  • 1. Data: 2009-09-08 23:34:58
    Temat: Kupno uzywanego samochodu na firme
    Od: schellenberg <s...@o...pl>

    Witam

    Mam zamiar zakupic uzywany samochod na firme. Prowadze dzialalnosc
    gosp. Jestem Vatowcem.

    Osoba, od ktorej zamierzam zakupic ten samochod rowniez porwadzi firme
    i jest platnikiem VAT.
    Samochod jest osobowy, sprzedajacy wprowadzil go do ewidencji srodkow
    trwalych (zapewne odpisujac 60% ale nie wiecej niz 6000,00 VAT'u).
    Sprzedajacy jak sam napisal - wystawi mi fakture VAT. Dodam jeszcze,
    ze samochod w firmie sprzedawcy byl uzytkowany dluzej niz pol roku.
    I teraz mam pytanie. Czy sprzedajacy moze mi wystawic z pelnym VATem
    22% czy tylko z VAT'em zw ?

    Pozdrav
    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-09-09 06:43:16
    Temat: Re: Kupno uzywanego samochodu na firme
    Od: "Mirek Ziólek" <m...@g...pl>

    Uzytkownik "schellenberg" <s...@o...pl> napisal w wiadomosci
    z.googlegroups.com...
> [...]
    > ze samochod w firmie sprzedawcy byl uzytkowany dluzej niz pol roku.
    > I teraz mam pytanie. Czy sprzedajacy moze mi wystawic z pelnym VATem

    IMHO
    Jesli poprzedni wlasiciel kupil samochod z pelnym VAT-em i odliczyl caly 22%
    VAT, wystawic powinien fakture z pelnym vatem.
    Jesli odliczyl 60% VAT-u ale nie wiecej niz 6 tys zl to powinien wystawic
    ZW.

    Pozdr
    Mirek