  • 11. Data: 2005-09-29 07:54:02
    Temat: Re: Likwidaca dzialalnosci a samochod - jak postapic ?
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 28-09-2005 21:45, Użytkownik marcin napisał:

    > a jak jest dokladnie ze sprzedaza ponizej kwoty za ktora zakupiona - nie
    > doczepi sie do tego US ?
    >
    > reasumujac:
    > samochod kupilem za 13360 netto - 2099 to 60% vatu do odliczenia
    > samochod sprzedam za 1000 brutto 180zl vatu do zaplacenia
    >
    > dobrze licze ?
    > czy moge tak zrobic ?

    wszystko co nie zabronione jest dozwolone
    a ja niestety (a moze na szczescie) mam nie mam na wizytowce wrozka;>

    bedziesz musial sie nagimnastykowac,zeby sie wytlumaczyc, a poniewaz jak
    dobrzez zrozumialam, w tej samej deklaracji bedzie wykazane odliczenie
    oraz sprzzedaz samochodu, czynnosci sprawdzajace masz pewne
    a niekoniecznie to musza byc czynnosci sprawdzajace, ja stawialabym na
    kontrole, szczegolnie jezeli zaraz zlozysz VAT-Z

    ja to bym poczekala z VAT-Z pol roku
    problem VATu by sie rozwiazal sam
    chociaz pewnie zaraz Gotfryd bedzie sie ze mna klocil ze ten VAT i tak
    jest do skorygowania;D

    ale jak nie masz takiej mozliwosci, to przemysl, czy znajdziesz dobre
    wytlumaczenie dla tekiej roznicy w pomiedzy zakupem a sprzedaza

  • 12. Data: 2005-09-29 07:59:07
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 28-09-2005 22:53, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Weź pod uwagę przepisy o "podmiotach powiązanych".
    > Zapis jest zarówno w ustawie o VAT jak i PIT.
    > Us ma prawo do zastosowania wyceny rynkowej (lista dopuszczalnych
    > sposobów w przepisach), może posłać ci rzeczoznawcę i zaaplikować
    > decycję o podwyższeniu podatku.

    nie chce za bardzo sie wymadrzac, bo tez i strasznienie chce mi sie
    siegac do ustawy, ale rzeczoznawca to chyba tylko z dochodowki i przy PCC
    tutaj raczej obawialabym sie czynnosci pozornych
    szczegolnie ze z dochodowki podatek sie nie ukloni
    natomiast przy VAT fajniejsza sprawa - odliczyc mozna tylko 60 ale za to
    naliczyc trza bedzie 100, w koncu nie mija pol roku

    a nie wiem dlaczego, nie chce mi sie wierzyc,ze jak samochodzik nie
    przeszedl w ciagu tego miesiaca jakiegos bum, to nie ma szans na tak
    drastyczne obnizenie ceny przez rzeczoznawce
    w koncu samochod kupiony od banku tez byl wyceniany wczesniej przez
    jakiegos rzeczoznawce

  • 13. Data: 2005-09-29 09:51:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Sep 2005, gonia wrote:

    > chociaz pewnie zaraz Gotfryd bedzie sie ze mna klocil ze ten VAT i tak jest
    > do skorygowania;D

    ...żaby jasność była to pamiętam - i pytanie "jak" (skorygować) leży
    w kolejce na lepsze czasy :]
    IMO koneczność korekty jest oczywista - bo (niestety ?) sprzedaż
    będzie zwolniona. Chyba że sprzedaż nastąpi przed uznaniem za
    "używany" - i wtedy będzie opodatkowana :)
    Poza tym pisał o sprzedaży *ojcu* - a to oznacza prawo US do
    wejścia z butami i "określenia ceny wolnorynkowej".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-09-29 10:00:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > nie chce za bardzo sie wymadrzac, bo tez i strasznienie chce mi sie siegac do
    > ustawy, ale rzeczoznawca to chyba tylko z dochodowki

    PIT:
    +++
    2. Dochody, o których mowa w ust. 1, określa się, w drodze
    oszacowania, stosując następujące metody:
    1) porównywalnej ceny niekontrolowanej,
    2) ceny odprzedaży,
    3) rozsądnej marży ("koszt plus").
    3. Jeżeli nie jest możliwe zastosowanie metod wymienionych
    w ust. 2, stosuje się metody zysku transakcyjnego.
    ---

    > i przy PCC

    ...a to inna sprawa, bo tam podstawą opodatkowania jest
    z definicji cena rynkowa.

    Mam na myśli ustawę o PIT - jak wyżej (albo podatku od
    spadków i darowizn :)) jak i VAT:
    +++
    Art. 32.
    1. W przypadku gdy:
    3) między nabywcą a dostawcą istnieje związek, o którym mowa w ust. 2

    - organ podatkowy określa wysokość obrotu na podstawie przeciętnych
    cen stosowanych w danej miejscowości lub na danym rynku w dniu
    wykonania świadczenia, pomniejszonych o podatek, jeżeli okaże
    się, że przypadki te miały wpływ na ustalenie ceny.
    ---

    > tutaj raczej obawialabym sie czynnosci pozornych

    IMHO niewykluczone.
    Ale "zaniżenie ceny w transakcji z podmiotem powiązanym" też
    brzmi przekonująco :]

    > natomiast przy VAT fajniejsza sprawa - odliczyc mozna tylko 60 ale za to
    > naliczyc trza bedzie 100, w koncu nie mija pol roku

    ...akurat JAKBY mógł sprzedać coś kupionego za 13000 zł w cenie
    1000 zł to nie musiałby korygować VATu odliczonego :)

    > a nie wiem dlaczego, nie chce mi sie wierzyc,ze jak samochodzik nie przeszedl
    > w ciagu tego miesiaca jakiegos bum, to nie ma szans na tak drastyczne
    > obnizenie ceny przez rzeczoznawce

    Ano.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2005-09-29 10:05:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Sep 2005, marcin wrote:

    > ale zawsze w takim wypadku wysyla rzeczoznawce?

    Nie mam pojęcia jaka jest praktyka.
    Ale na mój rozum urzędnik skarbowy nie ma kompetencji
    do określania "ceny rynkowej" - musi mieć do tego jakieś
    zewnętrzne dane, jak będzie to "przeciętna cena modelu
    danego pojazdu z danego rocznika" to pewniej ujdzie jakiś
    katalog z cenami (podobnoż mają/mieli jakieś takie
    wynalazki), ale dla ceny niższej (lub wyższej)... to
    chyba "skarbowiec" powinien mieć "papier" z wyceną.
    Przecież inaczej w protokole musiałby napisać "na
    moje oko samochód był tyle wart, ale ja się nie znam
    i nie mam uprawnień do wyceny" :>

    > a co jezeli ojciec odda go w miedzy czasie do lakiernika naprawy - czy w
    > takim przypadku wystarcza zdjecia jakies inne dokumenty ?

    Nie wiem !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2005-09-29 10:51:54
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 29-09-2005 11:51, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ...żaby jasność była to pamiętam - i pytanie "jak" (skorygować) leży
    > w kolejce na lepsze czasy :]

    u Ciebie czeka, ja wiem, ze nie trzeba - ja moge poczekac na argumenty
    ktore beda przemawialy za skorygowaniem, i wtedy je bede obalala (taka
    mam nadzieje)

    > IMO koneczność korekty jest oczywista - bo (niestety ?) sprzedaż
    > będzie zwolniona.

    oczywista tylko dla Ciebie;-)

    > Poza tym pisał o sprzedaży *ojcu* - a to oznacza prawo US do
    > wejścia z butami i "określenia ceny wolnorynkowej".

    a tutaj byc moze, wrodzone dnia dzisiajszego lenistwo nie pozwala mi
    kliknac na ikonke z lexem
    za to pozwala mi byc zgodna

  • 17. Data: 2005-09-29 10:56:37
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 29-09-2005 12:00, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > wykonania świadczenia, pomniejszonych o podatek, jeżeli okaże
    > się, że przypadki te miały wpływ na ustalenie ceny.

    przyznaje racje, jakos nigdy nie myslam tutaj o takich rzeczach, bo mnie
    to od razu w zwiazku z tym.art wielkie afery sie jawia;>

    ---

    > ...akurat JAKBY mógł sprzedać coś kupionego za 13000 zł w cenie
    > 1000 zł to nie musiałby korygować VATu odliczonego :)

    znowu sie nie zrozumielismy;-))chodzi mi o decyzje pokontrolna, ze
    samochod byl jednak wart ceny zakupu, i tak powinien byc sprzedany
    odliczyl sobie 60 % bo to osobowka
    ale sprzedal ponizej pol roku, wiec 2 tyle podatku misi wyjac z kieszeni
    i zaplacic
    to fajnie to powinno byc tak "fajniejsza"

  • 18. Data: 2005-09-29 12:01:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [wKF: oczywiście w przypadku jeśli sprzedaż byłaby zwolniona]

    > oczywista tylko dla Ciebie;-)

    ...i paru doradców podatkowych z RP/GP...

    Przepis o korgowaniu VAT od nabytych ST jest nowością, pewnie z czasem
    obrośnie orzecznictwem. Na razie nie ma czym obrosnąć :] skoro
    pierwsze korekty były w styczniu.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2005-09-29 12:03:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Sep 2005, gonia wrote:

    > znowu sie nie zrozumielismy;-))chodzi mi o decyzje pokontrolna, ze samochod
    > byl jednak wart ceny zakupu, i tak powinien byc sprzedany

    A, no to wtopa :) (zgodnie)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 20. Data: 2005-09-29 15:52:25
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ...i paru doradców podatkowych z RP/GP...

    przez ciekawosc, mooge jakiegos linka do GP?albo kiedy to bylo,znajde w
    archiwum