  • 1. Data: 2006-02-03 01:01:51
    Temat: Kasy - Rzeczpospolita napisała
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    tak:

    - Przeczytałem w "Rz", że ci, którzy w ubiegłym roku rozpoczęli działalność, muszą
    mieć od 1 stycznia 2006 r. kasy fiskalne. Moim zdaniem jednak będą oni mogli nadal
    korzystać ze zwolnienia od kas, jeżeli prowadzą sprzedaż wymienioną w załączniku do
    rozporządzenia (tzn. stanowi ona ponad 70 proc. całości ich obrotów). Czy nie mam
    racji?

    Niestety, czytelnik się myli. Do tych podatników, którzy rozpoczęli działalność w
    2005 r., nie stosuje się żadnego ze zwolnień od kas. Wykluczenie to dotyczy także
    zwolnienia przedmiotowego, czyli tego odnoszącego się do sprzedaży z załącznika.
    Wynika to wyraźnie z § 3a ust. 7 rozporządzenia. Jedyną grupę podatników, do których
    ma zastosowanie zwolnienie przedmiotowe, stanowią ci, którzy rozpoczęli sprzedaż po
    31 grudnia 2005 r. (lub dopiero rozpoczną). Jeżeli sprzedaż wymieniona w załączniku
    przekroczy u nich 70 proc. całości obrotów, to do końca marca br. są oni zwolnieni z
    kas.

    No jak dla mnie to błędna interpretacja. Nie wiem skąd wywodzą twierdzenie,
    że brak jest jakichkolwiek zwolnień. IMHO zwolnienia szczególne (sprzedaż wysyłkowa
    itd)
    obowiązują
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2006-02-03 08:24:15
    Temat: Re: Kasy - Rzeczpospolita napisała
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Samotnik napisał(a):

    > No jak dla mnie to błędna interpretacja. Nie wiem skąd wywodzą
    > twierdzenie, że brak jest jakichkolwiek zwolnień. IMHO zwolnienia
    > szczególne (sprzedaż wysyłkowa itd) obowiązują

    Zwłaszcza, że dodano nowy ust.3 w § 2 rozporządzenia:

    § 2. Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania:
    [...]
    3) do dnia 31 marca 2006 r. - sprzedaż w zakresie czynności
    wymienionych w załączniku do rozporządzenia.

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 3. Data: 2006-02-10 07:50:28
    Od: "Ciekawski" <R...@w...pl>

    To co z ta kasa jak mam sprzedaz wysylkowa i 99% to wplywy na konto ???

  • 4. Data: 2006-02-10 09:47:00
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Ciekawski napisał(a):

    > To co z ta kasa jak mam sprzedaz wysylkowa i 99% to wplywy na konto ???

    Zwolnione są (poz.42 załącznika do rozporządzenia):

    "Dostawa nieruchomości, dostawa towarów w systemie wysyłkowym (pocztą lub
    przesyłkami kurierskimi) oraz świadczenie usług, za które to czynności
    zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    bankowy podatnika [...]"

    99% to chyba nie jest całość?

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 5. Data: 2006-02-10 09:50:05
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <docent@[WytnijTo]> napisal(a):

> [...]
    > przesyłkami kurierskimi) oraz świadczenie usług, za które to czynności
    > zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek

    Ale jemu chodziło chyba nie o to, że ludzie mu wysyłają 19,67 na
    rachunek, a potem 0,33 gotówką :) tylko o to, że zdarza mu się
    sprzedać bez płatności na konto. W takim wypadku to klapa, powinien
    taką transakcję zarejestrować na kasie.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 6. Data: 2006-02-10 09:58:52
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Ale jemu chodziło chyba nie o to, że ludzie mu wysyłają 19,67 na
    > rachunek, a potem 0,33 gotówką :)

    Wcale tak nie twierdziłem

    > tylko o to, że zdarza mu się
    > sprzedać bez płatności na konto. W takim wypadku to klapa, powinien
    > taką transakcję zarejestrować na kasie.

    Podzielam Twój pogląd - "w całości" czyli *każda* zapłata

  • 7. Data: 2006-02-10 10:14:23
    Od: "Ciekawski" <R...@w...pl>

    Dziekuje za odpowiedzi,

    to zego wynika za nawet jak klient przyjdzie osobiscie po odbiur towaru nie
    moge od niego wziasc gotowki tylko musi mi przelac na konto ! Zgoda ? ok to
    w takim wypadku omijam zakup kasy/drukarki fiskalnej i wszystkie zaplaty
    kieruje na konto bankowe. Oczywiscie robie sobie dla takiego klienta pisemko
    w ktorym pisze ze zaplaci w ciagu tam ilus dni na konto. Drogo pocztowa to
    jak doklanie to interpretowac ? listem ? czy jak = ba jak listonosz mi
    przyniesie pieniazki to tez powinno sie to na kasie wbic ???

  • 8. Data: 2006-02-10 10:18:46
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <R...@w...pl> napisal(a):
> [...]
    > jak doklanie to interpretowac ? listem ? czy jak = ba jak listonosz mi
    > przyniesie pieniazki to tez powinno sie to na kasie wbic ???

    Nie no, nie może przyjść. Masz sprzedawać WYSYŁKOWO. Podejrzewam, że
    mimo iż nie jest to wprost powiedziane w rozporządzeniu, to należy
    trzymać dowody nadania, żeby tę "wysyłkowość" udowodnić!

  • 9. Data: 2006-02-10 10:25:30
    Od: "Ciekawski" <R...@w...pl>

    dowody nadania ? czy wystarczy w tedy zbiorowa faktura z poczty, co zawsze
    dosteje ? Na nie sa tam np. 3 listy po 1,50 , 2 paczki po 6.pln i tak dalej.
    czy musze w tedy wszystko nawet sprzedany stary znaczek wysylac poleconym

  • 10. Data: 2006-02-10 11:05:38
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <R...@w...pl> napisal(a):
> [...]
    > czy musze w tedy wszystko nawet sprzedany stary znaczek wysylac poleconym

    Zapytaj kontrolera, który będzie Cię kontrolował. :) Polecone są na
    pewno bezpieczniejsze, bo wynika z nich komu wysłałeś. O fakturze na
    zwykłe znaczki kontroler może powiedzieć, że wysyłałeś kartki na
    święta.