  • 11. Data: 2004-02-04 09:44:12
    Temat: Re: Koniec zartow - jest luty - co z DRA?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2004, Piotr wrote:

    >+ > Po blisko dziesięciu próbach (ciągle zajęte) usłyszałem, że... TRZEBA
    >+ > ZŁOŻYĆ ! :(
    >+
    >+ chyba im się płyta zacięła ;)
    >+
    >+ "Począwszy od dokumentów rozliczeniowych składanych za
    >+ kwiecień 2003[...]
    >+ zwolnione są z obowiązku składania dokumentów rozliczeniowych
    >+ kolejne miesiące, w przypadku gdy
    >+ nic się nie zmienia
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    *A jak się zmienia* to co ? ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-02-04 10:11:58
    Od: "latet" <s...@s...pl>

    > Akurat tu zmieniła się stawka procentowa składki,
    > więc złożyć trzeba.

    No to złożę. Dzieki.

    > A swoją drogą nie wierzę, że Ty Latet
    > robisz te deklaracje ręcznie.

    Wszystkie deklaracje wypełniam ręcznie.
    Nie ufam programom, a juz Platnikowi nie ufalbym szczegolnie.
    Wspomagam sie tylko Excelem, zeby sie nie pomyslic w liczeniu.

    > Skoro i tak musisz te deklaracje zrobić
    > (ewentualne zwolnienie dotyczy jedynie składania,
    > a dokumentację i tak trzeba zrobić),

    Ups, tego to nie widzialem!
    Czy to wymog ZUS-u czy US? (razie kontroli - ktory sie przyczepi?).
    Bede wiec musial wstecz sprządzić dla siebie DRA od marca 2003.
    Trudno, sporządzę. Moze nawet nie ręcznie :-)

    Dzieki!

    latet

  • 13. Data: 2004-02-04 10:16:17
    Od: "latet" <s...@s...pl>

    > A wiesz o tym co się zmienia w styczniu? Nie podstawa minimalna a
    > stawka procentowa.

    Mhm. Wg ustawy trzeba wiec skladac, choc liczylem, ze ZUS sie ulituje,
    no bo na zdrowy rozum (wiem, wiem), skoro mogą się obejsc bez DRA
    gdy zmienia sie podstawa, to po cholerę im DRA gdy zmienia się % ?
    Zwlaszcza, ze podstawa nie zalezy bezp. od przepisów, tylko sytuacji
    gosp., a stawki % od przepisów....

    Pzdrwm,

    latet

  • 14. Data: 2004-02-04 10:17:43
    Od: "latet" <s...@s...pl>

    No dobra,

    Skoro jednak musze zlozyc to DRA.... to złoże...
    Mam jednak pytanie - bo od prawie roku nie tylko nie skladam DRA,
    ale tez nie wypelnialem DRA dla siebie....

    Czy przypadkiem cos sie w tym czasie nie zmienilo?
    Np. nowe druki DRA, albo - czyu ZUS nie zmenił tych kodow
    dla rodzajow dzialalnosci (przynajmniej klasycznej 1-os DG?).

    Dzieki!

    latet

  • 15. Data: 2004-02-04 10:23:57
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "zoil" napisał .
    > Zdopingowałeś mnie, aby zadzwonić do zus-u :)
    > Po blisko dziesięciu próbach (ciągle zajęte) usłyszałem, że... TRZEBA
    > ZŁOŻYĆ ! :(

    Również zdopingowany zadzwoniłem do swojego inspektoratu ZUS (Gdańsk
    Śródmieście) i ....
    miła pani stwierdziła, że nie ma potrzeby składania DRA z powodu zmiany
    "zdrowotnego" na 8,25%.
    Jak widać to kwestia interpretacji.

    Pozdrowienia

    Tomek

  • 16. Data: 2004-02-04 10:45:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "latet" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Wszystkie deklaracje wypełniam ręcznie.
    > Nie ufam programom, a juz Platnikowi nie ufalbym szczegolnie.
    > Wspomagam sie tylko Excelem, zeby sie nie pomyslic w liczeniu.

    Wspomagaj się Płatnikiem. Na to samo wyjdzie,
    a "wywali" pewnie jeszcze inne błędy.

    > Ups, tego to nie widzialem!
    > Czy to wymog ZUS-u czy US?

    Art 46.1 ustawy o sus

    (razie kontroli - ktory sie przyczepi?).

    ZUS - art 98.1 pkt 5)

  • 17. Data: 2004-02-04 11:50:47
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Wed, 4 Feb 2004 11:23:57 +0100, Tomek wrote in nessage
    <bvqh83$s1h$1@korweta.task.gda.pl>:

> [...]
    >Śródmieście) i ....
    >miła pani stwierdziła, że nie ma potrzeby składania DRA z powodu zmiany

    Ups, tego się można było spodziewać.
    Dodam tylko, że "moja" pani jest ze Szczecina i też była miła :)

    Luuuudzie! Czy w tym kraju cokolwiek jest proste i jednoznaczne?
    Nie, nie - tylko nie odpowiadajcie... :-(

  • 18. Data: 2004-02-04 13:10:26
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    latet wrote:

    > Czy przypadkiem cos sie w tym czasie nie zmienilo?
    > Np. nowe druki DRA, albo - czyu ZUS nie zmenił tych kodow
    > dla rodzajow dzialalnosci (przynajmniej klasycznej 1-os DG?).

    W porównaniu z tym którego używałem w styczniu 2003 nowy DRA jest inny.
    Ja niestety złożyłem na starym (to nie ja nosiłem) i nie wiem czy można
    używać użwać starego wzoru. Czekam na ewentualne wezwanie do poprawki

  • 19. Data: 2004-02-04 14:06:52
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Dzisiaj byłam w swoim oddziale ZUS (B-stok) aby po raz kolejny wyjaśniać
    jakieś problemy z danymi i przy okazji pytałam panią (również miłą) o
    konieczność składania DRA na okoliczność zmiany wysokości % skł. ub. zdr.
    Pani KAZAŁA złożyć, więc pobrałam jednocześnie druki DRA - faktycznie trochę
    są zmienione w stosunku do ostatniej przeze mnie złożonej (część X oraz
    XII).
    Graszka

  • 20. Data: 2004-02-04 21:31:34
    Od: "latet" <s...@s...pl>

    > Pani KAZAŁA złożyć, więc pobrałam jednocześnie druki DRA - faktycznie
    trochę
    > są zmienione w stosunku do ostatniej przeze mnie złożonej (część X oraz
    > XII).

    No dobra, druki sie troche zmienily..... spoko.
    A co z tymi wszystkimi kodami dzialalnosci
    (to chyba bylo najtrudniejsze na poczatku dla laika)
    - tam bez zmian?

    Dzieki,

    latet