  • 1. Data: 2005-09-28 05:51:14
    Temat: Likwidaca dzialalnosci a samochod - jak postapic ?
    Od: "marcin" <b...@p...onet.pl>

    Witam
    na poczatku miesiaca kupilem samochod na moja indywidualna dzialalnosc -
    (jest to samochod uzywany osobowy - chcialem odliczyc 60% vat) jednak
    okazuje sie, ze musze zamknac interes (najprawdopodobniej na koniec tego
    miesiaca) - jak to madrze rozegrac aby odliczyc vat a pozniej go nie
    zwracac.
    Samochod kupilem za 16000 brutto czy moge go np sprzedac ojcu za 1000 zł i
    jakos to uzasadic.

    Z gory dzieki za wszelkie informacje.
    (kpir, vat)

  • 2. Data: 2005-09-28 07:11:23
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik marcin napisał:
    > Witam
    > na poczatku miesiaca kupilem samochod na moja indywidualna dzialalnosc -
    > (jest to samochod uzywany osobowy - chcialem odliczyc 60% vat) jednak

    A gdzieś ty znalazł używany osobowy z VAT 22%?

> [...]
    > zwracac.
    > Samochod kupilem za 16000 brutto czy moge go np sprzedac ojcu za 1000 zł i

    Sprzedać możesz, ale podatki musisz zapłacić od ceny rynkowej.

    pzdr

    Tomek

    Jestem niesamowita... ;-) >>> http://link.interia.pl/f18b8

  • 3. Data: 2005-09-28 07:30:48
    Od: "Wojtek W." <webbo__B-E_Z@S-P_AMU__poczta.onet.pl>

    > Samochod kupilem za 16000 brutto czy moge go np sprzedac ojcu za
    > 1000
    > zł i jakos to uzasadic.
    Sprzedaj go jako rozbity. Opisz stan techniczny samochodu w załączniku
    do umowy.

    --
    W.

  • 4. Data: 2005-09-28 07:35:38
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    marcin wrote:

    > Samochod kupilem za 16000 brutto czy moge go np sprzedac ojcu za 1000 zł i
    > jakos to uzasadic.

    jak sie chcesz pozbyc samochodu, i "sprezentowac" go ojcu, to nie wiem
    czy lepiej nie wyjdziesz na "darowiznie" - z tego co pamietam (ktos mi
    mowil) lepiej sie wychodzi finansowo. Jest jakas kwota darowizny
    zwolniona od podatku (ok. 9000 tys??? w okresie ostatnich 5 lat) i placi
    sie podatek od tego co powyzej

    A jak nie to, to moze umowe uzyczenia warto wziac pod uwage?

    Dorwij jakas ksiegowa/ksiegowego i dopytaj sie o najtanszy,
    najkorzystniejszy wariant.

    Pozdr

    Ruchomy Zamek Hauru (Hauru no ugoku shiro) ..... http://tiny.pl/qlnw
    ________________
    Science-fiction DVD: Pitch Black, Wladcy Ognia, Arjuna - Córka Ziemi
    Rewelacyjne ceny na Allegro ............ http://miniurl.pl/dobracena

  • 5. Data: 2005-09-28 10:45:59
    Od: "marcin" <b...@p...onet.pl>

    > A gdzieś ty znalazł używany osobowy z VAT 22%?

    a co to za problem?
    kupilem z banku

  • 6. Data: 2005-09-28 10:54:55
    Od: "marcin" <b...@p...onet.pl>

    > Sprzedaj go jako rozbity. Opisz stan techniczny samochodu w załączniku do
    > umowy.

    to fakt mam tez opis rzeczoznawcy - samochod nie jest juz w najlepszym
    stanie - chyba to bedzie rozsadne rozwiazanie
    czy sa jakies przeciwwskazania - przeciwko takiemu rozwiazaniu ?

  • 7. Data: 2005-09-28 12:08:06
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 28-09-2005 09:35, Użytkownik mariposa doux napisał:

> [...]
    > sie podatek od tego co powyzej
    >
    > A jak nie to, to moze umowe uzyczenia warto wziac pod uwage?

    o ile zrozumialam chodzi o VAT, samochod nie bedzie mial znamion
    uzywanego,
    wiec przy takim rozwiazaniu VAT klaniałby sie od wartosci rynkowej
    uzyczenie nie wchodzi w gre,bowiem znowu klania sie VAT

    przy sprzedazy ponizej kwoty ,za ktora zakupiona, jest wilk syty i koza
    zywa - o ile faktycznie ta roznica pomiedzy odliczeniem a naliczeniem
    jest warta tych wszelkich staran;>

  • 8. Data: 2005-09-28 19:45:11
    Od: "marcin" <b...@p...onet.pl>

    > przy sprzedazy ponizej kwoty ,za ktora zakupiona, jest wilk syty i koza
    > zywa - o ile faktycznie ta roznica pomiedzy odliczeniem a naliczeniem jest
    > warta tych wszelkich staran;>

    a jak jest dokladnie ze sprzedaza ponizej kwoty za ktora zakupiona - nie
    doczepi sie do tego US ?

    reasumujac:
    samochod kupilem za 13360 netto - 2099 to 60% vatu do odliczenia
    samochod sprzedam za 1000 brutto 180zl vatu do zaplacenia

    dobrze licze ?
    czy moge tak zrobic ?

  • 9. Data: 2005-09-28 20:53:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Sep 2005, marcin wrote:

    > Samochod kupilem za 16000 brutto czy moge go np sprzedac ojcu za 1000 zł

    Weź pod uwagę przepisy o "podmiotach powiązanych".
    Zapis jest zarówno w ustawie o VAT jak i PIT.
    Us ma prawo do zastosowania wyceny rynkowej (lista dopuszczalnych
    sposobów w przepisach), może posłać ci rzeczoznawcę i zaaplikować
    decycję o podwyższeniu podatku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-09-28 22:09:10
    Od: "marcin" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Us ma prawo do zastosowania wyceny rynkowej (lista dopuszczalnych
    > sposobów w przepisach), może posłać ci rzeczoznawcę i zaaplikować

    ale zawsze w takim wypadku wysyla rzeczoznawce? jezeli tak to pewnie nie
    bedzie problemu - samochod jest dosyc mozno wyeksploatowany, poobijany etc

    a co jezeli ojciec odda go w miedzy czasie do lakiernika naprawy - czy w
    takim przypadku wystarcza zdjecia jakies inne dokumenty ?