  • 11. Data: 2009-11-12 20:53:08
    Temat: Re: Komputer + system. Środek trwały?
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Dnia 12-11-2009 o 01:09:24 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Nie, trzeba by tylko sprawdzić czy są jakieś (i ew. jakie) limity
    > pomocy *łącznej*. Nie sądzę, aby to groziło przy 50kEu (a jakby nawet
    > było to 50kEu w co wątpię, to przecież nie przekroczy).

    Jeszcze jedno pytanie.
    Jeśli kupię rzecz za więcej niż 3500zł, to jak rozumiem muszę ją wpisać do
    ewidencji
    środków trwałych i jeszcze w tym samym miesiącu mogę amortyzować
    jednorazowo, czy tak?
    Bo poniżej 3500zł traktuję tak jak każdy inny zakup wyposażenia.

    Pozdr. Piotr

  • 12. Data: 2009-11-12 21:10:56
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    PiotrB. wrote:
> [...]
    > jednorazowo, czy tak?
    > Bo poniżej 3500zł traktuję tak jak każdy inny zakup wyposażenia.

    Ale przecież to nie cena przesądza o tym, czy coś jest ŚT tylko
    przewidywany okres użytkowania.

    Możesz mieć długopis za 1 plz, który jest środkiem trwałym i masz go w EŚT.

    Możesz też mieć serwer za 100k pln który środkiem trwałym nie jest
    ponieważ planujesz go używać przez 3 miesiące i następnie sprzedać.

    Piotrek

  • 13. Data: 2009-11-12 22:04:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Nov 2009, PiotrB. wrote:

    > Jeszcze jedno pytanie.
    > Jeśli kupię rzecz za więcej niż 3500zł, to jak rozumiem muszę ją wpisać do
    > ewidencji środków trwałych

    ...tylko jak stanowi ST, o czym pisze Piotrek....

    > Bo poniżej 3500zł traktuję tak jak każdy inny zakup wyposażenia.

    To zależy od "polityki".
    Do 3500 *wolno* coś, co spełnia definicję ST, traktować jak inne
    wyposażenie, poprzez "po prostu ujęcie w koszt".
    Ale po pierwsze nie ma przymusu, i można taki niskocenny ST nadal
    traktować jako ST, a po drugieczasem "niepotraktowanie" może
    pociągnąć za sobą komplikacje.
    Dwa pierwsze przykłady z brzegu to:
    - możliwe "ulepszenie", o WP >3500 zł. Nie ma w przepisach jasnego
    toku postępowania, co zrobić w takim przypadku, kilka lat temu
    czasopisma prawne zajęły się tym problemem i również im wyszła
    "lista sprzecznych możliwości"
    - samochód osobowy o WP < 3500 zł (możliwe), wtedy traktowanie go
    jako "zwykły koszt" z automatu oznacza konieczność prowadzenia
    kilometrówki (kilometrówka *nie jest*, jak by mogło się komu
    wydawać, związana z "zakupem na firmę"!)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-11-12 22:46:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > To zależy od "polityki".
    > Do 3500 *wolno* coś, co spełnia definicję ST, traktować jak inne
    > wyposażenie, poprzez "po prostu ujęcie w koszt".
    > [...]

    Ze wszystkimi tego konsekwencjami, czyli w szczególności zagrożeniem
    wyrzucenia z KUP w przypadku nieuzasadnionego "niemania" tegoż
    wyposażenia w biurze, etc.

    Piotrek