  • 1. Data: 2005-09-29 20:43:34
    Temat: Kraj rozliczenia podatku VAT
    Od: "kika" <nie_ma@zly_mail.pl>

    Chodzi o usługę budowlaną, wykonaną w Danii w ramach DG zarejestrowanej jako
    UE w Polsce.
    Czy w Danii też muszę się zarejestrować?
    Czy muszę mieć zgodę Danii na zatrudnienie swoich pracowników (np. na umowę
    o dzieło) ?

    - Kika

  • 2. Data: 2005-09-30 08:19:48
    Temat: Re: Kraj rozliczenia podatku VAT
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "kika" <nie_ma@zly_mail.pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi o usługę budowlaną, wykonaną w Danii w ramach DG zarejestrowanej
    jako
    > UE w Polsce.
    > Czy w Danii też muszę się zarejestrować?

    Jeżeli chodzi o vat, to ta usługa jest opodatkowana w Danii. Jeżeli twój
    kontrahent będzie zarejestrowanym w Danii podatnikiem vat, problem masz z
    głowy- on rozliczy vat. Jeżeli nie bedzie duńskim vatowcem, ty bedziesz
    musiała zarejestrowac się w Danii dla celów vat.

    > Czy muszę mieć zgodę Danii na zatrudnienie swoich pracowników (np. na
    umowę
    > o dzieło) ?

    tu już się za bardzo nie orientuję, ale poczytałam troche i:
    musisz przede wszystkim miec podpisana ze swoim kontrahentem umowe o
    świadczeniu usług, zgłosic swoich pracowników w tamtejszej Inspekcji Pracy
    (przed rozpoczęciem prac w Danii), razem z pracownikami wysłać kierownika.
    To wszystko oczywiście jeżeli czas delegowania nie przekracza 12 m-cy

    pozdrawiam