  • 11. Data: 2011-04-15 00:25:04
    Temat: Re: Kasa od PZU
    Od: Mega <m...@p...wp.pl>

    Dnia Wed, 13 Apr 2011 21:28:39 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Czy podważasz fakt, że odszkodowanie przysługiwać może np. z tytułu
    > "nieosiągniętych dochodów"?
    > Rozważmy: gość miał zarobić pieniądze, konkretną kwotę.
    > Ale inny gość w jakiś zabroniony prawem (lub choćby tylko
    > zobowiązujący do odpowiedzialności) sposób mu to umiemożliwił.
    > Pierwszy gość poniósł więc "stratę w wysokości nieosiągniętego
    > przychodu" i przysługuje mu odszkodowanie.
    > Zgadza się?
    > No to teraz - dlaczego owo odszkodowanie ma być zwolnione
    > z podatku, skoro "brak szkody" skutkowałby opodatkowaniem

    A to ciekawe zagadnienie.
    Można by postawić tezę że odszkodowanie w wymienionym przypadku powinno
    być przyznane w wysokości zarobku po opodatkowaniu, oraz osobnego
    odszkodowania dla skarbu państwa za nieuzyskany podatek :)
    Ale chodzę po ruchomych piaskach...

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 12. Data: 2011-04-16 08:49:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Apr 2011, Mega wrote:

> [...]
    > być przyznane w wysokości zarobku po opodatkowaniu, oraz osobnego
    > odszkodowania dla skarbu państwa za nieuzyskany podatek :)

    :)
    Nie, odszkodowanie przyznaje się brutto (o ile poszkodowany nie zapomni
    o tym drobiazgu), za to stosownie do źródła podstawy odszkodowania
    może być ustanowiony płatnik.
    Poszukaj w ustawie słowa "komornik" - gdzieś tam jest taki przypadek,
    kiedy egzekwuje np. należności "pracownicze". Płatnik ma obowiazek
    pobrać zaliczkę i odesłać do US.

    Ciekawiej jest, kiedy spłata nastąpi dobrowolnie :P
    I zdaje się jeszcze kiedyś była dyskusja, co z przypadkiem kiedy
    należą się składki ZUS.

    pzdr, Gotfryd