-
1. Data: 2006-03-22 06:31:42
Temat: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
Od: Harnaś <k...@p...onet.pl>
Witam
Jak podejść do takiej sytuacji:
Kupiłem kiedyś pendrive - wartość poniżej 200zł netto, wpisałem w
koszty bez ewidencjonowania jako wyposażenie.
Pendrive się zepsuł po gwarancji -> do kosza.
Czy powinienem sobie jakiś protokół napisać i dołączyć do faktury,
żeby przy likwidacji działalności nikt mi nie kazał VATu odprowadzać
od nieistniejącego wyposażenia?
A może w praktyce takimi drobiazgami nie powinienem się przejmować?
--
Harnaś
-
2. Data: 2006-03-22 07:48:06
Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
Od: "Mirek" <m...@g...pl>
Użytkownik "Harnaś" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bqr1225fgsi2ds4kei9889gnaiehlupelo@4ax.com...
> Witam
>
> Jak podejść do takiej sytuacji:
> Kupiłem kiedyś pendrive - wartość poniżej 200zł netto, wpisałem w
> koszty bez ewidencjonowania jako wyposażenie.
> Pendrive się zepsuł po gwarancji -> do kosza.
> Czy powinienem sobie jakiś protokół napisać i dołączyć do faktury,
> żeby przy likwidacji działalności nikt mi nie kazał VATu odprowadzać
> od nieistniejącego wyposażenia?
> A może w praktyce takimi drobiazgami nie powinienem się przejmować?
>
> --
> Harnaś
No własnie sam miałem podobny problem:
Komputer kupiony za 1800zł (przekroczona granica 1500zł czyli ewidencja
środków trwałych) jest użytkowany
przez 2,5 roku a następnie uległ uszkodzeniu i nie nadaje się do
odsprzedazy. W jaki sposób usunąć go z ewidencji środków trwałych.
A jaka jest procedura usuwania tego co jest wpisane do ewidencji
wyposażenia?
mirek
-
3. Data: 2006-03-22 10:45:23
Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
Od: "Graszka" <g...@w...pl>
Użytkownik "Mirek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
news:dvqvfh$dtu$1@atlantis.news.tpi.pl...
>
> Użytkownik "Harnaś" <k...@p...onet.pl> napisał
> w
> wiadomości news:bqr1225fgsi2ds4kei9889gnaiehlupelo@4ax.com...
>> Witam
>>
>> Jak podejść do takiej sytuacji:
>> Kupiłem kiedyś pendrive - wartość poniżej 200zł netto, wpisałem w
>> koszty bez ewidencjonowania jako wyposażenie.
>> Pendrive się zepsuł po gwarancji -> do kosza.
>> Czy powinienem sobie jakiś protokół napisać i dołączyć do faktury,
>> żeby przy likwidacji działalności nikt mi nie kazał VATu odprowadzać
>> od nieistniejącego wyposażenia?
>> A może w praktyce takimi drobiazgami nie powinienem się przejmować?
>>
>> --
>> Harnaś
>
> No własnie sam miałem podobny problem:
> Komputer kupiony za 1800zł (przekroczona granica 1500zł czyli ewidencja
> środków trwałych) jest użytkowany
> przez 2,5 roku a następnie uległ uszkodzeniu i nie nadaje się do
> odsprzedazy. W jaki sposób usunąć go z ewidencji środków trwałych.
> A jaka jest procedura usuwania tego co jest wpisane do ewidencji
> wyposażenia?
> mirek
Piszesz sobie protokół likwidacji środka trwałego - tak dla samego siebie i
ewentualnej kontroli. Piszesz kto, kiedy i dlaczego. I wsio.
Graszka
-
4. Data: 2006-03-22 12:47:56
Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Graszka wrote:
> Piszesz sobie protokół likwidacji środka trwałego - tak dla samego
> siebie i ewentualnej kontroli. Piszesz kto, kiedy i dlaczego. I wsio.
I pamietaj, że obecnie US ma dodatkowego bata na podatnika w postaci
ustaw o odpadach. Nie możesz tak po prostu wyrzucić komputera na
śmietnik. Warto mieć jakieś potwierdzenie przyjęcia do utylizacji.
-
5. Data: 2006-03-22 13:56:34
Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
Od: Harnaś <k...@p...onet.pl>
On Wed, 22 Mar 2006 08:48:06 +0100, "Mirek" <m...@g...pl> wrote:
>
>Użytkownik "Harna?" <k...@p...onet.pl> napisał w
>wiadomości news:bqr1225fgsi2ds4kei9889gnaiehlupelo@4ax.com...
>> Witam
>>
>> Jak podejść do takiej sytuacji:
>> Kupiłem kiedyś pendrive - wartość poniżej 200zł netto, wpisałem w
>> koszty bez ewidencjonowania jako wyposażenie.
>> Pendrive się zepsuł po gwarancji -> do kosza.
>> Czy powinienem sobie jakiś protokół napisać i dołączyć do faktury,
>> żeby przy likwidacji działalności nikt mi nie kazał VATu odprowadzać
>> od nieistniejącego wyposażenia?
>> A może w praktyce takimi drobiazgami nie powinienem się przejmować?
>>
>No własnie sam miałem podobny problem:
Podobny, ale jednak inny...
Prosiłbym również o odpowiedzi na moje pytanie ;)
--
Harnaś
-
6. Data: 2006-03-22 21:00:56
Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 22 Mar 2006, Harna wrote:
>> No własnie sam miałem podobny problem:
>
> Podobny, ale jednak inny...
Ale przepis wymaga tego samego w EW co w EST - wypełnienia
pola "data i przyczyna zbycia" czy jakoś tak, to że
w innej ewidencji jest bez znaczenia :)
Różnica jest TYLKO przy kończeniu DG - od wyposażenia płaci
się podatek od remanentu.
--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)
-
7. Data: 2006-03-22 21:22:40
Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
<s...@s...com.pl> napisal(a):
> On Wed, 22 Mar 2006, Harna wrote:
>
>>> No własnie sam miałem podobny problem:
>>
>> Podobny, ale jednak inny...
>
> Ale przepis wymaga tego samego w EW co w EST - wypełnienia
> pola "data i przyczyna zbycia" czy jakoś tak, to że
> w innej ewidencji jest bez znaczenia :)
> Różnica jest TYLKO przy kończeniu DG - od wyposażenia płaci
> się podatek od remanentu.
Oczywiście, wyposażeniem jest tylko to, co zostało nabyte co najwyżej
rok przed zamknięciem. W innym wypadku staje się toto środkiem trwałym
i moim zdaniem powinno zostać z EW usunięte.
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/
-
8. Data: 2006-03-23 06:20:26
Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
Od: Harnaś <k...@p...onet.pl>
On Wed, 22 Mar 2006 22:00:56 +0100, Gotfryd Smolik news
<s...@s...com.pl> wrote:
>On Wed, 22 Mar 2006, Harna? wrote:
>
>>> No własnie sam miałem podobny problem:
>>
>> Podobny, ale jednak inny...
>
> Ale przepis wymaga tego samego w EW co w EST - wypełnienia
>pola "data i przyczyna zbycia" czy jakoś tak, to że
>w innej ewidencji jest bez znaczenia :)
> Różnica jest TYLKO przy kończeniu DG - od wyposażenia płaci
>się podatek od remanentu.
Ale ja nie mam wpisanego tego pendrive ani do EW ani do EST, bo nie
było takiego wymogu - niska wartość.
Mam rozumieć, że jeśli za x lat przy likwidacji działalności, na
podstawie spisu z natury okaże się, że nie mam "na stanie" tego
pendrive, to nie zapłacę podatku od remanentu (*)?
* zapłacę tyle ile wykaże, ale jak będzie kontrola i znajdzie mi, że 4
lata wcześniej kupiłem pendrive?
--
Harnaś
-
9. Data: 2006-03-23 08:35:45
Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
Od: <g...@n...pl>
Użytkownik "Harnaś" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bqr1225fgsi2ds4kei9889gnaiehlupelo@4ax.com...
> Witam
>
> Jak podejść do takiej sytuacji:
> Kupiłem kiedyś pendrive - wartość poniżej 200zł netto, wpisałem w
> koszty bez ewidencjonowania jako wyposażenie.
> Pendrive się zepsuł po gwarancji -> do kosza.
> Czy powinienem sobie jakiś protokół napisać i dołączyć do faktury,
> żeby przy likwidacji działalności nikt mi nie kazał VATu odprowadzać
> od nieistniejącego wyposażenia?
> A może w praktyce takimi drobiazgami nie powinienem się przejmować?
>
> --
> Harnaś
Ja, na twoim miejscu nie przejmowałabym sie takimi drobiazgami.Ewentualnie
napisz sobie proponowany wczesniej przez Graszkę protokól .
-
10. Data: 2006-03-23 09:23:10
Temat: Re: Likwidacja nie zaewidencjonowanego wyposażenia
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
Samotnik wrote:
> Oczywiście, wyposażeniem jest tylko to, co zostało nabyte co najwyżej
> rok przed zamknięciem. W innym wypadku staje się toto środkiem trwałym
> i moim zdaniem powinno zostać z EW usunięte.
Pomysł kuriozalny. Skąd go wytrzasnąłeś?