  • 21. Data: 2009-09-14 19:13:01
    Temat: Re: Kupno-sprzedaż mebli, kto płaci podatek
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 21:09
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <h8m4ct$r2g$2@news.onet.pl>):

    > Ale system jest niezrozumiały, jak widać. Rozsądny system oznacza, że
    > podatek płaci ten, co zarabia, a nie ten co traci.

    Zadam tristanowe pytanie: pokaż mi ten system, gdzie płaci tylko ten,
    kto zarabia. Zacznijmy od państwa bez podatków w chlebie i benzynie :)

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2009-09-14 19:18:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:
> [...]
    >
    > Ale system jest niezrozumiały, jak widać. Rozsądny system oznacza, że
    > podatek płaci ten, co zarabia, a nie ten co traci.

    To co napisałeś jest prawdą. Dotyczy podatku dochodowego
    Ale są jeszcze innego rodzaju podatki niz tylko dochodowy.
    Na przykład podatek od czynnosci cywilnoprawnych, np za udzielenie
    pełnomocnictwa, za zawarcie umowy sprzedazy itp itd.
    jest jeszcze podatek od posiadania samochodu, telewizora, gruntu itp itd.

  • 23. Data: 2009-09-14 19:21:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tristan wrote:

    > A do czego to zależy? Bo kurde, jak sprzedawałem auta to nic w PIT nie
    > zgłaszałem, a jakoś US się nie doczepił.

    od długości posiadania np.

    > A na nie-firmach się znasz?

    wole nic nie mówić, po zaraz się tu znajdzie parę takich co powie, że na
    niczym sie nie znam.

  • 24. Data: 2009-09-14 19:23:03
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 21:09
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h8m4ck$t7b$19@inews.gazeta.pl>):

    > A to ja w takim razie ide do domu.

    I to jest dobre wyjście, bo jak na razie mi tylko debila z KFa wyciągasz
    niepotrzebnie. Ale skoro już wyciągłeś, to mu odpowiem z łaski jeden raz.

    Kurde, popatrz na przyszłość z kim dyskutujesz i nie zwracaj uwagi na
    insynuacje niedorobionego półmózga, tylko czytaj po prostu moje teksty, a
    nie ich natchnione interpretacje kreatur z kfów.

    ==========

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 21:04
    (autor 'Tom N'
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <0...@i...dyndns.org.invalid>):

    > Toz pisałem, że potroljuje i juz to widać

    Nie półmózgu, nie każdy jest tobą.

    > Meble od sąsiada za 15kPLN...

    No i? Wiesz ile kosztują meble np kuchenne? pewnie nie wiesz, bo cię śmieciu
    nie stać na nic więcej niż karton, z którego tylko potrafisz innych obrażać
    i wyzywać od trolli. Żałosna kreatura...

    Jak już wyjdziesz z szoku, że nie każdy ma meble z kartonu, to sobie zobacz
    np. takie:
    http://allegro.pl/item737744953_meble_kuchenne_szafk
    i_blaty_kran_zlewozmywak.html
    i co, ryjek trolliku opadł? Myślałeś, że mebelki to kosztują po 10zł za
    szafę?

    > Bo i o sąsiadu nic nie wiemy -- zaraz okaże się że to również
    > przedsiębiorca,

    nie, nie przedsiębiorca. Ja jestem przedsiębiorcą, ale kupuję cywilnie, o
    czym wyraźnie pisałem. A opcja z przedsiębiorcą i KUP wyszła później i też
    to wyraźnie widać z moich wypowiedzi. Jednak ty jesteś za tępy na
    zrozumienie prostych słów

    > meble zrobił sam i używał w DG, albo co lepsze były
    > wpisane w EST etc...

    A nawet w aktach KGB niedorosła kreaturo z norki świstaka.
    Gnij sobie dalej w plonkownicy.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 25. Data: 2009-09-14 19:24:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 21:13
    wasz znak: <h8m4js$r2g$3@news.onet.pl>):

    > Zadam tristanowe pytanie: pokaż mi ten system, gdzie płaci tylko ten,
    > kto zarabia. Zacznijmy od państwa bez podatków w chlebie i benzynie :)

    O! Czyli to jednak nie cecha socjalizmu?

  • 26. Data: 2009-09-14 19:26:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 21:13
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <h8m4js$r2g$3@news.onet.pl>):

    > O! Czyli to jednak nie cecha socjalizmu?

    Sam podatek to nie socjalizm. Ale ich ilość i przeznaczenie już tak.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2009-09-14 19:27:17
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 21:21
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h8m53l$q55$1@inews.gazeta.pl>):

    > od długości posiadania np.

    Czyli?

  • 28. Data: 2009-09-14 19:28:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 21:26
    wasz znak: <h8m5ds$u8d$1@news.onet.pl>):

    > Sam podatek to nie socjalizm. Ale ich ilość i przeznaczenie już tak.

    No czyli Twoje marudzenie o socjalizmie sam obaliłeś swoim własnym zdaniem:

  • 29. Data: 2009-09-14 19:32:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > wasz znak: <h8m5ds$u8d$1@news.onet.pl>):

    > No czyli Twoje marudzenie o socjalizmie sam obaliłeś swoim własnym zdaniem:

    Koniec trollowania na dziś :)

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2009-09-14 19:39:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 14 wrzesień 2009 21:44
    (autor Slawek Kotynski
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h8m5s5$1id$1@news.onet.pl>):

    > Skąd wiesz, że zarabia? Może ma straty i robi wyprzedaż :P

    No to wtedy jego KUP będzie się tym zajmował. Normalka. No i zauważ, że
    straty i wyprzedaż to nie PCC tylko sprzedaż przez przedsiębiorcę. A wtedy
    jako kupujący nie płacę PCC.

    > A jak kogoś stać na kupno mebli, to jeszcze i 2% da się z niego
    > zerżnąć :)

    No widzisz i to jest w końcu rozsądny argument.