  • 11. Data: 2005-11-18 08:45:24
    Temat: Re: Ksiegowanie rachunku tel. nie zaplaconego w terminie?
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    Docent <docent@[WytnijTo]w.pl> napisał(a):

    > Z pytania wynika, że chodzi o moment zaksięgowania faktury w koszty,
    > zatem
    > termin płatności nie ma tu nic do rzeczy.
    >
    > A zatem:

    racja, ale ;)

    myślę, że koledze pytającemu chodziło jednak o VAT

  • 12. Data: 2005-11-18 08:52:32
    Od: "Mati" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek Cywiński"

    > myślę, że koledze pytającemu chodziło jednak o VAT

    Ja nie jestem na VAT. Juz sie dowiedzialem dokladnie co mam zrobic... mam ja
    normalnie wrzucic w koszta z data wystawienia rachunku telefonicznego (nawet
    jak mam go nie zaplaconego). Pozniej w grudniu dostane korekte tego rachunku
    i wtedy to skoryguje sobie.

  • 13. Data: 2005-11-18 08:56:33
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@p...home.pl.KASUJ.TO> napisal(a):

    > myślę, że to było chyba w formie prowokacji, swoją drogą urzędnicy skarbowi
    > uśmiechną się, jak przyjdą do "wątkodawcy" z kontrolą. Produkcja
    > "księgowości" samemu nie popłaca, szkoda, że trzeba się sparzyć, żeby
    > zrozumieć, że te grosze dawane nam jako biurom, to podatek od wysokiego
    > prawdopodobieństwa "świętego spokoju"

    Wiesz, ja się z biur wyleczyłem, więc nie generalizuj. A miałem dwa i
    obydwa robiły takie błędy, że nawet gdybym chciał, to mnie by się nie
    udało.
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 14. Data: 2005-11-18 08:57:20
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Docent napisał(a):

    > I dalej cytat z Przeglądu Podatku Dochodowego:
    > "

    Przepraszam, ale nie dokończyłem myśli :)

    I dalej cytat z Przeglądu Podatku Dochodowego:

    "Z powyższego wynika, że wydatki inne niż zakup materiałów podstawowych i
    towarów handlowych (te bowiem ewidencjonuje się w księdze niezwłocznie po
    ich otrzymaniu, najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub
    sprzedaży) dokumentowane:
    * fakturami, czy też rachunkami księguje się w księdze pod datą ich
    otrzymania (poniesienia), chyba że przepisy ustawy wprowadzają szczególne
    uregulowania; przykładowo wydatki na nabycie składników majątku
    spełniających warunki do uznania ich za środki trwałe, których wartość
    początkowa nie przekracza 3.500 zł stanowią koszty uzyskania przychodów w
    miesiącu oddania ich do używania (art. 22d ust. 1 ustawy),
    * innymi dowodami - należy księgować pod datą ich zapłaty.

    Uważamy, że zawężanie pojęcia kosztów poniesionych (przy metodzie kasowej)
    jedynie do faktycznego dokonania wydatków nie jest zasadne w każdym
    przypadku. Takie rozumienie tego pojęcia nie będzie miało zastosowania w
    odniesieniu do kosztów, innych niż zakup towarów i materiałów podstawowych,
    dokumentowanych dowodami uznawanymi na gruncie rozporządzenia w sprawie
    prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów za faktury (faktury
    VAT, w szczególności faktury VAT marża, faktury VAT RR, faktury VAT MP,
    dokumenty celne, rachunki oraz faktury korygujące i noty korygujące).
    Podatnik, który otrzymuje fakturę dokumentującą dany koszt zaewidencjonuje
    go w księdze z chwilą otrzymania tej faktury. Otrzymanie faktury będzie
    oznaczało poniesienie kosztu . W tej sytuacji nie ma znaczenia termin, w
    którym podatnik dokona zapłaty. Z kolei pozostałe wydatki, tj.
    niedokumentowane fakturami, należy uznać za poniesione w dacie ich
    faktycznej zapłaty."

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 15. Data: 2005-11-18 08:59:49
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Jacek Cywiński napisał(a):

    > myślę, że koledze pytającemu chodziło jednak o VAT

    Czyżby? Słowo "VAT" nie padło w pytaniu, natomiast było:

    > czy moge to wrzucic w koszta jeszcze w tamtym miesiacu ??
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 16. Data: 2005-11-18 09:06:01
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Masz na myśli:
    > - kasowy VAT
    > - memoriałowy VAT
    > - kasowy dochodowy
    > - memorialowy dochodowy ?

    Mam na myśli księgowanie faktury kosztowej w KPiR prowadzonej tzw. metodą
    kasową. Bo o podatku VAT nie dyskutujemy w tym wątku.

    Oto przykład z Przeglądu Podatku Dochodowego w obu wariantach:

    "Faktura z Telekomunikacji wystawiona 4 marca 2005 r. wpłynęła do podatnika
    10 marca 2005 r. i obejmowała rozmowy telefoniczne z lutego oraz abonament
    za marzec. Termin płatności faktury określono na 29 marca 2005 r. Podatnik
    opłacił zobowiązanie wynikające z faktury 4 kwietnia 2005 r.

    I przypadek-wydatki inne niż zakup towarów handlowych i materiałów
    podstawowych ewidencjonowane są w księdze podatkowej wg metody kasowej

    Wartość z faktury będzie podlegała ujęciu w księdze (kolumna 14) jako koszt
    uzyskania marca 2005 r.

    II przypadek - księga przychodów i rozchodów prowadzona jest w sposób
    umożliwiający wyodrębnienie kosztów uzyskania odnoszących się tylko do tego
    roku podatkowego - metoda memoriałowa

    Wartość z faktury będzie podlegała ujęciu w księdze w następujący sposób:
    * jako koszt uzyskania lutego 2005 r. - koszt rozmów telefonicznych za
    luty 2005 r.,
    * jako koszt uzyskania marca 2005 r. - abonament za marzec 2005 r."

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~