  • 1. Data: 2007-05-11 20:25:48
    Temat: Kredyt na firmę
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    Mam takie pytanko.
    Zaciągając kredyt na firmę - jednoosobowa działalność gospodarcza -
    księguje się go jako przychód? Zysk? Płaci się od tego podatek jeszcze
    jakiś?
    A potem spłacając go można raty odliczać od dochodu? Całe, czy tylko
    odsetki?

    Jeśli ktoś mógłby tak pokrótce mi napisać.
    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 2. Data: 2007-05-11 20:28:46
    Temat: Re: Kredyt na firmę
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Paweł Furman" <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f22jg5$dhq$1@news.onet.pl...
    > Mam takie pytanko.
    > Zaciągając kredyt na firmę - jednoosobowa działalność gospodarcza -
    > księguje się go jako przychód? Zysk? Płaci się od tego podatek jeszcze
    > jakiś?

    Nie.

    > A potem spłacając go można raty odliczać od dochodu? Całe, czy tylko
    > odsetki?

    Tylko odsetki.

  • 3. Data: 2007-05-11 20:32:08
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    Cavallino napisał(a):

    Dzięki.

    Paweł

  • 4. Data: 2007-05-11 20:36:48
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    A jeszcze jedno,
    Czy jeśli kredyt zainwestuje sie w zakup działki to obowiązują te same
    zasady przy późniejszym rozliczaniu? Znaczy czy w koszty wpada tylko
    procent od kredytu czy tu jeszcze coś innego się z tym dzieje?

    Paweł

  • 5. Data: 2007-05-11 20:37:36
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 11.05.2007 Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl> napisał/a:
    > zasady przy późniejszym rozliczaniu? Znaczy czy w koszty wpada tylko
    > procent od kredytu czy tu jeszcze coś innego się z tym dzieje?

    Nie no, działka jest normalnym środkiem trwałym podlegającym (okropnie co
    prawda wolnej) amortyzacji.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 6. Data: 2007-05-12 07:21:20
    Temat: Re: Kredyt na firm
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Samotnik wrote:

    > Nie no, działka jest normalnym środkiem trwałym podlegającym
    > (okropnie co prawda wolnej) amortyzacji.

    Działka nie jest normalnym środkiem trwałym, bo nie podlega amortyzacji.
    Czyżby samo nazwanie gruntu inaczej wystarczało do amortyzacji?

  • 7. Data: 2007-05-12 08:05:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 May 2007, Samotnik wrote:

    > Nie no, działka jest normalnym środkiem trwałym

    No umówmy się że jest. Czy "normalnym" to się zaraz okaże ;)

    >podlegającym (okropnie co prawda wolnej) amortyzacji.

    Ekhm... mozesz poświecić informacją, jak do tego doszedłeś?
    Przepisy:
    +++
    Art. 22a
    1. Amortyzacji podlegajš, z zastrzeżeniem art. 22c, stanowišce
    własnoœć lub współwłasnoœć podatnika, nabyte lub wytworzone we
    własnym zakresie, kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia
    do używania:

    1) budowle, budynki oraz lokale będšce odrębnš własnoœciš,
    [...]
    Art. 22c
    Amortyzacji nie podlegajš:

    1) grunty i prawa wieczystego użytkowania gruntów,
    ---

    Skomentuję: amortyzacja ma zwracać właścicielowi koszty *zużycia*
    wartości nabycia ST.
    Pytam się, jak bardzo zużyły się grunty nabyte za króla Ćwieczka? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-05-12 08:07:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 May 2007, Paweł Furman wrote:

    > Mam takie pytanko.
    > Zaciągając kredyt na firmę - jednoosobowa działalność gospodarcza - księguje
    > się go jako przychód? Zysk? Płaci się od tego podatek jeszcze jakiś?

    Czekaj, powoli.
    Kiedy czytałeś ostatnio ustawę o podatku dochodowym?
    Tłumacząc Twoje pytanie na zachowanie na drodze, pytasz czy wolno
    przechodzić przy żółtym migającym świetle na sygnalizatorze ;)
    Weź i osobiście SPRAWDŹ to co Ci koledzy napisali:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    (i to że napisali dobrze nie zwalnia od sprawdzenia :|)
    O odsetkach też tam jest :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-05-12 09:18:45
    Od: "MaReK" <M...@p...onet.pl>

> [...]
    > wartości nabycia ST.
    > Pytam się, jak bardzo zużyły się grunty nabyte za króla Ćwieczka? ;)

    Hymmm, kupujesz ziemię zawierające jakieś tam złoża - bo np. tym zajmuje się
    twoja firma. Wydobywasz je więc poniekąd zużyważ zasoby przez co ziemia
    traci na wartości. Gdzy złoża się wyczerpią ta ziemia będzie tak samo
    wartościowa ? Wątpie :), ale dla US to pewnie bez znaczenia.

    MaReK

  • 10. Data: 2007-05-12 09:38:03
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 12.05.2007 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

    > No umówmy się że jest. Czy "normalnym" to się zaraz okaże ;)

    > Ekhm... mozesz poświecić informacją, jak do tego doszedłeś?

    Oczywiście, dałem ciała. Całe życie byłem przekonany, że amortyzacjia
    dotyczy nieruchomości w ogólności.