chetnie ujme to jako przychod.
    Na szczescie kwoty wymienane tu sa znikome, wiec nie widze wiekszych
    problemow:D

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 12. Data: 2005-01-20 06:21:20
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Wed, 19 Jan 2005 19:00:50 +0100, Maddy wrote:

    > ArS_ napisał(a):
    > [chodzi po maluszka kupionego za 1000zł]
    >
    > No tak.. żeby tylko ten podatek go nie zabił za pare lat :-))

    za pare lat, to mysle, ze bede musial zaplacic podatek od jakis 50zl
    ktore dostane na zlomie;) Wiec mysle, ze to przezyje:)

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 13. Data: 2005-01-20 07:26:49
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tristan Alder napisał(a):
    > A był to środa, 19 stycznia 2005 19:05, gdy Maddy napisał(a) coś na
    > pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Cholera, ja tak robiłem. Księgowałem prywatne auto na podstawie książki
    > przebiegu.

    Prywatne, powiadasz? A jak ja mam samochód wpisane do EŚT mojej
    jednoosobowej DG to jaki jest ten samochód? Publiczny?

    Pewnie chodzilo Ci o osobisty?
    Oczywiście można sie męczyć z kilometrówką. Ale jak ktos chce to może go
    pisac do ewidencji i EPP wywalic przez okno ;-)

    Wiesz, ja też robiłam w zyciu pare rzeczy które, jak się później
    okazało, mozna było robic łatwiej, prościej i przyjmniej. Ale to juz
    moja strata ;-)

    Zabawa z kilometrówką - Twoja.

    > Nie rozumiem :(

    No własnie.
    Jak ty chcesz prowadzić DG jak nie rozumiesz kim naprawde jesteś?
    Spróbuj może zarejestrować smaochód na jednoosobowa działalnośc osoby
    fizycznej. O ile sie nie boisz że urzędnicy zabiją Cie smiechem.

    > To zależy jaka forma prawna przedsiębiorstwa. Jeśli DG na KC to owszem,
    > jeśli na KH to nie.

    Pytający raczej nie miał na myśli innej działalności niż jednoosobowa DG.

    > Tak w ogóle nie rozumiem do czego się czepiasz :(

    Niestety, to już Twój problem.
    Kiedyś się na ty nierozumieniu (a raczej niechęci do rozumienia)
    przejedziesz bolesnie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2005-01-20 12:35:58
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to czwartek, 20 stycznia 2005 08:26, gdy Maddy napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > No własnie.
    > Jak ty chcesz prowadzić DG jak nie rozumiesz kim naprawde jesteś?

    Nauczycielem :) Nie prowadzę DG i nie chcę jej prowadzić.

> [...]

    > Niestety, to już Twój problem.
    > Kiedyś się na ty nierozumieniu (a raczej niechęci do rozumienia)

    Dziewczyno, nie poznaję Cię. Kiedyś byłaś dla mnie miła, a dzisiaj warczysz
    choć Ci nic złego nie zrobiłem :(

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 15. Data: 2005-01-20 12:51:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tristan Alder napisał(a):
    > A był to czwartek, 20 stycznia 2005 08:26, gdy Maddy napisał(a) coś na
    > pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Nauczycielem :) Nie prowadzę DG i nie chcę jej prowadzić.

    Więc o co chodziło z tym roliczaniem kosztów auta kilometrówką?
    Niech zacytuję:
    "Cholera, ja tak robiłem. Księgowałem prywatne auto na podstawie książki
    przebiegu."
    To nie Twoje słowa?

    > Dziewczyno, nie poznaję Cię. Kiedyś byłaś dla mnie miła, a dzisiaj warczysz
    > choć Ci nic złego nie zrobiłem :(

    Jak to nie? Pleciesz androny a za jedyny argument za tymi andronami masz
    "ja tak robiłem".
    A to razem jest karalne, nawet jeżeli karą jest tylko moje warczenie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2005-01-20 13:29:11
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to czwartek, 20 stycznia 2005 13:51, gdy Maddy napisał(a) coś na
> [...]

    > Niech zacytuję:
    > "Cholera, ja tak robiłem. Księgowałem prywatne auto na podstawie książki

    Moje. I sama mi doradzałaś jak należy taką książeczkę prowadzić.

    > Jak to nie? Pleciesz androny a za jedyny argument za tymi andronami masz
    > "ja tak robiłem".
    > A to razem jest karalne, nawet jeżeli karą jest tylko moje warczenie.

    Więc łaskawa pani wskaż gdzie źle powiedziałem, a nie tylko jeździj po mnie
    jak po łysej kobyle, co?

  • 17. Data: 2005-01-21 01:15:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Jan 2005, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ Moje. I sama mi doradzałaś jak należy taką książeczkę prowadzić.

    Ech, no, wiesz... jak O TO SPYTAŁEŚ... to pewnie :)

> [...]
    >+
    >+ Więc łaskawa pani wskaż gdzie źle powiedziałem, a nie tylko jeździj po mnie

    Ha !
    Może ja :)
    1. Określiłeś "być własnością przedsiębiorstwa".
    No cóż ;) jakby ci to powiedzieć... :)
    2. Zapodałeś "może być prywatny". Cie florek, znaczy mój 'firmowy' komp
    nie jest prywatny. Znaczy że komunalny czy jak ? :)

    Ad 1: "przeznaczony do działalności gospodarczej". Ustawa ostatnio używa
    (nareszcie!) określenia: "ujęty w ewidencji" !
    Ad.2 "używany w celu gospodarczym" w odróżnieniu od "używanego w celach
    osobistych" !

    *Potocznie* zamiast "używany w celach działalności gospodarczej" oraz
    "ujęty w ewidencjach działalności gospodarczej" - "firmowy".
    Ale "firmowy" a "będący *WŁASNOŚCIĄ* przedsiębiorstwa" to mała
    różnica.
    Przypomnę z K.C.:
    "firmą przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną jest jego imię i nazwisko"

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)