  • 11. Data: 2005-12-03 23:22:17
    Temat: Re: KońPuter na raty
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to piątek, 2 grudnia 2005 22:20, gdy Marcin Żyła napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Ale umowa a fv to dwie rożne bajki.
    > Na umowie masz przedmiot xx etc, a później w kasie dostajesz paragon
    > (jak przy normalnej sprzed) i tup tup do obsługi klienta po FV.
    > FV jest identyczna jak przy zagupie gotówkowym.

    Kupiłem. FV dali, ale niestety na dole jest małym drukiem (sp. ratalna). Jak
    to teraz księgować?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2005-12-04 06:21:34
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 04 Dec 2005 00:22:17 +0100, Tristan Alder napisał(a):

    > Kupiłem. FV dali, ale niestety na dole jest małym drukiem (sp. ratalna). Jak
    > to teraz księgować?

    Normalnie jak zakup ST. Sposób zakupu (raty) nie ma wpływu na sposób
    księgowania.

    Mieczysław

  • 13. Data: 2005-12-04 10:38:26
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Negri" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Przepraszam, że sie podpinam pod posta, ale nurtuje mni jedna sprawa. Czy
    > jak otworze DG i rozliczać sie bede z fiskusem na zasadzie ryczałtu, i
    > jednoczesnie bede odprowadzał Vat to kupujac komputer na DG dostane zwrot
    > vatu? Czyli np kupuje kompa za 2000 netto, płace w sklepie 2440 brutto,
    > biore na to fakture to potem moge dostac zapłacony vat? Jezeli tak to
    > podpowiedzcie mi gdzie znajde wiecej informacji na ten temat.

    pewnie w ustawie o VAT :-)

    P.

  • 14. Data: 2005-12-05 18:09:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Dec 2005, Negri wrote:

> [...]
    > jak otworze DG i rozliczać sie bede z fiskusem na zasadzie ryczałtu, i
    > jednoczesnie bede odprowadzał Vat to kupujac komputer na DG dostane zwrot

    ...o ile lepiej nie wyjdziesz na tym VAT który masz odprowadzić do US.
    Znaczy odliczajac ów "VAT z komputera" od tego co masz zapłacić.
    Dlaczego ? - ano bo odlicza się "już" !

    > Czyli np kupuje kompa za 2000 netto, płace w sklepie 2440 brutto,
    > biore na to fakture to potem moge dostac zapłacony vat?

    ... a ile na tym ryczałcie planujesz zarobić w 1 lub 3 miesiace ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2005-12-06 10:42:28
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0512021615420.1528@athlon>,

> [...]
    > może mieć problem z odliczeniem VAT. Przecież prowadzącemu DG
    > kiedy kupuje jako "nieprowadzący" odliczenie nie przysługuje,
    > a późniejsze "przyjęcie do ST" (tu przeciwwskazań nie ma)
    > prawa do odliczenia nie przywraca.
    > IMHO - o tyle ryzykowne, że trzeba wykazać zamiar przeznaczenia
    > na cele DG.
    > "To dlaczego nie wynika to z faktury ?" ;)
    > Oczywiście nie twierdzę że zamiaru nie da się udowodnić.
    > Ale warto mieć to na uwadze, IMHO.
    > A jak umowa będzie czarno na białym wykluczała możliwość takiego
    > zakupu w celu innym niż konsumpcyjny to IMHO problem robi się

    Słusznie prawisz. A ja przepraszam zgromadzonych za brak wzmianki, że
    wymienione przeze mnie możliwości nie są równoważne.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 16. Data: 2005-12-06 10:52:48
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dmpq7i$a30$1@serwus.bnet.pl>,
    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote:

    > A był to piątek, 2 grudnia 2005 11:53, gdy Jarek Spirydowicz napisał(a) coś
    > na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Czyli mogę brać raty lukasiaste, a potem chcieć FV na DG?

    Jeśli w umowie z Lukasem nie będzie jakichś haczyków, to nie widzę
    przeciwwskazań. MM fakturę _musi_ wystawić, jeśli klient zażąda. A
    podstawą jest paragon.

    > I księguję to
    > całość w koszty, choć płacę ratami?

    A tu już nie ma prostej odpowiedzi, chociaż jeśli kredyt weźmiesz jako
    Tristan OF, to Tristan DG OF rzeczywiście ma zapłacone w całości.

    > Nie, to akurat jest Medialny Marek + Łukasz. Brałem rok temu TV. Po prostu
    > cenę z półki dzielisz na 10.

    Ufaj i sprawdzaj :)

    > Co dalej nie zmienia faktu, że jest to 4900.

    Mnie tam przy zakupie na raty wychodzi 5400. Ale ja inżynier z
    wykształcenia.

  • 17. Data: 2005-12-06 10:55:43
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <4...@n...home.net.pl>,
    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Spotkałem się w pewnym sklepie z interpretacją, że przy takim zakupie
    > nie powinno odliczać się VAT-u w kwocie wynikającej z faktury, a jedynie
    > w wysokości wynikającej z zapłaconych rat. Czy ktoś ma jakąś ideę na ten
    > temat?

    Poprosić o wskazanie podstawy prawnej?

  • 18. Data: 2005-12-07 12:01:01
    Od: "Negri" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > ... a ile na tym ryczałcie planujesz zarobić w 1 lub 3 miesiace ?

    powiedzmy 3000 przychodu miesięcznie

    N.

  • 19. Data: 2005-12-07 12:12:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Dec 2005, Negri wrote:

    > powiedzmy 3000 przychodu miesięcznie

    ...a "efektywnego dochodu" zarówno w postaci dochodu jak i składek
    ZUS to będzie... ?
    Po polsku: jak różnica między VAT należnym a naliczonym będzie na
    tyle duża, że rozliczysz VAT od ST w max 2 miesiące - to nie tylko
    nie opłaci się użerać o zwrot, ale wręcz może być *szybciej* "po
    prostu odliczyć" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 20. Data: 2005-12-08 17:43:18
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek 06 grudzień 2005 11:52, gdy Jarek Spirydowicz napisał(a) coś
> [...]

    > Jeśli w umowie z Lukasem nie będzie jakichś haczyków, to nie widzę
    > przeciwwskazań. MM fakturę _musi_ wystawić, jeśli klient zażąda. A

    Wystawili, ale na fakturze jest napisz ,,sprzedaż ratalna''

    --
    Jego Zupena Bladoszaro?Tristan
    (ZTJ: Przemysaw Adam miejek)