  • 11. Data: 2006-10-15 16:39:34
    Temat: Re: Konto w DG
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > księguje, ale tak jakoś osobno, że nie widać, że to ma związek z kontem ;)

    Aha.:-)) No, można dowodem wewnetrznym "poleceniem księgowania" ale to zabiera
    więcej czasu.Pozdrawiam Areta

  • 12. Data: 2006-10-16 12:32:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Oct 2006, wombi wrote:

> [...]

    Jestem bardzo ciekaw czy coś takiego napiszą w protokole :)

    > Niewłaściwe o tyle,że US może potraktować to jako przychód,którego Ty nie
    > wykazujesz w księdze

    Moment, moment.
    Niby jaki przychód? - lista tego co jest przychodem jest w ustawie.
    CZYJEŚ wpłaty - nie mam pytań. WŁASNA wpłata? Od kiedy?
    A raczej: wg którego numerka przepisu z ustawy :)

    > Na przyszłość,
    > dla Twojego bezpieczeństwa: przelewy przychodzące na konto firmowe powinny
    > być związane z działalnością

    A nie są? ;) (znaczy: dopłata do biznesu :])

    > i dobrze opisane.

    Pisze że były: wpłata własna.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2006-10-16 14:09:45
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Niby jaki przychód? - lista tego co jest przychodem jest w ustawie.
    > CZYJEŚ wpłaty - nie mam pytań.

    czyjeś wpłaty tez nie są przychodem - przychodem jest sprzedaż, za którą jest ta
    czyjaś wpłata ;)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2006-10-16 15:06:32
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > czyjeś wpłaty tez nie są przychodem - przychodem jest sprzedaż, za którą jest
    ta
    > czyjaś wpłata ;)
    >
    > Pozdrawiam

    Obca wpłata m o ż e być przychodem, zależy co jest napisane w tytule zapłaty.
    Pozdrawiam Areta

  • 15. Data: 2006-10-16 15:56:49
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Obca wpłata m o ż e być przychodem, zależy co jest napisane w tytule
    > zapłaty.

    w firmie to raczej do każdej obcej wpłaty musi być wystawiona faktura
    chyba, ze to jakas darowizna, odszkodowanie itd.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2006-10-16 16:18:23
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > w firmie to raczej do każdej obcej wpłaty musi być wystawiona faktura
    > chyba, ze to jakas darowizna, odszkodowanie itd.
    >
    > Pozdrawiam

    No tak :-), ale może się zdażyć ,że ja Tobie sprzedaję atrakcyjny towar i
    fakturę wystawiam na np. 5000,oozł natomist Ty mi przelewasz 7000,oozł,
    telefonicznie uzgadniasz ze mną, że ta różnica to akonto nowj dostawy, dajesz
    więcej, zaklepujesz sobie (jakby) kolejkę. A ja z jakiegoś powodu nie wywiązuje
    się, to tą różnicę mam obowiązek zaprzychodować.Pozdrawiam Areta

  • 17. Data: 2006-10-16 19:31:09
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > wywiązuje
    > się, to tą różnicę mam obowiązek zaprzychodować

    wystawić musisz fa zaliczkową
    chyba, że chcesz tą róznice na dobre sobie zagospodarowac ;)
    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2006-10-17 09:10:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Oct 2006, gasper wrote:

    > czyjeś wpłaty tez nie są przychodem - przychodem jest sprzedaż, za którą jest
    > ta czyjaś wpłata ;)

    No dobra :) - ale dowodzą istnienia przychodu, wypada umieć wskazać
    jego źródło i fakt zaksięgowania (źródła). Albo podstawy zwolnienia
    z opodatkowania dochodowym :) (ktoś mógł np. darowiznę wpłacić, a to
    już pod PIT nie podchodzi).

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2006-10-19 11:48:35
    Od: "As" <j...@o...pl>

    Witam, moze to tylko kwestia nazewnictwa "wplata wlasna" moze sie kojarzyc
    ze zrobilismy gotowkowa transakcje i wplacamy pieniadze na konto jako
    wlasciciel - czyli "wplata wlasna" a doplacanie do interesu firmy to raczej
    "zasilenie konta". To tak jak pojecie "wynagrodzenie" kojarzy sie z PIT a
    niekoniecznie o takie "wynagrodzenie" czasem chodzi...
    Pozdrawiam :)

  • 20. Data: 2006-10-19 14:44:45
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > "zasilenie konta". To tak jak pojecie "wynagrodzenie" kojarzy sie z PIT a
    > niekoniecznie o takie "wynagrodzenie" czasem chodzi...

    Można gdybać.:-) Ale jak się dopłaca do interesu, no to, no to lepiej go zwinąć.
    Wpłata własna, moze również oznaczać zwrot na konto, bo za dużo podjęto.
    Pozdrawiam Areta