  • 1. Data: 2010-04-14 19:11:09
    Temat: Mala Ksiegowosc RP MA BLAD!!!!???? - Rozliczanie kilometrowki
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Witam,
    mam DG (KPiR, platnik VAT, rozliczenie kwartalne) uzywam prywatnego
    auta (kilometrowka), "ksiegowosc" prowadze sam w Malej Ksiegowsci RP
    Wprowadzilem "przebiegi", wydatki na auto i tak wyglada wynik
    rozliczenia kilometrowki za pierwsze 2 miesiace.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c5c1c3c378c8605
    .html

    Jak widac program przenosi wydatki ze stycznia "ponad kilometrowke" na
    luty (w lutym wiecej km nabilem i sie miesci wszystko) - z tego
    rozliczenia co widac generowane sa dok.wewn. + wpisy w ksiedze.
    Nie chce mi sie wierzyc, ze w sumie w dosyc popularnej fcji w tak
    popularnym programie jest kaczan.
    Jak to jest?
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 2. Data: 2010-04-14 19:41:35
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 14 Kwi, 21:11, Przemek <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > rozliczenia co widac generowane sa dok.wewn. + wpisy w ksiedze.
    > Nie chce mi sie wierzyc, ze w sumie w dosyc popularnej fcji w tak

    hmmm, przecież PIT oblicza się rocznie, narastająco. To co w tym
    dziwnego, że i koszty się sumuje narastająco?
    A limitem jest iloczyn kilometrów i stawki, nie kojarzę, żeby przepisy
    mówiło o limicie miesięcznym czy kwartalnym.
    Skąd powziąłeś taką myśl?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2010-04-14 19:44:43
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 14 Kwi, 21:11, Przemek <p...@g...com> wrote:

    > Nie chce mi sie wierzyc, ze w sumie w dosyc popularnej fcji w tak
    > popularnym programie jest kaczan.

    Ja za to wykryłem inny (oczywiście zaraportowałem go też
    producentowi): jeśli wpiszemy dokument od kontrahenta o istniejącym
    już numerze, to program to wykryje. Dobrze. Tylko, że gdy na pytanie
    czy chcemy ów duplikat zapisać odpowiemy negatywnie - okno dokumentu
    "dostaje drgawek" (tzn. zaczyna mrugać i nie reaguje na myszkę i
    klawiaturę). No i trzeba ubić program :-(

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2010-04-14 20:27:46
    Od: Przemek <p...@g...com>

    poszperalem po internecie i w "Ustawa o podatku dochodowym od osób
    fizycznych "
    wynalazlem jedynie
    "Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    46) poniesionych wydatków z... z tytułu używania ... w części
    przekraczającej kwotę wynikającą z pomnożenia liczby kilometrów
    faktycznego przebiegu pojazdu oraz stawki za jeden kilometr przebiegu,
    określonej w odrębnych przepisach....w celu ustalenia faktycznego
    przebiegu samochodu podatnik jest obowiązany do prowadzenia ewidencji
    przebiegu pojazdu, według określonego wzoru,"

    Nie ma tu nic o cyklach miesiecznych czyli wychodzi na to, ze to
    liczenie w ramach miesiaca ma tak naprawde jedynie sens jak ktos
    rozlicza sie miesiecznie (dla ustalenia wysokosci zaliczki na
    podatek?)
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 5. Data: 2010-04-15 06:38:54
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 14 Kwi, 22:27, Przemek <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > liczenie w ramach miesiaca ma tak naprawde jedynie sens jak ktos
    > rozlicza sie miesiecznie (dla ustalenia wysokosci zaliczki na

    raczej nie liczenie 'w cyklach miesięcznych" a "narastająco od
    początku roku".

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2010-04-15 08:19:56
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-04-14 21:11, Przemek pisze:
> [...]
    > rozliczenia co widac generowane sa dok.wewn. + wpisy w ksiedze.
    > Nie chce mi sie wierzyc, ze w sumie w dosyc popularnej fcji w tak
    Tak ma być. Wyobraź sobie sytuację, że np. 30.01 zatankowałeś do pełna
    (w styczniu nie jeździłeś), przez następny miesiąc wyjeździłeś ten pełny
    bak i zatankowałeś znowu 1.03 (a w marcu znowu nie jeździłeś). I co? Nic
    nie można odliczyć?? Zarówno koszty jak i limit kilometrówki liczy się
    narastająco, czyli jak Ci zostaną jakieś niezagospodarowane w danym
    miesiącu koszty, to je przenosisz na następny miesiąc, jak zostanie Ci
    niewykorzystany limit z kilometrówki (bo nie miałeś kosztów związanych z
    samochodem), to też przenosisz na kolejny miesiąc. I tak do końca roku.
    Maciek