  • 141. Data: 2009-02-10 16:00:18
    Temat: Re: Legalna piramida finansowa
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Bad Behaviour <b...@b...co.nz> wrote:

    [...]

    > Forma podejmowania pracy wg mnie nie ma większego znaczenia.

    Owszem - ma. Etat oznacza że organizowaniem pracy zajmuje się ktoś inny,
    a Ty to masz w dupie.

    > Liczy się to, że ludzie potrafią rzeczywiście dużo pracy włożyć
    > w znalezienie takiego zajęcia, które da im chleb i przyodzienie
    > - i większości się udaje (oczywiście tym, co chcą).

    Zależy od miejsca.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 142. Data: 2009-02-10 16:00:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 16:40:49 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jestem oczywiście za likwidacją obowiązkowego ZUSu, natomiast jeśli
    > miałby on pozostać i być efektywny, to przynajmniej jedna z tych decyzji
    > powinna być dokonywana przez podmioty w warunkach rynkowych, czyli:
    >
    > - jeśli politycy ustalają wysokość składek ZUS, to rynek potem decyduje,
    > w jakiej wysokości są wypłacane emerytury
    > lub
    > - jeśli politycy ustalają wysokość emerytur, to rynek wcześniej decyduje
    > w jakiej wysokości składki się płaci.
    >
    > W obecnej sytuacji politycy decydują zarówno o popycie, jak i podaży
    > i takie decyzje zawsze kończą się błędem.

    Gdyby dodać do tego decentralizację, o której napisałem
    w innej odnodze wątku, to by wyszło szydło z worka.
    Ciekawe jak szybko w powiatach bez ZUS-u nastąpiłaby katastrofa demograficzna
    - krytyczne przeludnienie :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 143. Data: 2009-02-10 16:01:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Nic nie dostał. Obietnica emerytury za 10 lat to mrzonki. Zawsze
    > można przez ten czas zmienić warunki gdy, nieprawdaż?

    No właśnie wy chcecie zmieniać warunki (likwidacja :).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 144. Data: 2009-02-10 16:02:06
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:

    > O. Idziemy w kierunku frazesów. To ja dorzucę:

    Jesli uwazasz ze inwestycja w edukacje spoleczenstwa jest pustym
    frazesem to spojrz na polnoc - w Finlandii kazde dziecko wie jak
    obsluzyc komputer.

    A to przypadkiem nie taka firma z Finlandii sprzedaje najwiecej
    telefonow komorkowych na swiecie?

  • 145. Data: 2009-02-10 16:03:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > No dobrze, to może zamiast jałowej dyskusji przejdźmy do konkretów.
    >
    > - wydzielamy kilka powiatów które dobrowolnie rezygnują z ZUS
    > - określamy statystyki które są nastepnie śledzone
    > - podajemy te statystyki do wiadomości publicznej
    > - inne powiaty mają wybór - przyłączają się do akcji albo nie - oceniając
    > efekty na bazie statystyk
    >
    > Czy takie coś by było dla lewicy akceptowalne?

    O - już coś bliżej. Ale co zrobić z długiem emerytalnym tych powiadów?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 146. Data: 2009-02-10 16:03:54
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 16:41:51 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > A wg Ciebie każdy jest w stanie opanować potrzebną wiedzę? Jeśli tak, to
    > po cholerę się płaci taką kasę specjalistom różnej maści?

    A nie uważasz że za mało płacimy na ZUS, przecież są bezdomni bez prawa
    do emerytury i umierają na dworcach i w parkach. Może by im coś
    zafundować w imię sprawiedliwości społecznej?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 147. Data: 2009-02-10 16:04:13
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:
    > A jak ów błąd spowoduje, że może stracić środki do życia na starość?
    > Bo mu "pan doradca" źle doradził. Sorry, no bonus? W sumie niezłe
    > podejście. Wracamy do praw dżungli, gdzie zwycięża najsilniejszy.
    > Tylko tym razem siła = wiedza ekonomiczna. ;)

    Brutalna prawda jest taka, że jeśli zaczniemy wspierać cieniasów kosztem
    prymusów to i prymusom się odechce i staną się cieniasami. A potem to
    już tylko równia pochyła.

  • 148. Data: 2009-02-10 16:05:32
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:
    > Dostał wyższe emerytury.

    Na razie dostał obietnicę. Nawet Donald obiecał już parę razy, że obieca.

  • 149. Data: 2009-02-10 16:05:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Bad Behaviour <b...@b...co.nz> wrote:

    [...]

    > Brutalna prawda jest taka, że jeśli zaczniemy wspierać cieniasów kosztem
    > prymusów to i prymusom się odechce i staną się cieniasami. A potem to
    > już tylko równia pochyła.

    Tylko że wtedy ten "cienias" weźmie pałę i Ci wybije z głowy te pomysły
    :D

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 150. Data: 2009-02-10 16:06:28
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:
    > On 2009-02-10, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No właśnie wy chcecie zmieniać warunki (likwidacja :).

    Oj, kolega najwyrażniej ma rodzinę na ciepłym etacie w inspektoracie.
    Lobby ZUS-owskie nie śpi. :)