  • 51. Data: 2005-10-16 16:59:29
    Temat: Re: Likwidaca dzialalnosci a samochod - jak postapic ?
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dig4k4$2bp$1@nemesis.news.tpi.pl>, gonia <g...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    > nakazuje
    > Art. 6. 1. W księgach rachunkowych jednostki należy ująć wszystkie
    > osiągnięte, przypadające na jej rzecz przychody i obciążające ją koszty
    > związane z tymi przychodami dotyczące danego roku obrotowego,
    > niezależnie od terminu ich zapłaty.
    >
    > 2. Dla zapewnienia współmierności przychodów i związanych z nimi kosztów
    > do aktywów lub pasywów danego okresu sprawozdawczego zaliczane będą
    > koszty lub przychody dotyczące przyszłych okresów oraz przypadające na
    > ten okres sprawozdawczy koszty, które jeszcze nie zostały poniesione.

    Nadal nie widzę podstawy do rozkładania kosztów zakupu rzeczy, która
    *nie jest amortyzowana* (jeszcze albo w ogóle).

> [...]
    > nie poniesiono, jeżeli odnoszą się do przychodów danego roku
    > podatkowego, chyba że zarachowanie ich nie było możliwe; w tym wypadku
    > są one potrącalne w roku, w którym zostały poniesione.
    >
    > 6. Zasada określona w ust. 5 ma zastosowanie również do podatników
    > prowadzących podatkowe księgi przychodów i rozchodów, pod warunkiem że
    > stale w każdym roku podatkowym księgi te będą prowadzone w sposób
    > umożliwiający wyodrębnienie kosztów uzyskania odnoszących się tylko do
    > tego roku podatkowego.
    >
    > czyli mozna, ale nie ma obowiazku odnoszenia tego od strony podatkowej

    Znów się nie rozumiemy :(

    > niekoniecznie, odpis amortyzacyjny jest tego najlepszym przykladem

    Ale ja pytałem, jak mam rozumieć Twoje sformułowanie, a nie - czym się
    różni KUP :)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 52. Data: 2005-10-16 17:36:37
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Jarek Spirydowicz napisał:

    > Nadal nie widzę podstawy do rozkładania kosztów zakupu rzeczy, która
    > *nie jest amortyzowana* (jeszcze albo w ogóle).

    bo to nie jest rozklad rzeczy tylko przypisanie kosztow do danego okresu
    rozrachunkowego

    > Znów się nie rozumiemy :(

    dalam przypis na rozkladanie kosztow, nie amortyzacji - za to wczesniej
    sie kajalam;>

    > Ale ja pytałem, jak mam rozumieć Twoje sformułowanie, a nie - czym się
    > różni KUP :)

    no jak wyzej
    cucow mi zabraknie do bica sie w nie
    chyba ze jeszcze o czym innym mowa;-)