  • 11. Data: 2006-03-29 21:48:19
    Temat: Re: Kasa fiskalna od 1 kwietnia?
    Od: <assp>

    > Jesli juz przekroczyles obrot to nawet jak zaprzestaniesz to juz nic to
    nie
    > da.

    Dlaczego myślisz, że nic nie da?
    Kasy fiskalne musisz używać tylko do sprzedaży dla osób fizycznych.
    Jeżeli widzisz, że przekroczyłeś limit to zaprzestajesz sprzedawać osobom
    fizycznym, ponieważ musiałbyś to robić za pomocą kasy. Jeżeli chciałbyś
    dalej sprzedawać bez kasy łamałbyś prawo.
    Według ustawy, sprzedając dla firm nie musisz mieć kasy, więc wydaje się
    wszystko w porządku.
    Nie mam tego na piśmie, ale dzwoniłem do US i potwierdzili to co napisałem,
    chociaż bez podkładki do końca nie jestem pewien.
    pzdr assp

  • 12. Data: 2006-03-30 11:23:14
    Od: Anjou <a...@k...invalid.inv>

    Witam, tez mam kilka pytan o kase:

    zakladajac ze mam obrot dla osob fizycznych w zeszlym roku ponizej 40.000
    zl,
    to czy:

    - jezeli bede sprzedawal kasety, plyty czy wyroby z met. szlachetnymi
    pomiedzy 1.04 a 31.08, to nie musze miec z tego powodu kasy w tym roku,
    prawda?

    - jezeli przekrocze 40.000 i bede musial miec kase, a jednoczesnie bede
    dokonywal wylacznie sprzedazy wysylkowej z wplata na konto, to czy musze
    miec kase (po to zeby stala i sie kurzyla, bo przeciez nic na niej
    nie nabije?)

    - jak rozumiec, czy " zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty
    lub banku na rachunek bankowy podatnika," oznacza ze:
    a) (następuje za pośrednictwem poczty lub banku) i (na rachunek bankowy
    podatnika)
    czy
    b) następuje (za pośrednictwem poczty) lub ([za posrednictwem] banku na
    rachunek bankowy podatnika)

    - jezeli przekrocze 40.000 pod koniec tego roku, to kase bede musial miec
    dopiero w 2007 (dwa miesiace od miesiaca nstepnego itp).
    A jezeli wtedy wejdzie rozporzadzenie ze ci co mieli <40000 w 2006 sa
    zwolnieni?
    Czy bede musial wtedy kupic kase? Czy jezeli bedzie napisane (hipotetycznie,
    w 2007) ze nie korzystaja ze zwolnienia ci u ktorych juz wystapil
    obowiazek.. itd, ale u mnie wystapilby dopiero w 2007
    obowiazek, wiec czy tez musialbym miec kase?