  • 1. Data: 2002-07-10 10:58:33
    Temat: Korekta stawki VAT z 0% na ZW
    Od: walfal <w...@w...pl>

    Firma w kwietniu wystawiła fakturę ze stawką 0% zamiast ZW.
    Zauważył to odbiorca i w czerwcu została wystawiona (i potwierdzona)
    faktura korygująca dotycząca tylko zmiany stawek.
    Uważam, że firma powinna skorygować deklarację VAT-7 za kwiecień
    (i w konsekwencji za maj) bo VAT naliczony za ten miesiąc był określony
    błędnie (zupełnie inna struktura sprzedaży). Czy dobrze?
    Drugi problem to wykazanie tej faktury korygującej w deklaracji
    za miesiąc czerwiec. Wykazać dodatnią sprzedaż ze stawką ZW i ujemną
    ze stawką 0%? Trochę to nierzeczywiste. Czy może w ogóle nie wykazywać
    tej faktury korygującej? Jakie wyjaśnienia złozyć do US?
    Pomóżcie proszę. Grażyna

  • 2. Data: 2002-07-10 12:29:40
    Temat: Re: Korekta stawki VAT z 0% na ZW
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "walfal" <w...@w...pl> wrote in message news:3D2C1359.6030503@wp.pl...
> [...]
    > ze stawką 0%? Trochę to nierzeczywiste. Czy może w ogóle nie wykazywać
    > tej faktury korygującej? Jakie wyjaśnienia złozyć do US?

    przeciez w deklaracjach nie wykazuje sie faktur, a sprzedaz...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-07-10 13:40:47
    Od: walfal <w...@w...pl>

    > przeciez w deklaracjach nie wykazuje sie faktur, a sprzedaz...
    >
    > Boguslaw

    Kiedy uwzględniam w ewidencji za czerwiec fakturę korygującą
    opisaną wyżej, automat do deklaracji wyświetla mi
    sprzedaż zwolniona + 1 000
    sprzedaż 0% - 1 000
    i w tym tkwi problem. Powstaje konieczność rozliczenia zakupów
    czerwca strukturą sprzedaży. Jak to obejść?
    Podziękowania dla Justyny. Byłam przekonana o konieczności
    korekty VATu-7 za kwiecień. Co wtedy z wystawioną fakturą korygującą
    - chyba pogadam w US.
    Grażyna