  • 1. Data: 2006-02-09 08:34:58
    Temat: Kontynuacja tematu zamiany paragonu na fakturę VAT
    Od: "Sławek" <s...@w...pl>

    Witam.

    Posiadam drukarkę fiskalną podłączoną do komputera i system do fakturowania.
    Porzebuję informacji czy oprogramownie powinno umożliwić mi zmianę paragonu
    na fakturę w konkretnym terminie, skoro ma klauzulę że jest zgodny z ustawą
    o rachunkowości.
    I jeszcze trzy pytania: Czy dane na fakturze tzn. numer, data sprzedaży,
    data wystawienia są takie jak na paragonie ? Czy mogę (i jak to zrobić)
    odebrać bezimienny paragon i zamienić go w systemie na fakturę wystawiną na
    firmę ? Co z deklaracjami VAT gdzie osobno podaję sprzedaż detaliczną i
    sprzedaż dla firm ?

    Pozdrawiam.
    Sławek

  • 2. Data: 2006-02-09 08:40:13
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Sławek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Posiadam drukarkę fiskalną podłączoną do komputera i system do fakturowania.
    > Porzebuję informacji czy oprogramownie powinno umożliwić mi zmianę paragonu na
    > fakturę w konkretnym terminie

    nie zmienia sie paragonu na fakture tylko wystawia fakture do paragonu - a to
    róznica

  • 3. Data: 2006-02-09 08:45:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Sławek wrote:

> [...]
    > mi zmianę paragonu na fakturę w konkretnym terminie, skoro ma klauzulę
    > że jest zgodny z ustawą o rachunkowości.

    Powinno umożliwić wystawienie faktury. A termin to sprawa niekoniecznie
    wymuszana przez program.

    > I jeszcze trzy pytania: Czy dane na fakturze tzn. numer, data
    > sprzedaży,
    > data wystawienia są takie jak na paragonie ?

    Numer paragonu fiskalnego to numer paragonu fiskalnego, a numer faktury
    to numer faktuty. Mogą nie mieć ze soba nic wspólnego. Data sprzedaży
    oczywiście zostaje ta z paragonu. Dat awystawienia faktury to data
    wystawienia faktury.

    > Czy mogę (i jak to
    > zrobić) odebrać bezimienny paragon i zamienić go w systemie na fakturę
    > wystawiną na firmę ?

    Chyba nie rozumiem pytania. Jak to zrobić w konkretnym programie?
    Czytaj w dokumentacji programu. Musisz tylko podpiąć zabrany klientowi
    paragon do faktury.

    > Co z deklaracjami VAT gdzie osobno podaję
    > sprzedaż detaliczną i sprzedaż dla firm ?

    A co to za dziwna deklaracja VAT, na której to się podaje osobno?