  • 11. Data: 2006-10-25 12:18:06
    Temat: Re: Koszt prowadzenia dzialalnosci gospodarczej
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 25-10-2006 o 12:10:52 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał:

    > A dlaczego? Nie przysługuje chyba tylko wtedy, gdy świadczy usługi dla
    > dotychczasowego pracodawcy. Czy może są jakieś inne oficjalne
    > interpretacje?

    Pani w zus powiedziała mi, że zniżka jest dla nowych firm, więc albo
    biorę ulgę od razu (trzeba złozyć wniosek o ulgę przy rejestrowaniu
    działalności w zus) albo wcale. Być może ta Pani się myli, oby.

    Piotr

  • 12. Data: 2006-10-25 12:23:56
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 25-10-2006 o 14:18:06 PiotrB. <p...@o...pl> napisał:

    > Pani w zus powiedziała mi, że zniżka jest dla nowych firm, więc albo
    > biorę ulgę od razu (trzeba złozyć wniosek o ulgę przy rejestrowaniu
    > działalności w zus) albo wcale. Być może ta Pani się myli, oby.

    c.d.: a ponieważ ulgi nie wziąłem od razu (wtedy nie wiedziałem i w ogóle
    nie
    wiem czy to możliwe jeśli miałem też umowęo pracę?) to po zrezygnowaniu z
    umowy
    o pracę muszę płacić pełny zus. Taką informację uzyskałem od pani z zus.
    (działalność NIE na rzecz byłego pracodawcy)

    Piotr

  • 13. Data: 2006-10-25 12:44:32
    Od: "JB" <a...@o...pl>

    Jakie koszta prowadzenia własnej działalnosci będe ponosił,
    jeśli rozwiąże umowę o pracę z obecnym pracodawcą i będę świadczył jemu
    usługi?

    JB

  • 14. Data: 2006-10-25 15:21:56
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > Pani w zus powiedziała mi, że zniżka jest dla nowych firm, więc albo
    > biorę ulgę od razu (trzeba złozyć wniosek o ulgę przy rejestrowaniu
    > działalności w zus)

    > Piotr

    Czy to na pewno jest wniosek? Sądzę,że wystarczy na ZUA podatnika określony kod,
    chyba 05-70-00, głowy nie dam, w każdym razie kod jest inny niz dla tych
    "więcejpłacących." Pozdrawiam Areta

  • 15. Data: 2006-10-25 16:04:02
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 25-10-2006 o 17:21:56 Aretkka <a...@p...onet.pl> napisał:

    > Czy to na pewno jest wniosek? Sądzę,że wystarczy na ZUA podatnika
    > określony kod,
    > chyba 05-70-00, głowy nie dam, w każdym razie kod jest inny niz dla tych
    > "więcejpłacących." Pozdrawiam Areta

    Mnie kazano napisać wniosek, odręcznie z oświadczeniem, że
    nie będę pracował dla byłego pracodawcy i że nie prowadziłem
    działalności przez ostatnie bodajże 60 miesięcy.

    Piotr

  • 16. Data: 2006-10-25 17:33:05
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 25-10-2006 o 18:04:02 PiotrB. <p...@o...pl> napisał(a):

    > Mnie kazano napisać wniosek, odręcznie z oświadczeniem, że
    > nie będę pracował dla byłego pracodawcy i że nie prowadziłem
    > działalności przez ostatnie bodajże 60 miesięcy.

    To jakaś paranoja, jaka jest podstawa prawna?