  • 21. Data: 2010-02-16 21:00:26
    Temat: Re: Koszty pojazdów na nowy rok?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Maddy w <news:hlf0gp$keg$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > A po o zamykałeś?

    Nich zgadnę...

    MKRP mu zamkła ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 22. Data: 2010-02-16 21:17:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-16 22:00, 'Tom N' wrote:

    > Nich zgadnę...
    >
    > MKRP mu zamkła ;-)

    IMHO z jego postu raczej wynika, że zamknął po to ażeby zamurować.
    Ale mogę się mylić.

    Piotrek

  • 23. Data: 2010-02-16 21:54:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-02-16 21:40, Maddy pisze:

    > A po o zamykałeś?

    No bo się skończył? Zresztą przecie problem jest w odwrotnym --
    przeniesieniu kosztów na nowy rok.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 24. Data: 2010-02-16 21:54:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > A jak *inaczej* chciałeś *wykorzystać limit*, skoro dotyczy
    > on *właśnie kosztów*?

    jaki limit? Chciałem wykorzystać koszty. Zostały mi koszty z 2009, które
    przepadną.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 25. Data: 2010-02-16 21:56:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > A rozporządzenie o KPiR kiedyś czytałeś?
    > Par.31.2 w szczególności:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/5,36,28357,2.html
    > "w czasie zapewniajšcym prawidłowe i terminowe rozliczenia z budżetem"
    >
    > Ponadto, nie wiem jak tam konkretny program, ale po zakończeniu
    > *ROKU*, zakładana jest nowa książka.

    No. Ale stara jest wypełniona i ma na ostatniej pozycji remanent. Więc
    została zamknięta, mylę się?

    > Paragraf 10 rozporządzenia jak nic (sprawdź, link wyżej).
    > Wniosek: nowa książka nie ma prawa wpływać na poprzednią, bo to
    > jest ODRĘBNY dokument.
    > Na zamknięcie ROKU jest czas do 30 kwietnia.

    To oczywiście takie rozważania poboczne, bo problem jest w odwrotnym
    kierunku i nie mam potrzeby przenoszenia kosztów na 2009, ale na 2010 :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 26. Data: 2010-02-16 21:58:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > A po o zamykałeś?

    Za bardzo idziecie personalnie. Ja próbuję zrozumieć mechanizm, a nie
    konkretnie mój przypadek. Dla mnie naturalne jest działanie jak w Vat, z
    miesiąca na miesiąc. Natomiast nie rozumiem mechanizmu z tym, że 10
    minut późniejsze tankowanie daje mi już prawo do wyjazdów w styczniu, a
    10 minut wcześniej i nie ma takiego prawa.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2010-02-16 23:11:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Za bardzo idziecie personalnie. Ja próbuję zrozumieć mechanizm

    Tristan tego nie przeczyta, bo ja zapewne gniję w jego KF,
    ale tak się zastanawiam dlaczego tyle osób cierpliwie
    (choć niektórzy wyraźnie ironizują) wykłada podstawy człowiekowi,
    który za miesiąc będzie pytał o to samo. Tyle już było na grupie
    o zasadach rozliczania kosztów wg kilometrówki, że jeśli ktos nie załapał,
    to tłumaczenie po raz kolejny nie pomoże. Trudno by mu się było nawet
    wyłgać, że dotychczasowych wyjaśnień nie czytał, bo go nie dotyczyło,
    bo rozlicza więc dotyczyło. Lubi się podroczyć :-)

  • 28. Data: 2010-02-17 08:47:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > jaki limit?

    Kilometrówki. A nie o tym pisałeś?

    > Chciałem wykorzystać koszty. Zostały mi koszty z 2009, które
    > przepadną.

    Weź Ty może i ustal, czy piszesz o *wykorzystaniu kosztów*,
    czy o *wykorzystaniu limitu*.

    Bo konia z rzędem komuś kto z Twojego opisu wydedukował, że
    chodzi o wykorzystanie kosztów (a nie limitu).

    Mam rozumieć, że miałeś za niski *limit*, czyli *masz koszty*
    (udokumentowane) tylko kilometrów za mało wpisałeś? ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2010-02-17 08:48:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > No. Ale stara jest wypełniona i ma na ostatniej pozycji remanent.

    Czy już pytałem o to, czy przeczytałeś rozporządzenie
    o prowadzeniu KPiR?
    Przepis poproszę.
    Przepis na to, że remanent ma być na ostatniej pozycji lub ma
    być ujęty jako ostatni.

    I żeby nie było - osobiście oberwałem kiedyś operacją komplementarną,
    czyli pytaniem o wskazanie przepisu z którego miałoby wynikać
    że remanent początkowy ma być pierwszym ujętym "zdarzeniem" :P
    bo tak napisałem (żebyś nie narzekał że "wszyscy na Ciebie"
    i tak dalej, wcale nie jesteś pierwszy z domniemywaniem czegoś
    czego minister *NIE* napisał, medalu nie dostaniesz :])

    > Więc została zamknięta, mylę się?

    Jedno z drugim IMO nie ma nic wspólnego.
    IMO tak, mylisz się.
    I nie, nie odpowiem na pytanie "jak to zrobić w programie xxxx",
    bo ja panie w arkuszach, metodą "na króla Ćwieczka", która
    ma mnóstwo wad i jedną zaletę - to *ja* wpisuję reguły :>

    > To oczywiście takie rozważania poboczne, bo problem jest w odwrotnym
    > kierunku i nie mam potrzeby przenoszenia kosztów na 2009, ale na 2010 :D

    Ale z opisu mi wyszło że KPiR na 2009 zamknąłeś "przy okazji"
    otwierania tej na 2010.
    No bo jeśli nie, to odpowiedz na pytanie Maddy - po co zamknąłeś?

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2010-02-17 08:53:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > W dniu 2010-02-16 21:40, Maddy pisze:
    [...]
    > Za bardzo idziecie personalnie. Ja próbuję zrozumieć mechanizm

    "Tu są podatki i obowiązuje logika podatkowa; Podatnik ma przeczytać
    przepisy" :>
    Masz *z przepisów* wywieść odpowiedź na pytanie "po co zamykałeś".
    Nie z tego co Ci się wydaje "bo w VAT tak robię".

    > Dla mnie naturalne jest działanie jak w Vat

    Naturalnie nie dziwi Cię, że ustawy są dwie i mają wyjątkowo
    mało tak samo brzmiących zapisów? Najbardziej podobne są
    chyba te o "podmiotach powiązanych", reszta jest różna lub
    drastycznie różna, do wyboru.

    pzdr, Gotfryd