  • 1. Data: 2002-01-14 22:30:58
    Temat: Karta podatkowa a VAT
    Od: "Ryszard Lachman" <r...@o...com>

    Firma jest na karcie podatkowej i placi VAT od tego roku
    Gdzie mozna znalezc jakie towary/uslugi mozna wpisac do ewidencji zakupow w
    celu odliczenia VATu - interesuje czy np. kupujac dla przykladu kawe do
    firmy moge od niej odliczyc VAT?

    === Ryszard Lachman SP9VNQ
    === r...@o...com

  • 2. Data: 2002-01-14 23:47:05
    Temat: Re: Karta podatkowa a VAT
    Od: "Bożena" <r...@g...onet.pl>

    Użytkownik "Ryszard Lachman" <r...@o...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Gdzie mozna znalezc jakie towary/uslugi mozna wpisac do ewidencji zakupow
    > celu odliczenia VATu - interesuje czy np. kupujac dla przykladu kawe do

    Od wszystkiego co kupujesz mozesz odliczac VAT pod warunkiem. ze prowadzisz
    tylko sprzedaz
    opodatkowana. Jezeli kawe przeznaczysz na reprezentacje i reklame to
    odliczenie VAT-u nic ci nie da
    bo musisz go sobie naliczyc faktura wewnetrzna. ( sam sobie naliczasz
    podatek VAT ). Jezeli kawe
    przeznaczysz dla pracownikow ( ograniczenia w ustawie PDOF - zapisane w
    regulaminie i ogolnie dostepna
    dla pracownikow ) VAT od kawy odliczasz nie wystawiajac faktury wewnetrznej.

    Bozena

  • 3. Data: 2002-01-15 17:17:22
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jan 2002, Bożena wrote:

    >+ Użytkownik "Ryszard Lachman" <r...@o...com> napisał [...]
    >+ > celu odliczenia VATu - interesuje czy np. kupujac dla przykladu kawe do
    >+ > firmy moge od niej odliczyc VAT?
    [...]
> [...]
    >+ w ustawie PDOF - zapisane w regulaminie i ogolnie dostepna
    >+ dla pracownikow ) VAT od kawy odliczasz nie wystawiajac faktury wewnetrznej.

    ...własnie mnie to nurtuje....
    Jak prowadząc *jednoosobowo* jakąś sensowną ilość, zgodnie
    z regulaminem :) dostępną dla wszystkich (i tylko) właścicieli :)
    chciałbym policzyć... to co ?

    Zauważcie: jakbym miał pracowników to kupuję kawę DLA
    WSZYSTKICH i też piję, tak-czy-nie ?

    Bywszy pracownikiem SpZOO kawę dostawałem w kosztach, to
    nie jest sprawiedliwe żebym tak nie mógł :]
    Wiem, *pracę* właściciela liczy się za "0" kosztów, ok,
    bo pracownik *też* nie może *swojej* pensji liczyć
    jako koszt do podatku.
    Ale kawa... mi się należy ! :> (woda sodowa zresztą też,
    z wyłączeniem artykułu o uderzaniu... ;))

    Ktoś oświeci ? :)

    >+ Bozena

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-01-15 22:24:29
    Od: "Bożena" <r...@g...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

> [...]
    > jako koszt do podatku.
    > Ale kawa... mi się należy ! :> (woda sodowa zresztą też,
    > z wyłączeniem artykułu o uderzaniu... ;))

    Niestety jako pracodawcy nic ci się nie należy :-((( Nawet woda sodowa.

    Pozdr. Bożena

  • 5. Data: 2002-01-15 22:34:09
    Od: "Ryszard Lachman" <r...@o...com>

    Użytkownik "Bożena" <r...@g...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl>
    > napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > Niestety jako pracodawcy nic ci się nie należy :-((( Nawet woda sodowa.
    >
    > Pozdr. Bożena

    a co z innymi zakupami nie bedacymi zakupami w celu dalszej odsprzedazy..np.
    narzedzia ktore uzywam do pracy, lub np. piecyk do ogrzewania pomieszczenia
    albo np. papier do drukark ?i - dodam ze chodzi o maly zaklad uslugowy w
    formie spolki cywilnej bedacej na karcie podatkowej i vat'cie

    === Ryszard Lachman SP9VNQ
    === r...@o...com

  • 6. Data: 2002-01-16 20:11:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jan 2002, Ryszard Lachman wrote:

> [...]
    [...]
    >+ > Niestety jako pracodawcy nic ci się nie należy :-((( Nawet woda sodowa.

    Tak to wygląda :(
    A jest to bezprawne wywieranie nacisku na zatrudnianie
    pracowników ;), bo US chyba nie zbiera zeznań :] w firmie
    "pracowniczej" czy właściciel też pije ? ;> (kawę !)

> [...]
    >+ albo np. papier do drukark ?i - dodam ze chodzi o maly zaklad uslugowy w
    >+ formie spolki cywilnej bedacej na karcie podatkowej i vat'cie

    Zdaje się że poruszasz kwestię VAT ?
    Oczywiście - do odliczenia (jako VATmanowi).
    Tyle, że jako "ryczałtowy" (nie piszę "ryczałtowiec", to dla
    porządku) z ewentualnej kawy odzyskałbyś tylko VAT, a ja
    jeszcze podatek osobisty. A tak nici :(
    Zaraz, nie ma jakiejś działalności przy której kawa się niszczy ??
    -;)

    Pozdrowienia, Gotfryd