  • 1. Data: 2006-07-06 16:01:27
    Temat: Kasa fiskalna i sprzedaż sprzętu telekomunikacyjnego, elektroniki
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Firma internetowa ustawowo zwolniona z kasy. Usługi internetowe to >70%
    obrotu.
    Czy sprzedając elektronikę telekomunikacyjną w małej ilości <30% obrotu,
    muszę mieć kasę od września?
    TPSA sprzedaje telefony, ale nie mają chyba kas fiskalnych?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2006-07-06 17:15:55
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    wiadomości news:e8jc9k$7bb$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czy sprzedając elektronikę telekomunikacyjną w małej ilości <30% obrotu, muszę
    > mieć kasę od września?

    procent obrotu nie ma znaczenia

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-07-06 20:41:21
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "gasper" <g...@p...comp> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał
    > w wiadomości news:e8jc9k$7bb$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > procent obrotu nie ma znaczenia

    Zatem jeżeli chcę uniknąc kasy, to nie mogę sprzedać nawet głupiego switcha
    za 50 zł?
    A kiedy nie mogę go sprzedać? Od września, czy już teraz?

  • 4. Data: 2006-07-07 18:42:40
    Od: Marek Michalkiewicz <s...@a...gda.pl.invalid>

    Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:

    > Zatem jeżeli chcę uniknąc kasy, to nie mogę sprzedać nawet głupiego switcha
    > za 50 zł?
    > A kiedy nie mogę go sprzedać? Od września, czy już teraz?

    Też jestem ciekaw. Można by dyskutować, czy switch to sprzęt
    telekomunikacyjny, czy może komputerowy i gdzie jest granica -
    może twórcom przepisu chodziło konkretnie o telefony i centrale,
    ewentualnie sieci rozległe (nie LAN)? Co z bezprzewodowymi?

    Poza tym, czy aby większość sprzętu elektronicznego nie łapie się
    na "wyroby z udziałem metali szlachetnych" - czy jest określona
    jakaś granica, powyżej jakiej zawartości jest "z udziałem"? :)
    Niedużo tych metali tam jest, ale są - złoto w złączach (złocone
    kontakty), srebro w bezołowiowych stopach lutowniczych (teraz
    już obowiązkowych - dyrektywa RoHS weszła w życie od 1 lipca).

    Marek

  • 5. Data: 2006-07-10 07:57:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > Zatem jeżeli chcę uniknąc kasy, to nie mogę sprzedać nawet głupiego
    > switcha za 50 zł?

    Nie możesz bez kasy sprzedać nawet głupiego używanego 10-letniego
    telefonu za 5 zł.

  • 6. Data: 2006-07-10 10:14:20
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Nie możesz bez kasy sprzedać nawet głupiego używanego 10-letniego
    > telefonu za 5 zł.

    Dzięki.
    Jak rozumiem do końca sierpnia mogę bez kasy, ale od września zanim sprzedam
    1 szt, to już muszę mieć kasę?

    W sumie zastanawiam się czy warto uciekać przed kasą, jeżeli tendencja
    wyraźnie wskazuje, że wkrótce będą one instalowane u każdego oprócz lekarzy
    i prawników?

  • 7. Data: 2006-07-10 16:54:26
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-07-2006 o 12:14:20 Jan Werbiński
    <j...@j...com> napisał:

    > W sumie zastanawiam się czy warto uciekać przed kasą, jeżeli tendencja
    > wyraźnie wskazuje, że wkrótce będą one instalowane u każdego oprócz
    > lekarzy i prawników?

    W sumie to chyba poza kosztem początkowym to sam zysk(na czasie) jest z
    kasy?
    Więc przy sprzedaży większej niż paczka zapałek dziennie chyba nie warto
    uciekać-dobrze myślę?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-07-10 17:18:31
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W sumie to chyba poza kosztem początkowym to sam zysk(na czasie) jest z
    > kasy?
    > Więc przy sprzedaży większej niż paczka zapałek dziennie chyba nie warto
    > uciekać-dobrze myślę?

    Załóżmy, że mam sprzedaż na faktury i jest tych faktur dość duuuużo.
    Musiałbym do każdej faktury wklepywać i drukować paragon, albo kupić
    drukarkę i zupełnie nowy program księgowy. Dziękuję bardzo za taką
    przyjemność.
    Za to sprzedaż, do której od razu trzeba będzie mieć kasę ma u mnie miejsce
    tylko kilka razy w roku.

  • 9. Data: 2006-07-10 17:28:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jan Werbiński wrote:

> [...]
    > Musiałbym do każdej faktury wklepywać i drukować paragon, albo kupić
    > drukarkę i zupełnie nowy program księgowy. Dziękuję bardzo za taką

    Może DWA punkty sprzedaży załatwiają sprawę?
    Nie wiem co na to przepisy, bo jest za gorąco :-0

  • 10. Data: 2006-08-02 09:56:18
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e8u26c$5vj$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:

    > Załóżmy, że mam sprzedaż na faktury i jest tych faktur dość duuuużo.
    > Musiałbym do każdej faktury wklepywać i drukować paragon,

    Ale po co?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.