  • 11. Data: 2009-02-08 11:26:44
    Temat: Re: Legalna piramida finansowa
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Bad Behaviour" <b...@b...co.nz> napisał w wiadomości
    news:498ec017$1@news.home.net.pl...

    > Przymusowa piramida. To dopiero jest megaprzekręt.

    Zawsze sie mozesz stad wyprowadzic.
    Pamietaj tylko, ze w takiej np. Skandynawii obciazenia podatkowe i
    parapodatkowe sa duuuuuuuzo wieksze niz w Polsce.
    Oczywiscie inna sprawa, ze sa z cala pewnoscia lepiej wykorzystywane.... Ale
    to juz inna bajka.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2009-02-08 11:53:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-02-2009 o 12:26:44 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > parapodatkowe sa duuuuuuuzo wieksze niz w Polsce.
    > Oczywiscie inna sprawa, ze sa z cala pewnoscia lepiej wykorzystywane.... Ale

    Na kluby dla łaknącej wrażeń rozwydrzonej młodzierzy,
    zasiłki dla zawodowych metali i tym podobne luksusy :-)
    Oni musza mieć coś w genach takiego, co trzyma ten strupiały
    system przy życiu, u nas to by się rozleciało po roku.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2009-02-08 11:58:25
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Jacek pisze:
    > Od lat pomstuję na ZUS, ale muszę otwarcie przyznać, że obecny kryzys
    > ujawnił jeden duży plus tego "geszeftu". Podczas gdy zawirowania giełdowe
    > zżarły to, co zarobiły komercyjne instytucje typu kolejny filar to ZUS-owi
    > nic sie nie stało. Niezależnie od kryzysów i wahań obecni płatnicy ZUS
    > utrzymują emerytów i żadna inflacja, czy kryzys tego nie zakłóci. Jest to w
    > patent na przeniesienie w czasie pieniędzy.
    > Problem tylko w tym, że koszty mają za wysokie i marnują dużą część naszych
    > pieniędzy - przerosty płacowe i kadrowe, marmurowe pałace itp.
> [...]
    tak sie zastanawiam czy odkladajac powiedzmy 400pln - 50% w obligacje
    panstwowe o dlugiej zapadalnosci czyli np 20letnie lub nawet 30letnie i
    25% w fundusze akcji badz bezposrednio w akcje oraz 25% w fundusze
    pieniezne lub bezposrednio w forex. to czy moja emerytura nie bedzie
    wyzsza niz comiesiecznie oddawanie 40% moich zarobkow?

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 14. Data: 2009-02-08 12:10:45
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-08, SlawcioD <s...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > pieniezne lub bezposrednio w forex. to czy moja emerytura nie bedzie
    > wyzsza niz comiesiecznie oddawanie 40% moich zarobkow?

    wKF: nie oddajesz 40% na emeryturę. Składka emerytalna to nie jest
    jedyny "podatek" który płacisz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2009-02-08 12:14:36
    Od: "tpsa" <o...@w...pl>

    Użytkownik "SlawcioD" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pieniezne lub bezposrednio w forex. to czy moja emerytura nie bedzie
    > wyzsza niz comiesiecznie oddawanie 40% moich zarobkow?

    Czemu tylko się zastanawiasz zamiast spróbować? :-))

  • 16. Data: 2009-02-08 12:20:10
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-02-08, SlawcioD <s...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > wKF: nie oddajesz 40% na emeryturę. Składka emerytalna to nie jest
    > jedyny "podatek" który płacisz.

    narazie nie oddaje nic bo jestem na rencie i studiuje ;)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 17. Data: 2009-02-08 12:21:21
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    tpsa pisze:

    > Użytkownik "SlawcioD" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czemu tylko się zastanawiasz zamiast spróbować? :-))

    odkladam po 200 pln/miesiac po 25% w fundusz akcji, fundusz obligacji,
    fundusz nieruchomosci, i pieniezny. efekty przedstawie za 25lat ;)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 18. Data: 2009-02-08 12:46:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    SlawcioD pisze:
    > odkladam po 200 pln/miesiac po 25% w fundusz akcji, fundusz obligacji,
    > fundusz nieruchomosci, i pieniezny. efekty przedstawie za 25lat ;)
    Tylko módl się, żeby jakiejś rewolucji po drodze nie było, bo zostaniesz
    z papierami, tak jak wielu ludzi w połowie lat 40-tych ubiegłego wieku.
    Do tej pory mam w domu paczkę odziedziczonych obligacji państwowych :->

    Maciek

  • 19. Data: 2009-02-08 12:53:03
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-02-2009 o 13:46:36 Maciek <m...@n...pl> napisał(a):

    > Tylko módl się, żeby jakiejś rewolucji po drodze nie było, bo zostaniesz
    > z papierami, tak jak wielu ludzi w połowie lat 40-tych ubiegłego wieku.
    > Do tej pory mam w domu paczkę odziedziczonych obligacji państwowych :->

    Tak na marginesie to w folderach reklamowych obligacji skarbu państwa
    jest napisane, że w przypadku gdy nie potrzebujemy gotówki to powinniśmy
    się zastanowić nad prolongowaniem inwestycji i zakupem obligacji
    z kolejnej serii.

    Tak sobie myślę - na razie proszą o namysł, a jak zabraknie kasiorki to... :-)
    I wtedy posiadacze owych obligacji będą prawdziwymi papierowymi tygrysami.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 20. Data: 2009-02-08 14:06:10
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > I wtedy posiadacze owych obligacji będą prawdziwymi papierowymi tygrysami.

    tak zle (zus) i tak nie dobrze (obligacje). macie jakis inny pomysl na
    zastapienie zusu czyms co umozliwilo by za te 25 lat uzyskanie emerytury?

    pozdrawiam
    SlawcioD

    ps. wirtualnyburdel.com.pl ;D