-
11. Data: 2002-11-19 13:36:21
Temat: Re: Koszty na przełomie roku
Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>
> Powiedzmy, że moja firma uzyskuje w grudniu 2002 przychody w wysokości
> 1000zł. Przedstawicielowi należy się prowizja w wysokości 5%, czyli za
> grudzień bęzie to 50zł. Przedstawiciel wystawia fakturę za usługę, ale z
> datą 10.01.2003r.
> Czy fakturę tą można zaksięgować w koszty za styczeń?
> Moja księgowa twierdzi, że nie, bo koszty dotyczą przychodów poprzedniego
> roku podatkowego.
Najlepiej jakby wystawił fakturę do 07-01-2003 z datą sprzedaży 31-12-2002
albo 12-2002.
-
12. Data: 2002-11-19 13:40:18
Temat: Re: Koszty na przełomie roku
Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>
Użytkownik "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com> napisał w
wiadomości news:arddkq$rj3$1@sunflower.man.poznan.pl...
> > Musialbym Ci zrobic dluzszy wyklad.
> > W skrocie:
> > Jezeli znasz te koszty, ktore dotycza grudnia, to ksieguj je w grudniu
> > (przez bierne, ksiegowe powinny wiedziec o co chodzi - jak nie wiedza to
> > zloz oferte zarzadowi na wymiane ksiegowych :-)
> > Mozna je potraktowac jaki KUP. Bo glownie do tego sprowadza sie problem.
> > Jezeli zaksiegowanie w grudniu nie jest mozliwe z jakichs powodow to
> koszty
> > te beda KUP w momencie poniesienia.
> > Musisz zajrzec do ustawy o PDOP. Art. 15 ust.4.
>
> Dzięki za info. Jednak nie całkiem rozumiem zapisy tego art.
> Może dokładniej opiszę moją sytuację.
> Powiedzmy, że moja firma uzyskuje w grudniu 2002 przychody w wysokości
> 1000zł. Przedstawicielowi należy się prowizja w wysokości 5%, czyli za
> grudzień bęzie to 50zł. Przedstawiciel wystawia fakturę za usługę, ale z
> datą 10.01.2003r.
> Czy fakturę tą można zaksięgować w koszty za styczeń?
> Moja księgowa twierdzi, że nie, bo koszty dotyczą przychodów poprzedniego
> roku podatkowego.
>
>
> --
> Pozdrawiam,
> Tomasz Stański
----------------------------------
Księgowa ma rację probowałam tak odpowiedzieć tylko się podpiełam nie tam
gdzie trzeba.To są koszty grudnia.
Jolka
-
13. Data: 2002-11-19 13:49:14
Temat: Re: Koszty na przełomie roku
Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>
Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> Rozumiem, że jak do dnia badania otrzymasz fakturę to RMK stanowi KUP?
Tak, ale u mnie podobnie jak u Ciebie sa to niewielkie kwoty.
Pozdrawiam,
Karol
-
14. Data: 2002-11-19 13:55:24
Temat: Re: Koszty na przełomie roku
Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>
Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
news:ardfaj$rog$1@news.tpi.pl...
> > Powiedzmy, że moja firma uzyskuje w grudniu 2002 przychody w wysokości
> > 1000zł. Przedstawicielowi należy się prowizja w wysokości 5%, czyli za
> > grudzień bęzie to 50zł. Przedstawiciel wystawia fakturę za usługę, ale z
> > datą 10.01.2003r.
> > Czy fakturę tą można zaksięgować w koszty za styczeń?
> > Moja księgowa twierdzi, że nie, bo koszty dotyczą przychodów
poprzedniego
> > roku podatkowego.
>
> Najlepiej jakby wystawił fakturę do 07-01-2003 z datą sprzedaży 31-12-2002
> albo 12-2002.
--------------------------------
Nie wiem czy ja coś mam dzisiaj z myśleniem ale mnie się wydaje że Tomaszowi
chodzi o to czy może ta fakturę zaksięgować w koszty Stycznia bo tak by
chciał zrobić a księgowa twierdzi że tej prowizji nie może zaliczyć do
kosztów Stycznia a Ty Sławku i Karol tłumaczycie mu księgowanie w Grudniu
Jolka
-
15. Data: 2002-11-19 14:05:54
Temat: Re: Koszty na przełomie roku
Od: "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com>
> Zgodnie z tym co piszesz dochody uzyskujecie w grudniu a koszt (
wystawiona
> faktura ) jest w styczniu a więc zgodnie z zasadą łączenia kosztu z
> przychodem roku którego dotyczy należy koszt księgować do roku obecnego a
> nie do Stycznia 2003r.
A czy fakturę z datą np. 28.01.2003 można zaksięgować do grudnia?
I jeszcze z innej bajki.
Czy na faktury, które otrzymam w styczniu, mogę w grudniu utworzyć rezerwę
(maksymalną kwotę znam) i czy rezerwa taka będzie stanowić koszty i co jeśli
jakiś przedstawiciel nigdy nie wystawi faktury?
--
Pozdrawiam,
Tomasz Stański
-
16. Data: 2002-11-19 14:06:04
Temat: Re: Koszty na przełomie roku
Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>
Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości
news:ardfpq$3ch$1@news.tpi.pl...
>
> --------------------------------
> Nie wiem czy ja coś mam dzisiaj z myśleniem ale mnie się wydaje że
Tomaszowi
> chodzi o to czy może ta fakturę zaksięgować w koszty Stycznia bo tak by
> chciał zrobić a księgowa twierdzi że tej prowizji nie może zaliczyć do
> kosztów Stycznia a Ty Sławku i Karol tłumaczycie mu księgowanie w Grudniu
Ja tlumacze ksiegowanie kosztu (PK-KUP) w grudniu a zobowiazania (faktura) w
styczniu.
I jak juz napisalem proponuje to puscic przez RMKB.
Pozdrawiam,
Karol
-
17. Data: 2002-11-19 14:11:09
Temat: Re: Koszty na przełomie roku
Od: "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com>
> Najlepiej jakby wystawił fakturę do 07-01-2003 z datą sprzedaży 31-12-2002
> albo 12-2002.
Pewnie, że tak, ale jest pewien kłopot.
Mianowicie ustalone u nas okresy rozliczeniowe są od 21 dnia miesiąca do 20
dnia następnego miesiąca.
Czyli np. 21.12.2002 do 20.01.2003 i przedstawiciel wystawia fakture po
20.01.2003r. Problem dotyczy przychodów uzyskanych z pracy przedstawiciela w
okresie tych dziesięciu dni z końca roku.
--
Pozdrawiam,
Tomasz Stański
-
18. Data: 2002-11-19 14:19:16
Temat: Re: Koszty na przełomie roku
Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com> napisał w
wiadomości news:ardgoj$odo$1@news.onet.pl...
> > Najlepiej jakby wystawił fakturę do 07-01-2003 z datą sprzedaży
31-12-2002
> > albo 12-2002.
>
> Pewnie, że tak, ale jest pewien kłopot.
> Mianowicie ustalone u nas okresy rozliczeniowe są od 21 dnia miesiąca do
20
> dnia następnego miesiąca.
> Czyli np. 21.12.2002 do 20.01.2003 i przedstawiciel wystawia fakture po
> 20.01.2003r. Problem dotyczy przychodów uzyskanych z pracy przedstawiciela
w
> okresie tych dziesięciu dni z końca roku.
1. Ja caly czas nie widze, gdzie jest problem.
Sposob ksiegowania i rozliczania podatkowego juz podalismy.
2. Ewentualnie zmiencie zasady rozliczania podczas konca roku i niech
przedstawiciel wystawi dwie faktury.
Jedna z data 31.12.2002 a druga 20.01.2003.
Karol
-
19. Data: 2002-11-19 14:27:33
Temat: Re: Koszty na przełomie roku
Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com> napisał w
wiadomości news:ardgoj$odo$1@news.onet.pl...
> > Najlepiej jakby wystawił fakturę do 07-01-2003 z datą sprzedaży
31-12-2002
> > albo 12-2002.
>
> Pewnie, że tak, ale jest pewien kłopot.
> Mianowicie ustalone u nas okresy rozliczeniowe są od 21 dnia miesiąca do
20
> dnia następnego miesiąca.
> Czyli np. 21.12.2002 do 20.01.2003 i przedstawiciel wystawia fakture po
> 20.01.2003r. Problem dotyczy przychodów uzyskanych z pracy przedstawiciela
w
> okresie tych dziesięciu dni z końca roku.
>
Rozpedzilem sie w poprzednim poscie co do pkt.1.
Zaczynam miec watpliwosci czy taka "łamana" faktura rzeczywiscie bedzie u
Was "kosztem podatkowym" grudnia.
To jest do wyjasnienia przez doradce podatkowego.
Karol
-
20. Data: 2002-11-19 14:50:50
Temat: Re: Koszty na przełomie roku
Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>
Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ardho0$nn1$1@news.tpi.pl...
>
> Użytkownik "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com> napisał w
> wiadomości news:ardgoj$odo$1@news.onet.pl...
> > > Najlepiej jakby wystawił fakturę do 07-01-2003 z datą sprzedaży
> 31-12-2002
> > > albo 12-2002.
> >
> > Pewnie, że tak, ale jest pewien kłopot.
> > Mianowicie ustalone u nas okresy rozliczeniowe są od 21 dnia miesiąca do
> 20
> > dnia następnego miesiąca.
> > Czyli np. 21.12.2002 do 20.01.2003 i przedstawiciel wystawia fakture po
> > 20.01.2003r. Problem dotyczy przychodów uzyskanych z pracy
przedstawiciela
> w
> > okresie tych dziesięciu dni z końca roku.
> >
>
> Rozpedzilem sie w poprzednim poscie co do pkt.1.
> Zaczynam miec watpliwosci czy taka "łamana" faktura rzeczywiscie bedzie u
> Was "kosztem podatkowym" grudnia.
> To jest do wyjasnienia przez doradce podatkowego.
>
> Karol
-------------------------------
Czasami takie łamane faktury sie da podzielić i wtedy można zaliczyć do
kosztów okresu którego dotyczą.Wtedy gdy tego nie da się dzielić to zaliczam
do roku następnego tylko robie tak przez kolejne lata ( np.polisy
ubezpieczeniowe są na niepełny miesiąc ) Zaliczam do miesiąca który jest
dłuższy czyli nie 10 dni Grudnia tylko 20 Stycznia)
Jolka