  • 1. Data: 2002-11-08 08:37:10
    Temat: Ksiegowanie eksportu uslug - w ktorym miesiacu?
    Od: Adam Górski <a...@i...pl>

    Witam

    Kiedy zaksięgować fakturę wystawioną za eksport usług? (za usługi wykonane
    za granicą).
    W miesiącu wystawienia faktury, czy w miesiącu wpływu zapłaty? Chodzi mi o
    podatek dochodowy i VAT (VAT jest zerowy) - spółka s.c. + kpir.
    Która ustawa to reguluje i gdzie tego szukać?

    Pozdrawiam i dziękuję za informacje
    Adam

  • 2. Data: 2002-11-08 23:53:24
    Temat: Re: Ksiegowanie eksportu uslug - w ktorym miesiacu?
    Od: bromden <b...@g...pl>

    > Która ustawa to reguluje i gdzie tego szukać?

    podatek dochodowy - ustawa o podatku dochodowym od osob
    fizycznych, podatek od towarow i uslug - ustawa o podatku
    od towarow i uslug i podatku akcyzowym,

    vat: obowiazek podatkowy w eksporcie uslug powstaje
    w momencie otrzymania czesci lub calosci zaplaty, czyli
    ujmujesz w ewidencji za miesiac, w ktorym dostaniesz kase,
    doch: w dniu wystawienia faktury

    --
    bromden
    GCS d- s+: a- C++$ UL(++++) P-- L++ E--- W+(++) N++ o? K? w(++) !O M--

  • 3. Data: 2002-11-09 08:55:49
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > vat: obowiazek podatkowy w eksporcie uslug powstaje
    > w momencie otrzymania czesci lub calosci zaplaty, czyli
    > ujmujesz w ewidencji za miesiac, w ktorym dostaniesz kase,

    Na wszelki wypadek niech zainteresowany zajrzy do "VAT", bo AFAIR jest tam
    mowa, ze "nie pozniej niz".

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 4. Data: 2002-11-09 09:49:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Na wszelki wypadek niech zainteresowany zajrzy do "VAT", bo AFAIR
    jest tam
    > mowa, ze "nie pozniej niz".
    >
    > Pozdrawiam,
    > Karol

    Przy eksporcie usługi klasycznym
    (tj tak jak u pytającego- usługa wykonana
    poza granicami), to raczej nie ma
    takiego warunku. Ale zajrzeć nie zaszkodzi :-)

    CEZ

    PS
    Dodałbym jeszcze, że w dochodowym
    z datą faktury, bo z pierwszej odpowiedzi
    to nie wynika.