  • 11. Data: 2004-11-29 11:09:40
    Temat: Re: Kiedy mozna placic podatek CIT zamiast PIT?
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    Maddy wrote:

    > Oczywiście to nie jest takie hop siup bo nie można przejść na liniowe
    > 19% świadcząc usługi dla byłego pracodawcy a na ogół w 19% liniowego
    > najbardziej chcą uciec osoby zatrudnione na umowę o pracę ("byłym"
    > pracodawca jest przez rok od rozwiązania umowy). Ale za odpowiednią
    > ilośc gotowki wszystko da sie zrobić ;-)

    Wszystko da się jakoś zorganizować, zawsze można wystawiać faktury
    innej firmie, a dopiero ta będzie wystawiała fv byłemu pracodawcy :-)

  • 12. Data: 2004-11-29 11:22:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sebo napisał:

    > Wszystko da się jakoś zorganizować, zawsze można wystawiać faktury
    > innej firmie, a dopiero ta będzie wystawiała fv byłemu pracodawcy :-)

    To nie jest takie porste i bezpieczne jak by sie wydawało.
    Pamiętaj o klauzuli obejścia prawa gdy US dojdzie kto tak naprawde
    usługę wykonywał i kto był beneficjentem.

    A sadząc po ostatnich moich przebojach z USK to potrafią szukac
    powiązań, oj potrafią. Przychodząc do firmy wiedzieli juz dokładnie
    które podmioty są powiązane i jak te powiązania przebiegają.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2004-11-29 11:50:54
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > powiązań, oj potrafią. Przychodząc do firmy wiedzieli juz dokładnie
    > które podmioty są powiązane i jak te powiązania przebiegają.

    Cholera, w tym państwie już nawet uczciwie kombinować nie można ;-]

  • 14. Data: 2004-11-29 13:38:12
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A sadząc po ostatnich moich przebojach z USK to potrafią szukac
    > powiązań, oj potrafią.

    sądząc po sprawie Orlenu chyba jednak nie zabardzo im to wychodzi :-)

    P.

  • 15. Data: 2004-11-29 13:43:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > sądząc po sprawie Orlenu chyba jednak nie zabardzo im to wychodzi :-)

    Się nie ciesz.
    Od dawna wiadomo że duży może ukraść "pół królestwa" i mu ujdzie a mały
    oberwie jak tylko spojrzy na cos łakomym wzrokiem.
    Podobnie jest z długami. jak pozyczę od banku 10tys i nie oddam to ja
    mam problem. Jak pozycze 10 milionów i nie oddam to bank ma problem. ;-)

    Kopalnie czy inne molochy nie płacą podatku za pracowników i nikt im nie
    podskoczy. A ja pomyle konto w przelewie na 200zł i US juz mi siedzi na
    rachunku.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2004-11-29 15:23:58
    Od: "JoannaJ" <m...@w...pl>

    > Wszystko da się jakoś zorganizować, zawsze można wystawiać faktury
    > innej firmie, a dopiero ta będzie wystawiała fv byłemu pracodawcy :-)

    O ile pamięć mnie nie myli to w przepisach jest napisane, że chodzi tu o
    usługi świadczone byłemu pracodawcy lub podmiotowi trzeciemu ale na rzecz
    pracodawcy - w tym momencie ustawodawca zabezpieczył się przed takimi
    kombinacjami zarówno oficjalnymi (w umowie z "tą trzecią stroną" jest
    napisane, ze usługa świadczona jest na rzecz byłego pracodawcy) lub też
    nieoficjalnymi (gdy coś takiego nie jest napisane w papierach, ale
    faktycznie tak się odbywa).

    Pozdrawiam,
    JJ

  • 17. Data: 2004-12-02 01:33:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Nov 2004, Maddy wrote:
    [...]
    > + Podobnie jest z długami. jak pozyczę od banku 10tys i nie oddam to ja mam
    > + problem. Jak pozycze 10 milionów i nie oddam to bank ma problem. ;-)

    Mała korekta: 10 miliardów. No chyba że bardzo_mały_bank :)
    Zdaje się że takiego rzędu kwota wchodziła w rachubę przy Stoczni
    (której to ? Szczeińskiej ? Nie bić jak pomyliłem...) - tu półtorej
    miliarda, tam półtorej... (gdzieś w prasie widziałem listę z podsumowaniem
    ile który bank stracił :])

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)