  • 131. Data: 2009-02-10 15:50:47
    Temat: Re: Legalna piramida finansowa
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Bo nie dostał nic w zamian. Po likwidacji ZUSu wabikiem będą wyższe
    > pensje.

    Dostał wyższe emerytury.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 132. Data: 2009-02-10 15:51:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Bad Behaviour <b...@b...co.nz> wrote:

    [...]

    > Oczywiscie, dlatego nalezy pozbawic politykow mozliwosci decydowania o
    > wysokosci haraczu. Niech rynek ustala wysokosc stawek.

    No widzisz. Ale ludzie protestują że OFE daje niższą emeryturę niż ZUS.
    :) Tak źle i tak niedobrze. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 133. Data: 2009-02-10 15:51:52
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:

    > I z sytuacji 5 pracujących utrzymuje 1 emeryta, będzie 2 pracujących
    > utrzymuje 2 emerytów i (1-3) dzieci. Bezrobocia nie ma. :-P

    Skwapliwie pominąłeś w swojej kalkulacji, że owych 5-ciu pracujących
    utrzymuje 1 emeryta, ALE tych 5-ciu płaci składki przez 45 lat natomiast
    jeden emeryt pobiera emeryturę średnio przez jedynie 2 do 5 lat a potem
    idzie do piachu.

    Reszta kasy idzie na marmury, maybachy, szkolenia w Tajlandii oraz
    sztuczne tworzenie etatów dla pociotów dyrektorów ZUS.

  • 134. Data: 2009-02-10 15:53:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Bad Behaviour <b...@b...co.nz> wrote:

    [...]

    > To bardzo ryzykowne szacunki. Zaloze sie, ze sam w to nie wierzysz, ze
    > az 80% ludzi nie poradziloby sobie bez panstwowego sznurka.
    >
    > Gdyby ludzie byli rzeczywiscie tak niezaradni jak twierdzisz, to
    > wiekszosc inicjatyw, przedsiebiorstw, przejawow tworczosci byloby
    > wytworem kadry urzedniczej a nie od spoleczenstwa, ktoremu przeciez nikt
    > nie nakazuje zakladania firm, podejmowania pracy, itp. Ludzie po prostu
    > wiedza, jak sobie radzic. To jest niezaprzeczalny fakt.

    A ta większość to wg Ciebie idzie "na etat", czy zakłada DG?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 135. Data: 2009-02-10 15:53:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    >
    > I z sytuacji 5 pracujących utrzymuje 1 emeryta, będzie 2 pracujących
    > utrzymuje 2 emerytów i (1-3) dzieci. Bezrobocia nie ma. :-P

    I to jest właśnie powód, aby zlikwidować ZUS. Bo jak będzie, to za
    kilkadziesiąt lat będzie tak jak opisałeś, a ponadto będzie trzeba
    jeszcze utrzymać urzędnika ZUS.

    > Czyli wracamy do punktu wyjścia - niepokoje społeczne, powszechna
    > biedota (połączona z tym, że zaproponowałeś utrzymywanie emerytów przez
    > rodziny), a co za tym idzie dużo mniejsze szanse na wyrwanie się z tego
    > przez kolejne dzieci - za tym idzie spadek wykształcenia, wzrost
    > przestępczości i tak już się to będzie kręcić. Taki mało prawdopodobny
    > scenariusz?

    Ale jaka biedota? Skoro teraz obecnie pracujący mogą utrzymać
    emerytów + urzędników z ZUS, to tym bardziej poradzą sobie z utrzymaniem
    samych emerytów.

    --
    Liwiusz

  • 136. Data: 2009-02-10 15:54:19
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:
    > Wierzę w ludzką inteligencję. Te 20% to i tak dużo. :)

    Jakiś guru biznesu, ale nie pamiętam już jaki, powiedział, że
    ponadprzeciętna inteligencja nie jest niezbędna, by odnosić wielkie
    sukcesy w biznesie.

    Podobnież przeciętny Kowalski całkiem przeciętnie sobie poradzi, nawet
    gdyby był lekko przygłupawy (znam osobiście dziesiątki takich przypadków).

  • 137. Data: 2009-02-10 15:55:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-02-10, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dostał wyższe emerytury.

    Nic nie dostał. Obietnica emerytury za 10 lat to mrzonki. Zawsze
    można przez ten czas zmienić warunki gdy, nieprawdaż?

    --
    Liwiusz

  • 138. Data: 2009-02-10 15:56:38
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wojciech Bancer wrote:
    > On 2009-02-10, Bad Behaviour <b...@b...co.nz> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A ta większość to wg Ciebie idzie "na etat", czy zakłada DG?

    Forma podejmowania pracy wg mnie nie ma większego znaczenia. Liczy się
    to, że ludzie potrafią rzeczywiście dużo pracy włożyć w znalezienie
    takiego zajęcia, które da im chleb i przyodzienie - i większości się
    udaje (oczywiście tym, co chcą).

  • 139. Data: 2009-02-10 15:58:22
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-02-2009 o 16:47:17 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > przez kolejne dzieci - za tym idzie spadek wykształcenia, wzrost
    > przestępczości i tak już się to będzie kręcić. Taki mało prawdopodobny

    No dobrze, to może zamiast jałowej dyskusji przejdźmy do konkretów.

    - wydzielamy kilka powiatów które dobrowolnie rezygnują z ZUS
    - określamy statystyki które są nastepnie śledzone
    - podajemy te statystyki do wiadomości publicznej
    - inne powiaty mają wybór - przyłączają się do akcji albo nie - oceniając
    efekty na bazie statystyk

    Czy takie coś by było dla lewicy akceptowalne?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 140. Data: 2009-02-10 15:58:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-10, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Te pierdoły to jeden z kluczy - Ty uważasz że wiesz co jest dobre
    > dla kogoś i chcesz mu to narzucić. Przez te pierdoły mnóstwo
    > dzieci ma problemy z odpornością i alergiami, koszty tego są
    > kosmiczne ale ich nie widać, bo nie ma na to osobnego słupka.

    Ale mówisz o biciu dzieci teraz? :) I nie - nic nie narzucam.

    > Analogicznie jest z ZUSem.

    Raczej z OFE. :> TFI nie ma gwarancji rządowych, więc nie tak
    analogicznie jak z ZUS/OFE.

    > Ale nie pisze w jakiej formie i wogóle się tym nie zajmuje,
    > inaczej to będzie zamiana jednego ZUSu na inny ZUS.

    Tak czy siak - dług emerytalny MAMY i trzeba go spłacić. W jaki sposób
    proponujesz to zrobić?

    > Ale co chcesz robić, bawić się w totalniaka?
    > Przyjmujesz błędne założenie, że po zlikwidowaniu ZUS wszystko będzie
    > tak jak teraz, z wyjatkiem tego że nagle miliony ludzi stracą emerytury.
    > Że tak powiem IMHO jesteś więźniem paradygmatu który sam sobie narzuciłeś.

    Nie. Przyjmuję, że mamy dług emerytalny i trzeba się z tym uporać.
    Proste rozwiązanie pod tytułem "zlikwidować" nie zadziała, co najwyżej
    zamienimy ZUS na inny podatek.

    [...]

    --
    Wojciech Bańcer