  • 21. Data: 2007-11-16 10:05:22
    Temat: Re: Księgowanie kosztu w KPiR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Nov 2007, Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    [...]
    > Ewidencję wyposażenia prowadzę, bo mam. ST żadnych nie mam, bo się
    > z zakupami mieszczę poniżej 3500, więc...?

    Co "więc"?
    Widzisz w przepisie "prowadzą jak potrzebują"?
    "Jak potrzebują" to prowadzą te ewidencje, o których tak powiedziano,
    dajmy na to ewidencję wynagrodzeń, ewidencję przyjęcia do lombardu,
    kiedyś była ewidencja PCC itp....

    W przepisach jest to ujęte tak:
    http://podatki.pl/akty/260803.htm?file=260803.htm&st
    rona=1
    +++
    § 5.
    1. Podatnicy wypłacajšcy pracownikom należnoœci ze stosunku pracy
    [...]
    (czyli TYLKO CI podatnicy)
    § 6. Podatnicy wykonujšcy:
    1) działalnoœć kantorowš
    (czyli TYLKO CI podatnicy)
    § 8. 1. Jeżeli na zlecenie podatnika prowadzenie księgi zostało powierzone
    biuru rachunkowemu, podatnik jest obowišzany:
    2) prowadzić w miejscu wykonywania działalnoœci ewidencję sprzedaży
    (też TYLKO CI podatnicy, o których powiedziano)
    ---

    Widzisz JAKIKOLWIEK (inny od faktu prowadzenia KPiR) warunek
    obowiązku prowadzenia EST?
    Bo ja nie!
    +++
[...]
    Czyli KAŻDY kto ma obowiązek prowadzenia KPiR ma obowiązek prowadzenia
    EST i EW.
    Raz na rok linijka oddzielająca kolejne lata i finito ;)

    > Jak kupię coś droższego,
    > to oczywiście wpiszę coś takiego do ewidencji.

    A tak to po prostu nie wiadomo, że masz coś w EST :)
    "Pan w 2001 roku na pewno coś drogiego do tej EST wrzucił i teraz
    usiłuje ukryć ten fakt przez nieujawnienie ewidencji, nam się
    wydaje że to była rzecz warta 300 000 zł poddana szybkiej
    amortyzacji..." ;)
    Oczywiście przesadzam, ale IMO mandat za "niemanie ewidencji"
    przysługuje.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2007-11-16 10:14:46
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 16-11-2007 o 06:22:11 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Ewidencję wyposażenia prowadzę, bo mam. ST żadnych nie mam, bo się
    > z zakupami mieszczę poniżej 3500, więc...? Jak kupię coś droższego,
    > to oczywiście wpiszę coś takiego do ewidencji.

    IMHO prawidłowo - trzeba prowadzić EŚTiWNiP, ale przecież jeśli nie masz
    tych amortyzowanych ŚTiWNiP to nie ma czego ewidencjonować.
    Ale chyba już jednego "Wartościa" masz ;)

  • 23. Data: 2007-11-16 11:46:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

> [...]

    > amortyzacji..." ;)
    > Oczywiście przesadzam, ale IMO mandat za "niemanie ewidencji"

    Ok. Dzięki. Miałem wrażenie, że należy to wydrukować dopiero jak się jakiś
    wpis pojawi. Ostatecznie tą pustą stronnicę mogę sobie w programie
    wydrukować.

    --
    Wojciech Bancer

  • 24. Data: 2007-11-16 11:47:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    t...@o...pl napisał(a):

    > IMHO prawidłowo - trzeba prowadzić EŚTiWNiP, ale przecież jeśli nie masz
    > tych amortyzowanych ŚTiWNiP to nie ma czego ewidencjonować.
    > Ale chyba już jednego "Wartościa" masz ;)

    A i owszem. :)

    --
    Wojciech Bancer

  • 25. Data: 2007-11-16 11:53:55
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 16-11-2007 o 12:46:38 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > jakiś
    > wpis pojawi. Ostatecznie tą pustą stronnicę mogę sobie w programie

    Tak po prawdzie, to z kilku przykładów o których wiem, nikt nie chciał
    pustej ewidencji jeśli w KPiR nie było amortyzacji wpisanej.

  • 26. Data: 2007-11-16 12:40:03
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    t...@o...pl napisał(a):

    > Tak po prawdzie, to z kilku przykładów o których wiem, nikt nie chciał
    > pustej ewidencji jeśli w KPiR nie było amortyzacji wpisanej.

    Ja wywnioskowałem brak konieczności zakładania EŚTiWMiP, z przepisu ustawy o
    podatku dochodowym:

    ---
    22n:
    [...]
    6. W razie braku ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych
    i prawnych dokonywane odpisy amortyzacyjne nie stanowią kosztów uzyskania
    przychodów.
    ---

    Ponieważ nie dokonywałem odpisów, to założyłem że takowej mieć nie muszę.
    Ale dla świętego spokoju już sobie to druknę z wpisanym jednym elementem
    na 100%. :)

    --
    Wojciech Bancer

  • 27. Data: 2007-11-16 14:21:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
> [...]
    > Ale dla świętego spokoju już sobie to druknę z wpisanym jednym elementem

    Nie śledziłam tego wątku zbyt uważnie, ale czy ja właśnie przeczytałam,
    że zamortyzowałeś coś jednorazowo i uważasz, że nie dokonywałeś odpisów
    amortyzacyjnych?
    Czy może masz tam środek którego nie amortyzowałeś?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 28. Data: 2007-11-16 17:23:19
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Maddy napisał(a):

    > Nie śledziłam tego wątku zbyt uważnie, ale czy ja właśnie przeczytałam,
    > że zamortyzowałeś coś jednorazowo i uważasz, że nie dokonywałeś odpisów
    > amortyzacyjnych?

    Nie. Uważałem, że nie muszę prowadzić ewidencji, skoro nie mam żadnych
    środków trwałych. Na podstawie zacytowanego wyżej przepisu.

    > Czy może masz tam środek którego nie amortyzowałeś?

    Tak. Ponieważ, z dyskusji wynika, że ewidencję prowadzić powinienem, to
    sobie coś tam wpiszę, wydrukuję i będe miał, tak jak trzeba. :)

    --
    Wojciech Bancer

  • 29. Data: 2007-11-16 21:37:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Nov 2007, t...@o...pl wrote:

    > IMHO prawidłowo - trzeba prowadzić EŚTiWNiP, ale przecież jeśli nie masz
    > tych amortyzowanych ŚTiWNiP to nie ma czego ewidencjonować.

    No toż tylko tyle - ma być. Z wpisem na każdy rok, że nie ma wpisów ;)
    (IMHO ładna "zetka" przez całą stronę jest w sam raz).

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2007-11-16 21:57:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > i prawnych dokonywane odpisy amortyzacyjne nie stanowią kosztów uzyskania

    :)
    Ale skoro istnieje *inny* przepis nakazujący ją mieć, to pod KKS
    podpadnie się z tego "innego" przepisu.
    No chyba żeby bronić się Konstytucją - że minister nie moze nakładać
    obowiązku :)

    pzdr, Gotfryd