  • 101. Data: 2010-02-20 18:26:45
    Temat: Re: Koszty pojazdów na nowy rok?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > On 2010-02-20, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Podałem Ci przepis który pokazuje _kiedy_ ____cywilnie____ płaci się PIT,
    > od sprzedaży a Ty nadal swoje...

    A ty znów nie rozumiesz o co chodzi. Jakie __cywilnie__ znów?
    Niewojskowo? Bo co to ma wspólnego z moją reformą? Zaczynasz się na mnie
    znów zacietrzewiać i nie próbujesz się wczytać w to, co wyjaśniłem.

    Nie ważne, że TERAZ jest to PIT od sprzedaży naliczany dla
    nieprzedsiębiorców. Po mojej reformie ,,każdy jest przedsiębiorcą'' to
    się nie zmieni. Nadal będzie naliczał pit ,,cywilnie'' tylko se go
    wpisze na pozycji 2

    1. Pensja: xxx
    2. Samochód sprzedany cywilnie bez zwolnienia: yyy

    zamiast w osobny druk PIT-cośtam.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 102. Data: 2010-02-20 18:38:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-20, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > A ty znów nie rozumiesz o co chodzi. Jakie __cywilnie__ znów?

    Sam użyłeś takiego określenia.

    [...]

> [...]
    > wpisze na pozycji 2
    >
    > 1. Pensja: xxx
    > 2. Samochód sprzedany cywilnie bez zwolnienia: yyy

    Przecież teraz się rozlicza na tym samym druku PIT-cośtam.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 103. Data: 2010-02-20 18:43:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Przecież teraz się rozlicza na tym samym druku PIT-cośtam.

    Sorry, ale sztywno tkwisz w obecnych realiach i nie chcesz zrozumieć
    prostego zapisu:

    1. Pensja: xxx
    2. Samochód sprzedany cywilnie bez zwolnienia: yyy

    Uznajmy, że uwielbiasz obecny system i że nie dasz się przekonać i
    skończmy dyskusję.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 104. Data: 2010-02-20 19:22:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-20, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    > 2. Samochód sprzedany cywilnie bez zwolnienia: yyy
    >
    > Uznajmy, że uwielbiasz obecny system i że nie dasz się przekonać i

    A czym się różni zapis:
    1. Pensja: xxx
    2. Samochód sprzedany cywilnie bez zwolnienia: yyy

    od obecnego:

    Źródła dochodów:
    - umowa o pracę: xxx
    - inne przychody: yyy

    ?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 105. Data: 2010-02-20 20:30:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Tzn? Nie bardzo rozumiem. Jakie przedawnienie? No wieczne przesuwanie
    > działa w wacie i działa. Niby istnieje opcja zwrotu, ale załóżmy, że jej
    > nie ma. Przesuwasz ,,nadpłatę'' tak długo, aż się skompensuje i tyle.

    A do czego się odnosisz?
    Mam powtórzyć?
    Dobra: "ale wtedy *musiałby* dokonywać zwrotów".
    Nie możesz "przesuwać nadpłaty" dowolnie, bo doprowadzisz do
    absurdu: będzie się należała nadpłata od przedawnionego
    świadczenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 106. Data: 2010-02-20 20:32:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Sorry, ale sztywno tkwisz w obecnych realiach i nie chcesz zrozumieć
    > prostego zapisu:
    >
    > 1. Pensja: xxx
    > 2. Samochód sprzedany cywilnie bez zwolnienia: yyy

    Przecież TERAZ TAK JEST.

    > Uznajmy, że uwielbiasz obecny system

    Nie, wyżej optujesz za *obecnym* systemem.

    pzdr, Gotfryd

  • 107. Data: 2010-02-20 20:33:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    > A czym się różni zapis:
    > 1. Pensja: xxx
    > 2. Samochód sprzedany cywilnie bez zwolnienia: yyy

    Niczym, dlatego wycofuję się z propozycji reformy. Obecny system jest
    właściwy, a ja błędnie chciałem go reformować bo nie rozumiałem istoty
    działania.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 108. Data: 2010-02-20 20:47:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    > Nie możesz "przesuwać nadpłaty" dowolnie, bo doprowadzisz do
    > absurdu: będzie się należała nadpłata od przedawnionego

    No i co to przeszkadza? W Vat też mogę przenosić w nieskończoność (nie
    mogę?)

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 109. Data: 2010-02-20 20:57:14
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > Towary to nie koszty! I jak sam piszesz, wypadają z 2009, więc pomimo,
    > że kasę mam zamrożoną w towarze, to płacę od tego podatek. Więc koszty
    > samochodowe przepadają, koszty kupowe można niby rozliczać, ale też
    > istnieją przypadki przepadków, a inwestowanie w dużą porcję towaru
    > powoduje, że muszę zapłacić od tego podatek w 2009, potem zaliczkę w
    > 2010 przy sprzedaży (chyba że zrobię dodatkowy remanent, co też
    > kosztuje) i łaskawie za półtora roku sobie odzyskać to.
    Ale zapobiega miedzy innymi temu, że jakiś mądry inaczej kupi w grudniu
    towaru za milion, przy całorocznym przychodzie 100 tysięcy i "koszty mu
    się zmarnują" o czym na pewno poinformuje odpowiednią grupę.

    > Więc nie mów, że to doskonały system, albo choć dobry.
    Czytaj ze zrozumieniem to co piszę.
    Maciek

  • 110. Data: 2010-02-20 21:29:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-20, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Niczym, dlatego wycofuję się z propozycji reformy. Obecny system jest
    > właściwy, a ja błędnie chciałem go reformować bo nie rozumiałem istoty
    > działania.

    IMHO to z czym masz tak naprawdę problem, to nierówne traktowanie
    Twoich wydatków "samochodowych" w porównaniu do innych typowych
    kosztów działalności. Ale to nie jest problem z samą konstrukcją
    podatku dochodowego, tylko z tym że Państwo postanowiło zrobić
    wyjątek, a Ty się na niego załapałeś.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl