  • 1. Data: 2002-09-16 04:43:33
    Temat: Ktoś udaje ZUS???
    Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl>

    Dostałem takie oto śmieci od kogoś, kto podszywa się pod centrum
    certyfikacji.
    Przecież CC podpisało by się cyfrowo, prawda?
    Jestem przekonany, że tam nie pracują totalne głąby, które wysyłają emaile z
    załącznikami bez podpisu cyfrowego.

    Strona domowa http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/jw/
    Nasza sieć http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl/

  • 2. Data: 2002-09-16 06:24:40
    Temat: Re: Ktoś udaje ZUS???
    Od: "Wojtek" <u...@f...onet.pl>

    Nikt się nie podszywa...

  • 3. Data: 2002-09-16 07:13:59
    Od: "Damir" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" napisał w wiadomości
> [...]
    > Przecież CC podpisało by się cyfrowo, prawda?
    > Jestem przekonany, że tam nie pracują totalne głąby, które wysyłają emaile

    Ja nie widze w tym nic dziwnego. Pewnie podałeś swój adres e-mail aby
    dostawać informacje z ZUS. Zamiast sprawdzać co chwile, czy coś się i nich
    zmieniło to przysłali ci certyfikat, który zawsze się rejesrtuje we
    wrześniu.

    Pozdrawiam

    Damir

  • 4. Data: 2002-09-16 07:36:05
    Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <u...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nikt się nie podszywa...

    A skąd wiesz?
    Czyżbyś zaryzykował otwarcie niepodpisanego załącznika?
    Jeżeli otworzyłeś i przekonałeś się o autentyczności, to poniosłeś ryzyko.
    Gdyby to był nowy, niewykrywalny wirus, a Ty byłbys odpowiedzialny za dużą
    firmę, to musiałbyś szukać nowej pracy, prawda?

    Organizuję zrzutkę na podpis cyfrowy dla Centrum Certyfikacji. Skoro nie
    stać ich na ich własny podpis, to ja pierwszy daję 5 zł.

  • 5. Data: 2002-09-16 08:31:53
    Od: "Wojtek" <u...@f...onet.pl>

    > A skąd wiesz?
    > Czyżbyś zaryzykował otwarcie niepodpisanego załącznika?

    1. Do czasu pojawienia się podpisu cyfrowego ZUS rozsyłał wiadomości o
    przeterminowaniu certyfikatów,

    2. Otworzenie nowego, niewykrywalnego wirusa jest możliwe w każdej
    wiadomości,

    3. Nie musisz uruchamiać plików z załącznika (wystarczy, że skorzystasz z
    opisu procedury zmiany certyfikatu),

    4. Tylko głupcy nie robią backupu (i to nie tylko w dużych firmach),

    5. Za 5zł certyfikatu nie kupisz.

  • 6. Data: 2002-09-16 09:00:27
    Od: "Mario" <b...@p...onet.pl.NO>

    O co Ci chodzi??
    Pimo podpisane jest przez firmę Unizeto, a nie ZUS...

    Mario

  • 7. Data: 2002-09-16 10:27:09
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Sep 2002, Jan Werbiński wrote:

> [...]
    >+
    >+ A skąd wiesz?
    >+ Czyżbyś zaryzykował otwarcie niepodpisanego załącznika?

    A co to jest "otwarcie" ?
    Bo IM*H*O:

    >+ Jeżeli otworzyłeś i przekonałeś się o autentyczności, to poniosłeś ryzyko.

    ...to podejrzenie co tam pine dostał jest dość
    mało ryzykowne, musiałby być jakiś bug w programie pt.
    "SEARCH" ;) (/listerze z Windows Commandera/programie more/
    - niepotrzebne skreślić, kolejność dostosowana do upodobań
    systemowych (moich))

    >+ Gdyby to był nowy, niewykrywalny wirus, a Ty byłbys odpowiedzialny za dużą
    >+ firmę, to musiałbyś szukać nowej pracy, prawda?

    Ja tam tak nie sądzę ;)
    Czyżbyś używał OoooopsLocka ?? (sugeruję pewną nieodpowiedzialność ;))

    [...a warczenie na szewca bez butów czyli CC ZUS jest słuszne...]

    - Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-09-16 10:30:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Sep 2002, Wojtek wrote:

    >+ > A skąd wiesz?
    >+ > Czyżbyś zaryzykował otwarcie niepodpisanego załącznika?
    [...]
    >+ 2. Otworzenie nowego, niewykrywalnego wirusa jest możliwe w każdej
    >+ wiadomości,

    [irony mode]: Co wy tak o tym "otwieraniu" ;>
    [...]
    >+ 4. Tylko głupcy nie robią backupu (i to nie tylko w dużych firmach),

    Niewyjątkowo się z tobą zgadzam :)

    >+ 5. Za 5zł certyfikatu nie kupisz.

    Liczył że emeryci też się przyłączą, a dużo ich jest :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-09-16 10:35:59
    Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl>

    > 1. Do czasu pojawienia się podpisu cyfrowego ZUS rozsyłał wiadomości o
    > przeterminowaniu certyfikatów,

    Podpis cyfrowy znany jest i używany od prawie 10 lat (lub dłużej, nie
    pamiętam). Przeze mnie od 2-3 lat.

    > 2. Otworzenie nowego, niewykrywalnego wirusa jest możliwe w każdej
    > wiadomości,

    Wiadomość podpisana cyfrowo zwiększa bezpieczeństwo i zaufanie kosztem 160
    bajtów.

    > 3. Nie musisz uruchamiać plików z załącznika (wystarczy, że skorzystasz
    > opisu procedury zmiany certyfikatu),

    Tak ale to już inny temat.

    > 4. Tylko głupcy nie robią backupu (i to nie tylko w dużych firmach),

    W przypadku problemów tracisz dane z całego dnia. Lub dane od czasu
    ostatniego backupu. W skrócie: _tracisz_dane_ nawet jeżeli miałeś backup.

    > 5. Za 5zł certyfikatu nie kupisz.

    Niech używają bezpłatnego podpisu cyfrowego, z bezpłatnym programem GnuPG,
    który zapewnia takie samo (lub większe) bezpieczeństwo. W oddziałach ZUS lub
    publikacjach wystarczy zamieścić link do klucza i odcisk palca.
    http://www.pgpi.org/

  • 10. Data: 2002-09-16 10:44:14
    Od: "Jan Werbiński" <j...@p...zgora.sdi.tpnet.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...
> [...]
    > "SEARCH" ;) (/listerze z Windows Commandera/programie more/
    > - niepotrzebne skreślić, kolejność dostosowana do upodobań

    W każdym programie są błędy. ZAWSZE. Nie znasz podstawowych praw Murphy'ego?
    :-)

    > Ja tam tak nie sądzę ;)
    > Czyżbyś używał OoooopsLocka ?? (sugeruję pewną nieodpowiedzialność ;))

    Czyżbyś używał Windows? (bardzo nieodpowiedzialnie :-)
    Ach, zapomniałem że Płatnik nie działa z innymi systemami, opssss...

    Podsumowując:
    1. Zgadzasz się, że używanie błędnych programów i systemów operacyjnych może
    przynieść szkody,
    2. Windows słynie z tego typu błędów
    3. Wiele błędów systemu jest do dziś niepoprawionych
    4. Program Płatnika działa tylko z Windows
    5. Muszę używać najbardziej ryzykownego systemu świata aby mieć najbardziej
    ryzykowne ubezpieczenie na świecie.
    6. Beztroska polityka instytucji upoważnionych przez ZUS zwiększa ryzyko
    używania i tak ryzykownego oprogramowania.