  • 11. Data: 2006-09-15 07:11:49
    Temat: OT, było: OBI - faktura VAT - błędy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Sep 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Mam normalną maturę, nie giertychową.

    Chcąc czy nie chcąc, wypada stanąć w obronie p. ministra :|
    To nie on skasował obowiązek zdawania matematyki na maturze.
    Ba, nawet wspominał o przywróceniu "obowiązkowości" (czyli
    maturzysta będzie musiał przystąpić, najwyżej dostanie "amnestię"
    za niezdanie :> ale przynajmniej będzie miał motywację coby
    ułamki powtórzyć ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2006-09-15 07:19:00
    Temat: Re: OBI - faktura VAT - błędy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Sep 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > In article <ee6qct$18pq$1@news.mm.pl>, "Nixe" <n...@f...pl> wrote:
    [...i Jacek...]

    > Taki pomysł to i ja mam. Ale wątpliwości mam co do tego, co z tą
    > pierwszą zrobić.

    To może spiszmy koncepty i poszukamy dziur w całym.
    1. Towar handlowy/materiał podstawowy, KPiR
    Wersja A: wpisać kwotę bezsporną (niższą) do KPiR, wypełniając
    obowiązek wpisania TH. W razie czego wyjaśniamy że zauważyliśmy
    błąd i dlatego tak.
    Wersja B: wpisać kwotę z faktury, wtedy jednocześnie kwotę z f-ry
    wpisać do ewidencji (bo skoro NIE zauważyliśmy...)
    2. Pozostałe przypadki, KPiR.
    Wersje jak wyżej, jednolicie z VAT.

    W pytaniu brakuje jeszcze IMO informacji - jaka kwota została
    zapłacona.
    Dyskusja przeniesie się na pole "jaka kwota była należna, czyli
    zapłacona w celu uzyskania przychodu" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2006-09-15 07:28:10
    Temat: Makro, było: OBI - faktura VAT - błędy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Sep 2006, jureq wrote:

    > Radzę zmienić program na taki, który będzie przyjmował faktury kosztowe
    > liczone wszsytkimi czterema (czy obecnie już nawet pięcioma) zgodnymi z
    > przepisami sposobami.

    Taka ciekawostka :)
    Otóż ostatnio przyjrzałem się paragonowi z Makro.
    I co widzę:
    2 pozycje
    podsumowanie VAT wg jednej z metod jak trzeba
    kwota brutto: 28,02
    ...i teraz hit numeru:
    różnica wynikająca z zaokrągleń w module fiskalnym: 0,02
    kwota do zapłaty: 28,04

    Do niego "specyfikacja sprzedaży" (a nie faktura), więc problemu
    formalnie nie ma. Sposób ujęcia jest ciekawy :)
    W sumie jakby mi kazali takie coś generować, to uznałbym że
    program ma liczyć VAT jak kasa ("od brutto") i już.
    Ciekawe czy ktoś kiedyś wpadnie na koncept żeby się sądzić o owe
    "zaokrąglenia" :> (bo kwota może być wyższa, jeśli pozycji jest wiele).

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2006-09-15 07:44:10
    Temat: Re: Makro, było: OBI - faktura VAT - błędy
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Ciekawe czy ktoś kiedyś wpadnie na koncept żeby się sądzić o owe
    > "zaokrąglenia" :> (bo kwota może być wyższa, jeśli pozycji jest

    Bo na specyfikacji sprzedaży Makro liczy tak jak na fakturze dla firm
    czyli VAT od kwoty netto. Natomiast na paragonie chcą być zwykłym małym
    osiedlowym sklepikiem i suma brutto musi być równa cena brutto x ilość.
    I opisuja to tak dziwnie. Najlepiej wychodzą rozmowy z kasjerkami. Na
    ekranie w pierwszej chwili wyświetla im się ta kwota ze specyfikacji i
    taką podają klientowi. Klient podaje drobnymi dokładnie odliczoną kwotę
    i dopiero w tym momencie okazuje się, że albo dostaje resztę, albo musi
    dopłacić. Coż, ten typ tak ma :-)

  • 15. Data: 2006-09-15 09:58:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello jureq,

    Friday, September 15, 2006, 9:44:10 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > taką podają klientowi. Klient podaje drobnymi dokładnie odliczoną kwotę
    > i dopiero w tym momencie okazuje się, że albo dostaje resztę, albo musi

    Fajnie. Ale to się zmieniło razem ze zmianą systemu w kasach - przy
    poprzednim systemie nie było takich problemów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2006-09-19 11:48:39
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.64.0609150913040.2452@athlon64>,

    > [...i Jacek...]

    > To może spiszmy koncepty i poszukamy dziur w całym.
    > 1. Towar handlowy/materiał podstawowy, KPiR

    To ten przypadek.

    > Wersja A: wpisać kwotę bezsporną (niższą) do KPiR, wypełniając
    > obowiązek wpisania TH. W razie czego wyjaśniamy że zauważyliśmy
    > błąd i dlatego tak.

    Heh. Rozbijam na dwa warianty:
    1. N + V < B
    2. N + V > B

    > Wersja B: wpisać kwotę z faktury, wtedy jednocześnie kwotę z f-ry
    > wpisać do ewidencji (bo skoro NIE zauważyliśmy...)

    Czekaj. U mnie technologia jest taka: wpisuję N, V program liczy sam
    (mogę skorygować ręcznie), B liczy program (nie sprawdzałem, czy
    przyjmie wprowadzoną ręcznie wartość różną od sumy N i V).

    > 2. Pozostałe przypadki, KPiR.
    > Wersje jak wyżej, jednolicie z VAT.
    >
    > W pytaniu brakuje jeszcze IMO informacji - jaka kwota została
    > zapłacona.

    B.

    > Dyskusja przeniesie się na pole "jaka kwota była należna, czyli
    > zapłacona w celu uzyskania przychodu" :)

    A kwestia VAT odłogiem? ;)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 17. Data: 2006-09-19 11:49:38
    Temat: Re: OT, było: OBI - faktura VAT - błędy
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.64.0609150906560.2452@athlon64>,

> [...]
    > maturzysta będzie musiał przystąpić, najwyżej dostanie "amnestię"
    > za niezdanie :> ale przynajmniej będzie miał motywację coby

    Normalną w sensie "zdaną" ;)

  • 18. Data: 2006-09-19 12:22:10
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.64.0609150919290.2452@athlon64>,

> [...]
    >
    > Do niego "specyfikacja sprzedaży" (a nie faktura), więc problemu
    > formalnie nie ma. Sposób ujęcia jest ciekawy :)

    Pewnie bym sią kłócił, gdyby nie przekonanie, że skończy się na
    zapłaceniu tych groszy przez kasjerkę.

> [...]
    > Ciekawe czy ktoś kiedyś wpadnie na koncept żeby się sądzić o owe
    > "zaokrąglenia" :> (bo kwota może być wyższa, jeśli pozycji jest wiele).

    Dużo wyższa nie będzie (chyba że zaokrąglenie jest zawsze w górę?).

  • 19. Data: 2006-09-19 20:08:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Sep 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Dużo wyższa nie będzie (chyba że zaokrąglenie jest zawsze w górę?).

    Zaokrąglenie nie jest "zawsze w górę", ale ceny mogą tak złośliwie
    się ułożyć że będzie jednolicie "o hiperułamek grosza", na przykład
    wartość bez zaokrąglenia ....,49999 :) (i 100 takich pozycji, już
    masz złotówkę :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2006-09-21 11:19:04
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.64.0609192206471.2292@athlon64>,

> [...]
    > się ułożyć że będzie jednolicie "o hiperułamek grosza", na przykład
    > wartość bez zaokrąglenia ....,49999 :) (i 100 takich pozycji, już

    O krzywej Gaussa słyszał, a? ;)
    Swoją drogą to jestem ciekaw, na co jest większa szansa - na takie
    złośliwe ułożenie, czy na klienta z fakturą na 10000 pozycji... Nie,
    liczyć nie zamierzam ;P