  • 161. Data: 2009-02-10 16:23:57
    Temat: Re: Legalna piramida finansowa
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 16:58:55 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Nie. Przyjmuję, że mamy dług emerytalny i trzeba się z tym uporać.
    > Proste rozwiązanie pod tytułem "zlikwidować" nie zadziała, co najwyżej
    > zamienimy ZUS na inny podatek.

    Zgadza się, musi być podatek przejściowy - z każdym rokiem malejący
    - bo zawartych umów należy dotrzymywać.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 162. Data: 2009-02-10 16:25:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Bad Behaviour <b...@b...co.nz> wrote:

    [...]

    > A wiesz ile kasiory by wpadło gdyby zwolnić wszystkich pociotów na
    > fikcyjnych etatach zatrudnionych w ZUSach? Chyba z paręnaście tysięcy
    > ich tam siedzi.

    Dalej kropla w morzu potrzeb IMHO. To nie jest tak, że każda sprzątaczka
    w ZUS zarabia tyle co poseł.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 163. Data: 2009-02-10 16:25:38
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:
    > To co polecasz? Uzbierasz w ciągu 10-15 lat na swoje kalectwo?
    > Dajesz.

    Ale ja nie neguję, że ubezpieczenia to fantastyczna rzecz. Sam mam całą
    masę rzeczy ubezpieczonych, w tym auto-casco. Dlaczego uważasz, że
    gdybym miał wybór i taką możliwość to bym się prywatnie przed kalectwem
    nie ubezpieczył?

  • 164. Data: 2009-02-10 16:26:37
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Spoko. Kiedyś spać musisz :]

    Przede wszystkim myślę, że błędnie zakładasz że zniesienie obowiązku ZUS
    równa się rzeszy emerytów biegających po ulicach z pałami :)

  • 165. Data: 2009-02-10 16:26:54
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 17:01:17 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-02-10, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No właśnie wy chcecie zmieniać warunki (likwidacja :).

    Ależ natychmiastowa likwidacja ZUS to byłby rozbój,
    tylko że w drugą stronę. Obecni emeryci powinni dostawać
    dożywotnią emeryturę na obecnych zasadach, pozostali
    którzy już coś uzbierali powinni miec wybór, a od dzisiaj
    nie zapisujemy już nowych.
    W ten sposób wystarczyłby malejący z każdym rokiem
    podatek *celowy*.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 166. Data: 2009-02-10 16:26:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Bad Behaviour <b...@b...co.nz> wrote:

> [...]
    > masę rzeczy ubezpieczonych, w tym auto-casco. Dlaczego uważasz, że
    > gdybym miał wybór i taką możliwość to bym się prywatnie przed kalectwem

    Żaden zakład mnie nie ubezpieczy (to nie jest kalectwo nieznane - to
    choroba dziedziczna na którą nie ma lekarstwa). Coś jeszcze?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 167. Data: 2009-02-10 16:27:39
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 17:02:06 Bad Behaviour <b...@b...co.nz> napisał(a):

    > Jesli uwazasz ze inwestycja w edukacje spoleczenstwa jest pustym
    > frazesem to spojrz na polnoc - w Finlandii kazde dziecko wie jak
    > obsluzyc komputer.
    >
    > A to przypadkiem nie taka firma z Finlandii sprzedaje najwiecej
    > telefonow komorkowych na swiecie?

    To w końcu chcesz zwolnić urzędasów czy przerzucić ich na inny
    odcinek frontu iodeologicznego :-) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 168. Data: 2009-02-10 16:29:00
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:
    > Dalej kropla w morzu potrzeb IMHO. To nie jest tak, że każda sprzątaczka
    > w ZUS zarabia tyle co poseł.

    Sprzątaczka to akurat bardzo pożyteczna funkcja i na pewno nie
    postulowałbym ich zwolnienia.

    Miałem na myśli raczej panie od pierdzenia w fotel i picia kawy w
    przerwie na wkręcenie żarówki i piłowanie paznokci. Przejdź się czasem
    do inspektoratu to dowiesz się o czym mówię.

    Zbierz pięć takich pań i już masz pensję posła. Pomnóż to przez ilość
    pałaców... i tak dalej.

  • 169. Data: 2009-02-10 16:31:47
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:
    > On 2009-02-10, Bad Behaviour <b...@b...co.nz> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie. To definicja Kodeksu Pracy. Jeden z podstawowych obowiązków
    > pracodawcy. A czemu pytasz?

    Bo moim zdaniem są też etaty, gdzie pracownik ma dużą swobodę działania
    i sam ustala sobie pracę. Na przykład takie agencje kreatywne, albo
    Google (20% czasu przeznaczają na to, co ich interesuje).

    > Jak się ma za co, to pewnie nie problem. Jak nie masz, to tkwisz
    > w bagnie.

    Jak się nie ma za to się idzie do McDonaldsa na zmywak i powoli buduje
    się ten swój mały kapitalizkm. Sam tyrałem tam jeszcze w liceum. Uważam,
    że dobrze na tym wyszedłem.

  • 170. Data: 2009-02-10 16:35:18
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Żaden zakład mnie nie ubezpieczy (to nie jest kalectwo nieznane - to
    > choroba dziedziczna na którą nie ma lekarstwa). Coś jeszcze?

    Ok, zgadzam się z Tobą. Ja również uważam, że osoby ciężko chore i
    kalekie powinny dostawać taką pomoc, która zapewni im godne życie,
    jeżeli, ale podkreślam, *jeżeli* same nie są w stanie zapewnić sobie bytu.

    Nie zmienia to jednak faktu, że ZUS jest instytucją złą, bo jest źle
    zarządzany.

    Jeśli pomoc szłaby wyłącznie dla osób rzeczywiście potrzebujących i nie
    byłoby pałaców, to składkę możnaby zlikwidować, a potrzeby tych osób
    sfinansować z podatków. Jakaś mała, sprawna instytucja rozdzieliłaby te
    pieniądze lepiej i skuteczniej.