  • 1. Data: 2002-10-11 00:01:05
    Temat: Kasa mieszkaniowa a inny kredyt na mieszkanie
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!

    Jak wiadomo, teraz jest dobry czas na zakup mieszkania. Ale co mam zrobić,
    gdy moja umowa z KM jest zawarta do 2004 roku?

    Czy będę mógł w 2004 roku pieniądze z K.M. przeznaczyć na spłatę kredytu bez
    utraty wcześniej odpisanej ulgi z tytułu oszczedzania w KM?

    BaLab

  • 2. Data: 2002-10-11 07:08:03
    Temat: Re: Kasa mieszkaniowa a inny kredyt na mieszkanie
    Od: "PapaJoe" <p...@p...onet.pl>

    > Czy będę mógł w 2004 roku pieniądze z K.M. przeznaczyć na spłatę kredytu
    bez
    > utraty wcześniej odpisanej ulgi z tytułu oszczedzania w KM?

    Jednym z celów oszczędzania w KM może byc spłata kredytu zaciągniętego na
    w.w cele
    którymi są np kupno mieszkania { obojętnie czy na rynku wtórnym
    ( używane )czy pierwotnym (nowe) }

    Jeśli masz inny cel oszczędzania spiszesz aneks , pobiorą ci prowizje z
    konta KM i jest ok

    wiem to bo sam ćwiczyłem :-)

    PS oczywiście zachowujesz ulge !!!

    T.D.

  • 3. Data: 2002-10-11 11:01:49
    Od: "dean" <d...@p...onet.pl>

    Czy moze ktos wie czy mozna skrocic okres oszczedzania w kasie do 3 tat
    (okres minimalny) jesli umowe mam popisana na 4 lata?

    Jeszcze jedno pytanie.

    Jesli zgromadzilem w KM 30 tys zl, i skorzystalem z ulgi - wiec odliczylem 9
    tys zl.
    Na jaka kwote musze teraz zgromadzic rachunki (wykonczenie mieszkania)?
    Czy na 30 tys? czy na 47 tys ?

    47 tys wyszlo jesli liczylem: odzyskany podatek - 9 tys = rachunki razy 19 %

    dzieki
    dean

  • 4. Data: 2002-10-11 12:24:08
    Od: "PapaJoe" <p...@p...onet.pl>

    > Czy moze ktos wie czy mozna skrocic okres oszczedzania w kasie do 3 tat
    > (okres minimalny) jesli umowe mam popisana na 4 lata?

    spytaj w KM myślę że się zgodzą skrócić do minimum jakie przewidują
    odpowiednie przepisy

    można tez skrócic do 2 lat pod warunkiem że wykorzystasz premię gwarancyjną
    z Książeczki Mieszkaniowej

> [...]
    > Czy na 30 tys? czy na 47 tys ?
    >
    > 47 tys wyszlo jesli liczylem: odzyskany podatek - 9 tys = rachunki razy 19

    wydajesz taką kwote jaką zgromadziłeś w KM + kredyt jaki otrzymałeś

    T.D.

  • 5. Data: 2002-10-11 13:04:40
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

> [...]
    > ( używane )czy pierwotnym (nowe) }
    >
    > Jeśli masz inny cel oszczędzania spiszesz aneks , pobiorą ci prowizje z

    Czyli pieniądze mogę wydać na mieszkanie na rynku wtórnym i nie będę musiał
    oddawać do US tego co odliczyłem, czyli kupując mieszkanie używane nie tracę
    ulgii?

    Robert

  • 6. Data: 2002-10-11 13:07:09
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

    > wydajesz taką kwote jaką zgromadziłeś w KM + kredyt jaki otrzymałeś

    Jeśli wydam na mieszkanie mniej pieniędzy niż wziąłem kredytu + własne
    wpłacone środki, to co się wtedy dzieje?
    Czy te pieniądze też mogę wydać na remont tego mieszkania, na meble (tu
    chyba przesadziłem :) )?

    Robert

  • 7. Data: 2002-10-14 08:38:38
    Od: "PapaJoe" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    musiał
    > oddawać do US tego co odliczyłem, czyli kupując mieszkanie używane nie

    TAK !!!! Można kupić na wtórnym wykorzystując kasę z KM i zachować ulge .

    PapaJoe

  • 8. Data: 2002-10-14 08:55:43
    Od: "PapaJoe" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > wpłacone środki, to co się wtedy dzieje?
    > Czy te pieniądze też mogę wydać na remont tego mieszkania, na meble (tu

    Byłoby najlepiej wydać wszytko ( kredyt + oszczędności) na cel zgodny z
    oszczędzaniem KM.
    remont ale generalny może byc celem oszczędzania
    W Kasie Mieszkaniowej mogą oszczędzać osoby, które chcą zaspokoić własne
    potrzeby mieszkaniowe, do których w szczególności należą:

    a.. Nabycie, budowa, przebudowa, rozbudowa, nadbudowa domu, bądź lokalu
    mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość,
    b.. uzyskanie spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego lub prawa do
    domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej, albo prawa odrębnej
    własności lokalu mieszkalnego,
    c.. remont domu lub lokalu (litera a, b) z wyłączeniem bieżącej
    konserwacji i odnawiania mieszkania czy też domu,
    d.. spłata kredytu bankowego zaciągniętego na wymienione wyżej cele,
    e.. zakup działki budowlanej albo jej części pod budowę domu
    jednorodzinnego lub budynku mieszkalnego, w którym jest lub będzie się
    mieścił lokal mieszkalny Posiadacza rachunku.

    Weź mniejszy kredyt lub kup wieksze mieszkanie ( dom)

    PapaJoe

  • 9. Data: 2002-10-14 23:02:38
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > d.. spłata kredytu bankowego zaciągniętego na wymienione wyżej cele,

    Ok, chce wziac teraz kredyt na mieszkanie*, a za 3 lata czesciowo go splacic
    z KM. Problem w tym, ze ten kredyt na mieszkanie nie ma w nazwie "kredyt na
    mieszkanie" i wlasciwie to moge go wydac na cokolwiek (mieszkanie jest tylko
    zastawem). Moge sobie np. kupic chate i auto. Czy wówczas spłata części tego
    kredytu z KM będzie celem wymienionym w ustawie, uprawniajacym do zachowania
    ulgi???

    BaLab