  • 11. Data: 2004-04-20 22:31:19
    Temat: Re: Komputer w firmie - ladny, amerykanski
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Apr 2004, Przemyslaw Rokicki wrote:
    [...]
    >+ napisaliscie tez ze w USA nie ma VAT, a TAX to amerykanski odpowiednik VATu.

    ...prędzej naszego PCC (być może wpisują skumulowany, nie znam ichnich
    obyczajów :)) odpowiadającego "obrotowymu" właśnie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-04-21 10:35:28
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Bozoo wrote:

    > Jakis podatek doliczaja, niezaleznie od tego
    > czy kupie ja, czy ktos w usa i nie bedzie go sprowadzal.

    Ochlon...

    zawsze i wszedzie jakies podatki w cenie sa...

    Ichniego TAX'a nie odliczysz, wiec jest w cenie i juz..

    Martw sie o CLO i nasz VAT..

    Boguslaw

  • 13. Data: 2004-04-23 14:43:45
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 4/20/2004 10:48 AM, Bozoo wrote:

    > Witam, i prosze o pomoc.
    > DG, KPiR,VAT.
    > Mam okazje kupic laptopa w usa,
    > znacznie taniej niz w Polsce.
    > Oczywiscie dostane fakture (z jakims tam ich vatem).
    > Pytanie brzmi czy moge go jakos rozliczyc?
    > Wliczyc w KUP, odliczyc vat ?

    Jeżeli sprowadzisz komputer, to zapłacisz cło(jeżeli jest) i VAT graniczny.
    Ów VAT jest do odliczenia.
    Prościej jest chyba kupić "zwyczajnie" i wprowadzić do ewidencji, tak,
    jakby był kupiony w kraju - tzn. tak, jak wprowadzasz "swój" komputer,
    samochód etc.

    Pzdr: Catbert