  • 1. Data: 2002-06-24 12:03:48
    Temat: Komputer skladak jako zestaw komputerowy
    Od: "Artur" <a...@p...umcs.lublin.pl>

    Jak prawidlowo zaksiegowac zlozenie komputera z z czesci by moc sprzedac go
    jako zestaw komputerowy?
    (ma to znaczenie chocby przy sprzedazy 3%)

    - Czy wuystarczy zwykla wz wewnetrzna?
    - Czy mozna wystawic fakture samemu sobie i wpisac to w koszty jako zakup?
    A moze jeszcze ianczej...

    Artur

  • 2. Data: 2002-06-24 19:46:40
    Temat: Re: Komputer skladak jako zestaw komputerowy
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Wydaje mi się, że nie ma jak zaksięgować do podatku 3%
    - albo fakturujesz sprzedaż komputera i płacisz podatek jak od wyrobu , a
    nie towaru,
    - albo oddzielnie faktutujesz sprzedaż kupionych części (z podatkiem od
    towarów) i usługę montażu (oczywiście podatek od usług).

    Najlepiej jednak iść do doradcy podatkowego na konsultację - na ogół wydatek
    na wiedzę jest bardziej opłacalny niż każdy inny.

    Pzdr
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-06-24 23:57:40
    Od: Stootch <s...@s...ebox.pl>

    Użytkownik Artur napisał:
    > Jak prawidlowo zaksiegowac zlozenie komputera z z czesci by moc sprzedac go
    > jako zestaw komputerowy?
    > (ma to znaczenie chocby przy sprzedazy 3%)

    A może tak:

    na fakturze/rachunku figuruje "Zespół komputerowy wg. załączonej
    specyfikacji", a do dowodu sprzedaży załącza się tę specyfikację.

    Przekombinowałem?

    Stootch

  • 4. Data: 2002-06-25 13:59:42
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl> wrote in message
> [...]
    wydatek
    > na wiedzę jest bardziej opłacalny niż każdy inny.

    Ale Kombinujecie...
    Nie ma wyjscia trzeba WYPRODUKOWAC komputer.
    Bo tylko na zestawy komputerow stacjonarnych i drukarki
    przyluguje SZKOLOM 3% VAT.

    A gdy ktos produkuje komputery - to chyba wie, jak ksiegowac.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-06-26 21:38:26
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jun 2002, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Bo tylko na zestawy komputerow stacjonarnych i drukarki

    Tak w wKF: czy wy mówicie o VAT czy dochodowym ?
    Bo K.P. nie zapodał był formy opodatkowania a dla ryczałtu
    to właśnie AFAIR 3% (handel)/8,5%(usługa) i tak myślałem...

    >+ A gdy ktos produkuje komputery - to chyba wie, jak ksiegowac.

    Wiesz, jak ktoś produkuje ten pierwszy to z reguły nie wie :)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (który kiedyś był "produkował pierwszy" [na własne EW/EŚT], tak
    BTW: (Orka+reszta świata)&google + Orka -> dało lepszy wykład :)
    niż biuro podatkowe, które nie mogło zrozumieć w czym problem :])