  • 1. Data: 2002-11-08 08:02:17
    Temat: Koszt uczestnictwa w konferencji szkoleniowej - jak zaksięgować?
    Od: d...@p...onet.pl

    Witam grupowiczów,

    Moja firma brała udział w konferencji szkoleniowej. Opłaciliśmy udział dwóch
    osób, stoisko oraz prezentcję. Otrzymaliśmy na w/w koszty fakturę VAT. I teraz
    mam pytanka:
    - czy koszty należy traktować jako fundusz reklamy i reprezentacji?
    - czy VAT naliczony nie odliczam od należnego (tzn. wystawiam wewnętrzną
    fakturę na VAT i księguję w koszta)?
    - jak poprawnie zaksięgować (pełna księgowość)?

    Pozdrawiam
    Kubusia

  • 2. Data: 2002-11-08 10:07:08
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > fakturę na VAT i księguję w koszta)?
    > - jak poprawnie zaksięgować (pełna księgowość)?

    Uważam że koszty udziału w szkoleniu w twoim przypadku można zaliczyć do
    kosztów reprezentacji i reklamy (zakup usług ) a więc nie podlega fakturze
    wewnętrznej ( nie wystawia się na usługi ).Jeśli wydawaliście jakieś
    materiały reklamowe to one podlegają pod fakturę wewnętrzną.Tylko czy
    traktować to jako limit czy poza to zależy do kogo to adresowane czy był
    ogólnie dostępny czy tylko dla określonej grupy.Chociaż jeśli to było
    szkolenie to może zwykłe usługi.Im dłużej się zastanawiam tym więcej
    wątpliwości.Ja tak kombinuje bo zawsze mam brak limitu i staram się
    ograniczać zapisy do reklamy.Pewnie nie pomogłam ale może inni spróbują .
    Jolka