  • 1. Data: 2003-06-09 16:41:30
    Temat: Kwota zwolniona
    Od: "X-Ray" <a...@U...TO.gazeta.pl>

    Ile wynosi obecnie kwota dochodu zwolniona od podatku PIT?

  • 2. Data: 2003-06-09 19:58:47
    Temat: Re: Kwota zwolniona
    Od: "Agata" <s...@g...pl>

    Użytkownik "X-Ray" <a...@U...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Ile wynosi obecnie kwota dochodu zwolniona od podatku PIT?

    530,08 o ile dobrze pamiętam
    Agata

  • 3. Data: 2003-06-09 20:32:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Jun 2003, X-Ray wrote:

    >+ Ile wynosi obecnie kwota dochodu zwolniona od podatku PIT?

    Nie ma czegoś takiego jak kwota zwolniona i...wynosi
    (cytuję Lateta) 2790 zł. ;)

    Szczegóły tu:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&th=f91b9e0e1b04bdfe&rnum=10

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-06-10 14:08:09
    Od: "Agata" <s...@g...pl>

    Źle napisałam. To 530.08 to 19% kwoty z właśnie z 2790, sorki
    Agata
    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

  • 5. Data: 2003-06-12 17:21:50
    Od: "X-Ray" <a...@U...TO.gazeta.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.50.0306092230370.-131399@k6->
    > Nie ma czegoś takiego jak kwota zwolniona i...wynosi
    > (cytuję Lateta) 2790 zł. ;)

    Dzieki. :-) Ja niestety po wakacyjnych praktykach przekrocze... Bo pewnie
    chodzi o 2790 brutto (mam UoD)?

    Pozdrawiam,
    Adrian

  • 6. Data: 2003-06-12 20:13:27
    Od: "X-Ray" <a...@U...TO.gazeta.pl>

    > Dzieki. :-) Ja niestety po wakacyjnych praktykach przekrocze... Bo pewnie
    > chodzi o 2790 brutto (mam UoD)?

    Aha, mam jeszcze jedno pytanko (bo to moja pierwsza praca 'nie dorywcza' i
    jestem zupelnie zielony :-). Czy w takim razie kwote podatku z tego
    najnizszego progu, pod ktory pewnie wejde, oblicza sie od calej kwoty
    przychodu, czy od kwoty ponad te magiczne 2790?

  • 7. Data: 2003-06-12 22:40:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jun 2003, X-Ray wrote:
    [...]
    >+ > (cytuję Lateta) 2790 zł. ;)
    >+
    >+ Dzieki. :-) Ja niestety po wakacyjnych praktykach przekrocze...

    Dlaczego "niestety" ??

    >+ Bo pewnie chodzi o 2790 brutto (mam UoD)?

    Owszem. I dla takich małych kwot (łącznych) jest zwrot podatku !!
    Powyżej "kwoty wolnej" oczywiście częściowy, ale to bez znaczenia
    dla samego faktu.
    Zarobisz jednorazowo 200 zł to musisz składać zeznanie roczne
    i już (nie pamiętam progu "ryczałtowego" a nie chce mi się
    szukać :), ale to poniżej 200 zł "za raz".)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-06-13 12:26:29
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    > jestem zupelnie zielony :-). Czy w takim razie kwote podatku z tego
    > najnizszego progu, pod ktory pewnie wejde, oblicza sie od calej kwoty
    Nie przychodu - a dochodu (przychod - koszty)

    czy od kwoty ponad te magiczne 2790?

    I tak i NIE
    - formalnie oblicza sie od calej kwoty, ale wg algorytmu 0,19*cała kwota -
    0,19*2790, czyli w rzeczywistosci placisz 19 % od nadwyżki ponad tę kwotę.

  • 9. Data: 2003-06-16 06:39:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik SDD napisał:
    > I tak i NIE
    > - formalnie oblicza sie od calej kwoty, ale wg algorytmu 0,19*cała kwota -
    0,19*2790, czyli w rzeczywistosci placisz 19 % od nadwyżki ponad tę kwotę.

    Nie prawda. Formalnie liczy się (19% * dochód) - 530,08.

    Skąd Ci sie kochanienki wziął pomysł obliczania 19% z jakiejś z sufitu
    wzietej kwoty 2790, co daje 530,10 skoro ustawa podaje kwotę 530,08?

    2790 To ty sobie możesz miec w panięci żeby podatek *oszacować*, żeby go
    obliczyc musisz postepowac zgodnie z ustawą.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-06-16 10:18:51
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

> [...]
    >
    > 2790 To ty sobie możesz miec w panięci żeby podatek *oszacować*, żeby go
    > obliczyc musisz postepowac zgodnie z ustawą.

    Ja dobrze wiem o czym mowi ustawa. Chcialem tylko uswiadomic pytajacemu jak to jest z
    przekroczeniem kwoty wolnej, ze w rzeczywistosci nie jest tak, ze po przekroczeniu
    tej magicznej kwoty, powstaje horrendalny podatek do zaplacenia.