  • 21. Data: 2012-03-23 14:36:02
    Temat: Re: Konto dla syna a podatki
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/23/2012 8:11 AM, Jacek wrote:

    > Objaśnij mi, dlaczego mamy czekać do 18-tki

    Bo mam wątpliwości czy syn może taki akt podpisać, a wy jako opiekuni
    nie możecie bo jesteście drugą stroną, wiec musicie wplątać w to sąd
    rodzinny, żeby wyraził zgodę.
    Oczywiscie sąd rodzinny wyrazi, tylko chyba łatwiej i szybciej bedzie
    poczekać do 18.

  • 22. Data: 2012-03-23 15:42:30
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-23 14:36, witek pisze:

> [...]
    > rodzinny, żeby wyraził zgodę.
    > Oczywiscie sąd rodzinny wyrazi, tylko chyba łatwiej i szybciej bedzie
    No tak, teraz jasne. Dzięki za wyjaśnienia.
    Jacek

  • 23. Data: 2012-03-23 18:34:45
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Znajdziesz sygnatury?
    Przydałyby się.

    -----
    > Kilka razy wypowiadał się w tej kwestii SN, pózniej NSA:
    > przepisy podatkowe nie tworza "zdarzeń".
    > Zdarzenia klasyfikuje się na podstawie prawa cywilnego, dopiero to co
    wyszło opodatkowuje się wg przepisów podatkowych.

  • 24. Data: 2012-03-23 19:37:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Mar 2012, zlotowinfo wrote:

    > sądzę że tak, nie ma śladu przekazywania komuś

    Przecież chodzi o operację odwrotna - ewentualne wyjasnienie
    przez syna, skad on wział kilkadziesiat tysiecy.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2012-03-24 10:37:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Skoczcie do notariusza i podpiszcie notarialna umowe darowizny.
    > Jedna na wieksza kwote.
    > Wowczas mu mozecie nawet w gotowce dawac.

    A można podpisać umowę na darowiznę wypłacaną w ratach?

    MJ

  • 26. Data: 2012-03-24 13:25:01
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Przecież chodzi o operację odwrotna - ewentualne wyjasnienie
    > przez syna, skad on wział kilkadziesiat tysiecy.

    ale czemu nie da się dawać synowi
    na swoje konto i dać mu kartę do konta

    potem jedną dużą darowiznę jak się usamodzielni
    i wtedy już sam będzie zarabiał, więc będzie to 1 raz

    erator/

  • 27. Data: 2012-03-24 14:29:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/24/2012 4:37 AM, Michal Jankowski wrote:

    > A można podpisać umowę na darowiznę wypłacaną w ratach?

    Pieniadze są syna w momencie podpisania aktu. Wiec rodzice dają mu jego
    własne pieniądze.
    Czy można formalnie zapisać w akcie raty? Pewnie można.

    Tylko radze dokumentować to dawanie pieniedzy, zeby syn za jakis czas
    nie przyszedł i nie zechciał tych pieniedzy jeszcze raz.
    Różnie to z dziecmi w zyciu bywa.

  • 28. Data: 2012-03-24 14:31:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/24/2012 7:25 AM, zlotowinfo wrote:
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1203231936420.2124@quad...
    >>

    > ale czemu nie da się dawać synowi
    > na swoje konto i dać mu kartę do konta

    nie da sie dać synowi na swoje konto.
    Każda wypłata z konta będzie oddzielną darowizną.

    > potem jedną dużą darowiznę jak się usamodzielni
    jaką darowiznę i kiedy potem.

    > i wtedy już sam będzie zarabiał, więc będzie to 1 raz

    nic nie rozumiem.

  • 29. Data: 2012-03-24 14:49:47
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > nie da sie dać synowi na swoje konto.
    > Każda wypłata z konta będzie oddzielną darowizną.

    nie ma darowizny ze swojego na swoje konto
    cały czas mowie o tym by syn korzystał z konta rodzica

    zauważyłem

    erator/

  • 30. Data: 2012-03-24 15:13:55
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Pieniadze są syna w momencie podpisania aktu. Wiec rodzice dają mu
    > jego własne pieniądze.
    > Czy można formalnie zapisać w akcie raty? Pewnie można.

    A jeśli można, to czy obdarowany może zażądać wypłaty szybszej niż
    zapisano w akcie?

    MJ