  • 1. Data: 2003-02-15 07:23:23
    Temat: Kasa mieszkaniowa i odliczenia w PIT
    Od: e...@x...wp.pl (30za60)

    US wezwał mnie do wyjaśnienia przyczyn ukrycia dochodów w PIT 36 za 2001
    r. Sprawa ma się tak: oszczędzałem w Kasie mieszkaniowej przez 7 m-cy i
    po tym okresie przestałem oszczędzać czyli zerwałem umowę. Bank przysłał
    mi PIT 8b w którym wykazał w poz. Przychody całość dokonanych wpłat i w
    poz. "Zaliczki" pobrane zaliczki. Czytając przepis dot. mojego przypadku
    + logiczne rozumowanie doszedłem do wniosku, że do skarbu państwa mam
    zwrócić tylko ulgę, którą zastosowałem. US twierdzi, że w PIT 36
    powinienem wpisać dochód i zaliczki. Wszystko byłoby ok.. gdyby nie to,
    że wpłat dokonywałem z pieniędzy, które wcześniej wykazywał w PIT 11 mój
    pracodawca, czyli te same pieniądze będą policzone dwa razy po stronie
    przychodów i dwa razy zostanie opodatkowane. Czy ktoś może mi cos
    doradzić lub chociaż współczuć.
    Mietek

  • 2. Data: 2003-02-16 19:43:51
    Temat: Re: Kasa mieszkaniowa i odliczenia w PIT
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "30za60" <e...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    y4Rv83Vo0hGJtQAgGHKVesKA
    A...@x...wp.pl...
> [...]
    > pracodawca, czyli te same pieniądze będą policzone dwa razy po stronie
    > przychodów i dwa razy zostanie opodatkowane. Czy ktoś może mi cos
    Dość zawile to wyjaśniasz więc nie bardzo umiem ci odpowiedzieć.Również nie
    korzytałam nigdy z odliczeń w kasie mieszkaniowej ale na skróty to
    odliczenia chyba funkcjonują jak ulga budowlana każda więc chyba nie
    możliwości płacić dwa razy podatku.Zapłaciłać raz od pieniędzy z pracy PIT
    11 potem odliczyłeś oszczędzanie w kasie w więc oddali ci podatek a skoro
    wycofałeś się z oszczędzania to musisz go oddać.Być moze nie zrozumiałam
    pytania .
    Wiola