  • 1. Data: 2009-11-05 22:55:12
    Temat: Lokaty jednodniowe (ktoś będzie klął)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Za:

    From: kamikadze <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Lokaty - naliczanie jednodniowe

    http://banki.wp.pl/kat,6603,title,Czy-trzeba-bedzie-
    oddac-zyski-z-jednodniowych-lokat,wid,11663539,wiado
    mosc.html

    ...i zaraz "pod oczy":

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2009-11-05 23:06:14
    Temat: Re: Lokaty jednodniowe (ktoś będzie klął)
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-11-2009 o 23:55:12 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Za:
    >
    > From: kamikadze <s...@w...pl>
    > Newsgroups: pl.soc.prawo
    > Subject: Lokaty - naliczanie jednodniowe
    >
    > http://banki.wp.pl/kat,6603,title,Czy-trzeba-bedzie-
    oddac-zyski-z-jednodniowych-lokat,wid,11663539,wiado
    mosc.html

    > ...i zaraz "pod oczy":
    >
    > http://www.przepisy.gofin.pl/5,36,28354,7.html
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Tylko kto będzie klął?
    Trzeba by chyba określić czy ryczałcik pobiera się
    od zdarzenia - kapitalizacji odsetek, czy od rocznej sumy kapitalizaji.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-11-05 23:20:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
    > Tylko kto będzie klął?
    > Trzeba by chyba określić czy ryczałcik pobiera się
    > od zdarzenia - kapitalizacji odsetek, czy od rocznej sumy kapitalizaji.

    IMHO art. 30a ustęp 3 nie pozostawia wątpliwości, że chodzi o odsetki od
    każdej lokaty oddzielnie. Natomiast z ustawy nie wynika obowiązek
    sumowania odsetek od poszczególnych lokat.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-11-06 00:26:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > Subject: Lokaty - naliczanie jednodniowe
    >
    > http://banki.wp.pl/kat,6603,title,Czy-trzeba-bedzie-
    oddac-zyski-z-jednodniowych-lokat,wid,11663539,wiado

    juz napisalem na p.b.banki, ze moim zdaniem nalezy sie od tej kancelarii
    trzymac z daleka dopoki sie nie naucza co to jest podatek zryczaltowany

  • 5. Data: 2009-11-06 08:09:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > Subject: Lokaty - naliczanie jednodniowe
    >
    > http://banki.wp.pl/kat,6603,title,Czy-trzeba-bedzie-
    oddac-zyski-z-jednodniowych-lokat,wid,11663539,wiado

    Tam sie powołują na zapis o tym, że należy ująć odsetki w rozliczeniu
    rocznym, jeżeli bank nie pobrał podatku. Ale u podstaw leży założenie,
    że ten podatek był różny od zera w momencie wypłaty odsetek.

    Przecież w momencie wypłaty odsetek bank podatek obliczył, zaokrąglił,
    wyszło zero, więc nie miał czego pobierać - albo inaczej, pobrał zero zł
    podatku bo więcej nie mógł.

    Ale poczekamy, zobaczymy. MF został przechytrzona a tego nie lubi.
    Tyle że to akurat jest opinia jednej kancelarii. Nie słyszałam żeby
    organa skarbowe tak interpretowały przepisy.

    Kolejna firma specjalizująca się w straszeniu podatników?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2009-11-06 09:20:35
    Od: Marek <b...@s...pl>

    Maddy pisze:
    [...]
    > Kolejna firma specjalizująca się w straszeniu podatników?

    Zrobili sobie bezpłatną reklamę, wszystkie media od wczoraj podają ich
    nazwę ale tylko nieliczni wiedzą, że ten temat to bzdura, pozostali
    wkodowali sobie w główki, że owa kancelaria jest "doskonała".

    --
    Marek

  • 7. Data: 2009-11-06 09:30:17
    Od: "u" <...@w...yz>

    > Kolejna firma specjalizująca się w straszeniu podatników?

    Za namową władców rzucono hasło na żer dyskutantów i wzięto honorarium.
    Burza mózgów pokaże jak złupić ludność.
    O ile byłoby prościej, gdyby w podatkach stosowano zwykłą matematykę i
    zaokrąglanie wszystkiego do grosza, a nie do 100 groszy.

  • 8. Data: 2009-11-06 10:15:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Nov 2009, u wrote:

    > O ile byłoby prościej, gdyby w podatkach stosowano zwykłą matematykę
    > i zaokrąglanie wszystkiego do grosza, a nie do 100 groszy.

    Otóż to.
    Jaki jest cel komplikowania wszystkiego owym przepisem
    z Ordynacji nie sposób dojść.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-11-06 10:20:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Nov 2009, Maddy wrote:

    > zero, więc nie miał czego pobierać - albo inaczej, pobrał zero zł podatku bo
    > więcej nie mógł.

    No i mamy standardowy spór lingwistyczny: czy pobranie 0 zł to jest
    "niepobranie".

    > Kolejna firma specjalizująca się w straszeniu podatników?

    Możliwe.
    Ale specjalizacja ustawodawcy w zbędnych przepisach też nie jest
    niska - po co komu owo "zaokrąglanie" z Ordynacji?
    Żeby udowodnić, że 2+2 to niekoniecznie cztery?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-11-06 11:02:41
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.11.2009 11:15), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Otóż to.
    > Jaki jest cel komplikowania wszystkiego owym przepisem
    > z Ordynacji nie sposób dojść.

    W założeniu miało pewnie uprościć. I w sumie upraszcza ...

    Myślę że zostaną wdrożone 2 rozwiązania:
    - albo wprowadzą zaokrąglenia w górę,
    - albo wprowadzą sumowanie podstaw dla wszystkich lokat/kont jednego
    klienta w danym banku.

    p. m.