  • 1. Data: 2004-02-03 18:16:05
    Temat: Kwota wolna - czy dobrze policzylem?
    Od: "NoMad" <n...@n...pl>

    Witam,

    Bylo to wczesniej , ale nikt nie odpowiedzial- wydaje mi sie ze jednak
    ktos powinien wiedziec.

    > NIP do niczego cię niezobowiązuje, ale jezeli cos zarobiłeś i
    pracodawca
    > odprowadził za ciebie podatek to warto złożyć pita. W ten sposób
    odzyskasz
    > tę kasę,
    > pod warunkiem że nie zarobiłeś więcej niż 2790 brutto.
    Czy faktycznie 2790 brutto ?
    Wiem, ze tyle podane jako kwota wolna na 2003 rok (nie wiem czy na ten
    tez).
    Ale wezmy ze zarobil 3480 brutto na umowy zlecenia (koszt 20 proc.)
    Rozliczenie pracodawcy wyglada tak:
    brutto -- 3480
    koszt 20% -- 696
    podstawa op. -- 2784
    podatek (20%) -- 556 (zaliczka dla US)

    i teraz PIT
    19 proc. * podstawa - kwota wolna (530zl)
    0.19 * 2784 - 530 = 529 - 530 ---> 0 (podatek do zaplacenia)
    zwrot w tym przypadku wynosi = suma zaliczek - nalezny podatek czyli
    556zl ?

    Czy gdzies popelnilem blad ?
    Dzieki za pomoc.

    NoMad

  • 2. Data: 2004-02-03 19:15:39
    Temat: Re: Kwota wolna - czy dobrze policzylem?
    Od: "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl>

> [...]
    > 0.19 * 2784 - 530 = 529 - 530 ---> 0 (podatek do zaplacenia)
    > zwrot w tym przypadku wynosi = suma zaliczek - nalezny podatek czyli
    ===========
    jesli nie potracano Zusu, to zgrubsza zgadza sie
    Atomek

  • 3. Data: 2004-02-03 20:35:14
    Od: "NoMad" <n...@n...pl>

    "Atomek" <l...@p...WYTNIJ.onet.pl> wrote in message
    > jesli nie potracano Zusu, to zgrubsza zgadza sie
    Znaczy sie o ile dobrze porachowalem ?
    Bo sposob sie zgadza i jest OK ?

    NoMad