  • 1. Data: 2004-01-30 20:16:04
    Temat: Koszty sądowe ---> KUP
    Od: "Bartosz Bajor" <bartosz@[_WYTNIJ_TO_]ipv.pl>

    Czy koszty postępowania procesowego i koszty komornicze można zaliczyć w
    koszty?

    Pozdrawiam
    BB

  • 2. Data: 2004-02-01 19:01:49
    Temat: Re: Koszty sądowe ---> KUP
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Bartosz Bajor napisał:
    > Czy koszty postępowania procesowego i koszty komornicze można zaliczyć w
    > koszty

    Tak.
    Nie.
    Być może.

    Uscislij kto płaci - powód czy pozwany. Dłuznik czy wierzyciel.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-02-01 21:16:58
    Od: "Bert" <bartosz@[_WYTNIJ_TO_]ipv.pl>

    > Tak.
    > Nie.
    > Być może.
    >
    > Uscislij kto płaci - powód czy pozwany. Dłuznik czy wierzyciel.
    >
    > Maddy
    >
    > --
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    > m...@e...com.pl

    Oki sprawa wygląda następująco:
    Dostałem sądowy nakaz zapłaty kwoty zadłużenia + koszty sądowe, do tego
    doszły jeszcze koszty komornicze (czyli płaci dłużnik/pozwany).
    Czy mogę te koszty (sądowe, komornicze) zaksięgować w koszty uzyskania
    przychodu?

  • 4. Data: 2004-02-01 21:35:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Bert napisał:

> [...]
    > doszły jeszcze koszty komornicze (czyli płaci dłużnik/pozwany).
    > Czy mogę te koszty (sądowe, komornicze) zaksięgować w koszty uzyskania

    Nie. Koszty egzekucji zobowiązan nie są KUP dla dłużnika. Nie apomietam
    artykułu, ale dobrze jest raz na jakis czas przeleciec ten zaczynający
    sie do "nie stanowi kosztu uzyskania przychodu...". To tam siedzi.
    Odsetki pod zaległości owszem sa kosztem (jako odsetki kredytu
    kupieckiego), ale nic poza tym.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-02-02 21:47:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Feb 2004, Bert wrote:

> [...]
    >+ > Być może.
    >+ >
    >+ > Uscislij kto płaci - powód czy pozwany. Dłuznik czy wierzyciel.
    [...]
> [...]
    >+ doszły jeszcze koszty komornicze (czyli płaci dłużnik/pozwany).
    >+ Czy mogę te koszty (sądowe, komornicze) zaksięgować w koszty uzyskania

    Art. 23. 1. Nie uwaza sie za koszty uzyskania przychodów:
    14) kosztów egzekucyjnych zwiazanych z niewykonaniem zobowiazan,

    BTW: czy ustawa o podatku... jest aż tak trudno dostępna ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)